Mreža za razvoj digitalne pismenosti (Telecentar, ODRAZ, Sveučilište Algebra Bernays, Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i Hrvatska udruga poslodavaca), u suradnji s Agencijom za elektroničke medije i Nacionalnom koalicijom za digitalne vještine i radna mjesta te uz potporu European Citizen Action Service, organizira konferenciju Medijska pismenost i digitalni građani. Konferencija će se održati na Sveučilištu Algebra Bernays, 28. listopada 2025., od 9:00 do 15:00 sati. Sudionici će dobiti potvrdu o sudjelovanju, a osiguran je i besplatni ručak. Program obuhvaća stručna predavanja, rasprave i praktične radionice. Događaj je namijenjen ravnateljima i nastavnicima srednjih škola, nastavnicima visokih učilišta, predstavnicima organizacija civilnog društva te znanstvenicima koji se bave medijskim komunikacijama i iskustvenim projektnim učenjem. Poseban naglasak stavlja se na razvoj medijskog stvaralaštva i njegovo uvođenje u školske i sveučilišne kurikulume, kao i programe neformalnog obrazovanja.

Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da se prijavite čim prije. Program i prijavni obrazac dostupni su na stranici konferencije: https://digcomp.info/medijska-pismenost-i-digitalni-gradani/.

Konferencija o digitalnoj transformaciji obrazovanja

28. 10. 2025.
Sveučilište Algebra Bernays – Dvorana Steve Jobs i AV Studio
Gradišćanska 24, Zagreb

Registracija sudionika

Konferencija donosi stručna predavanja, rasprave i praktične radionice, a namijenjena je ravnateljima i nastavnicima srednjih škola, nastavnicima visokoškolskih ustanova, organizacijama civilnog društva, znanstvenicima i kreatorima javnih politika koji se bave medijskim komunikacijama i iskustvenim projektnim učenjem. Fokus konferencije je na razvoju medijskog stvaralaštva i njegovom uvođenju u školske i sveučilišne kurikulume, kao i neformalno obrazovanje.

PROGRAM KONFERENCIJE

Moderator: Žarko Čižmar – Izvršni direktor u Telecentru

9:00 – 9:30
Kava dobrodošlice

9:30 – 10:00
Održivi razvoj i neprofitne medijske kampanje
Na predavanju će se predstaviti UN ciljevi održivog razvoja i kroz primjere kampanja pokazati kako se strateška medijska komunikacija može koristiti za pokretanje društveno korisnih akcija i mobiliziranje zajednice.

PredavačIgor Mladinović – Direktor u HEARTH thinking&doing

10:00 – 10:30
Obrazovni medijski sadržaji i generativna umjetna inteligencija
Predavanje donosi pregled trendova u produkciji obrazovnih medijskih sadržaja i upotrebi generativne umjetne inteligencije u e-učenju, uključujući alate, metodologije i primjere dobre prakse u digitalnoj industriji.

PredavačicaKlara Čičin-Šain – Group Product Education Manager u Infobipu

10:30 – 11:30
Radionica istraživanja o medijskoj pismenosti
Radionica predstavlja participativne pristupe u kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjima te vodi sudionike kroz planiranje i provedbu istraživačkih intervjua. Polaznici će timski izraditi pitanja za polustrukturirane intervjue s dionicima razvoja medijske pismenosti, koje će nakon pauze snimiti na radionici produkcije podcasta.

Voditelji radioniceMagdalena Makar – Stručna suradnica u ODRAZ-u i Antun Palanović – Predavač na Sveučilištu Algebra Bernays

11:30 – 12:00
Pauza za kavu

12:00 – 14:00
Radionica audiovizualne produkcije podcasta
Polaznici će sudjelovati u oblikovanju slike i zvuka za intervjue sa znanstvenicima, nastavnicima, novinarima i aktivistima civilnog društva. Razgovarat ćemo o medijskoj pismenosti i kreativnim komunikacijama, o tome kako umjetna inteligencija mijenja kreativne i kulturne industrije, o kritičkom mišljenju i fact-checkingu te ulozi emocionalne inteligencije u razumijevanju stereotipa, informacija i dezinformacija.


Voditelj podcastaIlija Jandrić
Oblikovanje zvuka: Dubravko Kuhta (Onak kreativni studio) i Lucija Petrović (Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju) | Oblikovanje videa: Ivan Fran Prižmić (Infobip) i Ivan Lovro Guljelmović (Boom Bush Boo)

Sugovornici:
Mislav Balković – Rektor Sveučilišta Algebra Bernays i Predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca

14:00 – 14:15
Predstavljanje kampanje za razvoj medijske pismenosti
Kampanja “Kužiš buraz” obuhvaća istraživanje o medijskoj pismenosti i kreativnim komunikacijama, radionice digitalnog pripovijedanja, konferenciju o digitalnoj transformaciji obrazovanja, okrugli stol o generativnoj umjetnoj inteligenciji u sveučilišnom obrazovanju te izradu i distribuciju promotivnog filma, podcasta i audio oglasa na društvenim mrežama i podcast platformama.

Autori kampanje: Ivan Fran Prižmić (Infobip), Ivan Lovro Guljelmović (Boom Bush Boo) i Žarko Čižmar (Telecentar)

14:15 – 15:00
Radni ručak i dogovori o projektnoj suradnji

Ovaj projekt financira European Citizen Action Service (ECAS) u okviru projekta EURECA 2025, koji sufinancira Europska unija. Izneseni stavovi i mišljenja su, međutim, isključivo stavovi autora i ne odražavaju nužno stavove Europske unije ili ECAS-a. Ni Europska unija ni ECAS ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Skip to content