
Obilježavanje “Svjetski i Europski Dan Statistike
Pod motom „Pouzdane statistike za bolji svijet“, u povodu obilježavanja Svjetskog dana statistike, koji se slavi svakih pet godina s ciljem isticanja važnosti kvalitetnih i pouzdanih podataka u društvu, održana je radionica „Brojke ne lažu“ sa učenicima trećeg razreda zanimanja ekonomist, u sklopu nastave iz predmeta Statistika.
Cilj radionice je približiti učenicima važnost statistike u svakodnevnom životu, gospodarstvu, znanosti i donošenju odluka i potaknuti učenike na razumijevanje praktične vrijednosti statistike
Učenici su kroz zanimljive i interaktivne aktivnosti upoznali osnovne statističke pojmove kao što su: prosjek, medijan, modus, standardna devijacija i vjerojatnost (gradivo koje im uskoro slijedi). Kroz interaktivan pristup, učenici su analizirali stvarne primjere iz medija i poslovnih izvješća, izrađivali vlastite grafikone te raspravljali o tome kako se brojke mogu interpretirati i pogrešno tumačiti. Korištenjem konkretnih primjera iz života, poput sportskih rezultata, društvenih mreža, potrošnje kućanstva i popisa stanovništva. Statistika je prikazana kao alat koji pomaže razumjeti svijet oko nas.
Poseban naglasak bio je na razvoju kritičkog mišljenja i vještina interpretacije podataka, osobito u vremenu kada smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija. Učenici su rješavali zadatke u parovima i timovima, izrađivali kratke prezentacije te sudjelovali u kvizu znanja na kraju radionice. Naglasak je na osvještavanje o tome kako se statistika može koristiti (ali i zloupotrijebiti) u medijima i oglašavanju. Učenici su analizirali grafikone, infografike i novinske članke te učili kako prepoznati manipulacije brojkama..
Zaključno, radionica „Brojke ne lažu“ potaknula je učenike na razmišljanje o važnosti točnih i pouzdanih podataka, te ih osnažila za kritičko promišljanje informacija s kojima se svakodnevno susreću. Radionica je pokazala kako statistika nije suhoparan niz brojeva, već ključan alat koji nam pomaže donositi informirane odluke i razumjeti svijet oko sebe. Učenici su pokazali velik interes, angažiranost i zrelost u raspravama, a ovakve aktivnosti dodatno su pridonijele motivaciji za predmet i razumijevanju njegove praktične primjene.



Za domaću zadaću učenici će izraditi kviz znanja, gdje će učenici u timovima pokazali razumijevanje naučenog sadržaja na zabavan i natjecateljski način.
Najuspješniji tim osvojit će simbolične nagrade, a svi sudionici dobit će priznanja za sudjelovanje.