2021-04-05 00:39:00

Aranžiranje i estetsko oblikovanje robe

Ogledni primjer završnog rada s prilagodbom metoda, sadržaja i aktivnosti za učenika s teškoćama u zanimanju prodavač.

Nastavni predmet: Aranžiranje i estetsko oblikovanje robe, zanimanje prodavač, 2.razred.

Aranžiranje i estetsko oblikovanje je ogledni primjer  zabršnog rada s prilagodbom metoda, sadržaja i aktivnosti za učenika s teškoćama u zanimanju prodavač.

Odgojno-obrazovni ishod je primijeniti individualizaciju s obzirom na učenikove potrebe i teškoće. Kao primjer dobre prakse za praktični primjer je odabrana prodavaonica „Alka“ u kojoj učenica obavlja praktičnu nastavu.

Cilj  je teorijski i praktično prikazati način prilagodbe metoda, sadržaja i aktivnosti pri aranžiranju i estetskom oblikovanju sezonskog asortimana u prodavaonici. Uvriježeno je i pogrešno mišljenje da je za aranžiranje i estetsko oblikovanje potreban urođeni talent koji posjeduju samo rijetki. Aranžiranje i zamatanje je vještina, a vještine se svladavaju i usavršavaju učenjem i vježbom.

Aranžiranje i estetsko oblikovanje proizvoda je proizašlo iz potrebe suvremenih trgovačkih lanaca i malih dućana za isticanjem vlastita asortimana te nastojanja da se proizvod dotjerivanjem i predočivanjem približi kupcima.

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE: C.5.3. Promiče kvalitetu života u zajednici. Objašnjava društvenu isključenost. Reagira na društvenu isključenost i nasilno ponašanje. OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ: A 5.1. Razvija sliku o sebi., A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem., A.5.3. Razvija svoje potencijale, B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora, B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje. C.5.3. Ponaša se društveno odgovorno.ODRŽIVI RAZVOJ: A.5.1. Kritički promišlja o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš i ljude. B.5.1. Kritički promišlja o utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo. B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. UPORABA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE: A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju., A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. UČITI KAKO UČITI: Upravljanje informacijama, A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.Kreativno mišljenje, A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.Kritičko mišljenje, A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. Samovrednovanje/samoprocjena, B.4/5.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.Emocije, C.4/5.4. Učenik se koristi ugodnim emocijama i raspoloženjima tako da potiču učenje i kontrolira neugodne emocije i raspoloženja tako da ga ne ometaju u učenju. Suradnja s drugima, D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć. ZDRAVLJE, B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima.    B.5.1.B Odabire ponašanje sukladno pravilima i normama zajednic


Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj