
Climate Action Project 2024 – Sinj za klimatsku budućnost
Učenici ekonomskog usmjerenja naše škole i ove godine sudjeluju u globalnom projektu Climate Action Project 2024, koji vodi neprofitna organizacija Take Action Global (TAG). Kroz šest tjedana aktivnosti učenici istražuju klimatske promjene, razvijaju rješenja i djeluju kao mladi klimatski aktivisti, povezujući teoriju s praksom i razvijajući stručne vještine potrebne za buduće tržište rada.
Projekt traje šest tjedana, a započeo je 30. rujna 2024. godine i okuplja više od 5 milijuna učenika iz 172 zemlje svijeta, s ciljem zajedničkog djelovanja u borbi protiv klimatskih promjena. Učenici kroz nastavu ekonomskih predmeta poput Društveno odgovornog poslovanja, Statistike, Vježbeničke tvrtke povezuju nastavni sadržaj s izazovima stvarnog svijeta. Koristeći stvarne podatke, grafikone i primjere s projektne stranice (climateactionproject.org), učenici lakše razumiju kompleksne teme te ih primjenjuju u svakodnevnom životu i školskim zadacima.
Projekt vodi nastavnica Nada Ratković, a sudjelovanje donosi i priznanja poput certifikata, znački i pristupa aplikaciji EarthProject, koja učenicima omogućuje praćenje vlastitog doprinosa zaštiti okoliša.

Jedna od ključnih aktivnosti projekta bila je sudjelovanje na Climate Action Day, globalnom mrežnom događaju koji je održan 7. studenoga. Na njemu su sudjelovale brojne svjetski poznate osobe poput glumice Whoopi Goldberg, princeze Esmeralde iz Belgije, te dr. Jane Goodall, a učenici su imali priliku sudjelovati i u interaktivnim susretima sa školama iz drugih zemalja.

Učenici su kroz projekt razvijali kritičko mišljenje, komunikacijske vještine i ekološku svijest, a iskustva poput onog učenice Franke, koja ističe važnost usporedbe životnih uvjeta sa školom iz Južne Afrike, dodatno jačaju zahvalnost i motivaciju učenika za daljnje djelovanje.

Sudjelovanje u ovom projektu je i korak prema novim međunarodnim suradnjama, projektima, usmjerenim na digitalnu inovaciju i obrazovanje za održivi razvoj.
Kroz projekte poput ovoga, učenici pokazuju kako mladi mogu biti pokretači pozitivnih promjena, koristeći znanje i suradnju kao alat za stvaranje bolje budućnosti za naš planet.
Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik