2020-10-30 11:00:14

Svjetski dan štednje 2020.

U našoj školi tradicionalno je obilježen Svjetski dan štednje - World Saving Day koji je posvećen promicanju i jačanju svijesti učenika o važnosti štednje za osobne potrebe svakog pojedinca i suvremenu ekonomiju Učenici 1.b razreda, smjer komercijalist, učenici 2.a razreda, smjer ekonomist i učenici 4.a razreda smjer ekonomist su u sklopu obilježavanja dana štednje odradili radionicu "Proaktivnošću i odgovornim ponašanjem do pametne i mudre štednje", na satu Računovodstva s nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor.  Ovaj važan dan obilježen je u duhu jačanja financijske pismenosti, medijske pismenosti, digitalne pismenosti, jačanja poduzetničkog duha  i ostvarenja zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema.

Svjetski dan štednje obilježava se svake godine potkraj listopada u spomen na Prvi međunarodni kongres štedioničara održan 1924. u Milanu u povijesnome sjedištu banke Cassa di Risparmio. Sudionici kongresa usuglasili su se da je štednja prijeko potrebna za razvoj čovječanstva, za očuvanje postojećih resursa i promjenu načina njihove uporabe te je Svjetski dan štednje organiziran za najšire svjetsko populariziranje te spoznaje.

Monetarne vlasti  tradicionalno ohrabruju banke da nagrade građane u vidu raznih pogodnosti, kako bi građani izvukli svoj novac iz "čarapa" i naučili se da štednjom sebi osiguraju bolji životni standard.

U sklopu nastavnog predmeta Računovodstvo, učenici 1.a razreda zanimanja komercijalist, učenici 2.a razreda, zanimanja ekonomist i učenici 4.a razreda zanimanja ekonomist su kroz primjer dobre prakse korištenjem inovativnih metoda poučavanja u cilju podizanja svijesti o nužnosti štednje, s nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor, odradili radionicu " Proaktivnošću i odgovornim ponašanjem do pametne i mudre štednje". Učenici su se složili s nastavnicom kako je nužno štedjeti zbog boljitka čovječanstva.

Koristeći koncept obrnute učionice, učenici su kod kuće istražili banke i pronašli informacije o tome na koji način mogu štedjeti i/ili kako odgovorno raspolagati novcem koji su dobili ili sami uštedjeli. Svaki učenik je napravio uradak u kojem je opisao štednju i dao odgovor na pitanje zašto je važno štedjeti. Kao zaključak učenici su napisali da ukoliko sami sebe uspijemo kontrolirati i ograničiti potrošnju novca, kroz određeno vrijeme uštedjet ćemo određena sredstva. Na taj način će se zaštiti od nepotrebnih izdataka i kupiti određene stvari bez zaduživanja u obliku kredita ili kartica.

Dakle, učenici su se složili da nije nemoguće neki iznos uštedjeti. Uvijek treba kreniti s malim iznosom novca. Ako svaki dan od džeparca u kasicu ubacimo samo 2 kune, tijekom godine dana uštedjet ćemo 730 kuna (100 Eura).

   

Učenici su na satu predstavili svoje radove na digitalnoj ploči Padlet. Zavirite u učeničke radove na digitalnoj ploči Padlet:

https://padlet.com/nadaratkovic/Bookmarks

Učenici su na radionici pokazali da znaju što je štednja, oročena štednja, kamatna stopa, iznos kamata, da znaju izračunavati iznos kamata na oročenu štednju, uspoređivali iznos kamata s obzirom na vremenski rok i iznos rentne uplate.

Učenici na ovaj način razvijaju nove strukovne i digitalne kompetencije i kritičko mišljenje o pametnoj i mudroj štednji. Kroz primjer dsobre prakse korištenjem inovativnih metoda poučavanja ostvareni su zadani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema.

U sklopu eTwinning projekata "Breathe deeply & Think clearly", "All Days together" i "History and Business" i "Organizmi na novcu" učenici su obilježili dan raznim projektnim aktivnostima zajedno s projektnim partnerima.

Autor: Nada Ratković


Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj