Climate Action Project 2025.- Učenici SSŠ bana Josipa Jelačića za klimatsku budućnost

Profesorica Nada Ratković, prof. savjetnik (Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj) ,i u školskoj godini 2025./2026. sa svojim učenicima referentima za poslovnu ekonomiju i ekonomistima, sudjeluju u međunarodnom obrazovnom globalnom projektu Climate Action Project 2025, koji vodi neprofitna organizacija Take Action Global (TAG). Mentorice su istaknule važnost međuškolske suradnje i uključivanja učenika u globalne inicijative koje ih osnažuju kao mlade digitalne građane svijeta.

Cilj projekta je osvijestiti učenike o klimatskim promjenama i osnažiti ih za konkretne akcije koje doprinose zaštiti planeta. Projekt predstavlja primjer dobre prakse za integraciju održivog razvoja i društveno odgovornog poslovanja u srednjoškolsko obrazovanje. Kroz šest tjedana aktivnosti učenici istražuju klimatske promjene, razvijaju rješenja i djeluju kao mladi klimatski aktivisti, povezujući teoriju s praksom i razvijajući stručne vještine potrebne za buduće tržište rada

Projekt traje šest tjedana, a započeo je 29. rujna 2025. godine i okuplja više od 7 milijuna učenika iz 181 zemlje svijeta, s ciljem zajedničkog djelovanja u borbi protiv klimatskih promjena. Učenici kroz nastavu ekonomskih predmeta poput Uvod u poduzetništvo, Poduzetništvo, Statistika, Marketing, Vježbeničke tvrtka i IKT povezuju nastavni sadržaj s izazovima stvarnog svijeta. Koristeći stvarne podatke, grafikone i primjere s projektne stranice (climateactionproject.org), učenici lakše razumiju kompleksne teme te ih primjenjuju u svakodnevnom životu i školskim zadacima.

Provedba projekta

Učenici su kroz predmete struke analizirali uzroke i posljedice klimatskih promjena te tražili rješenja koja se mogu implementirati u lokalnoj zajednici i poslovanju. Korištenjem statističkih podataka, grafičkih prikaza te konkretnih primjera iz poslovnog okruženja, učenici su povezivali teorijska znanja s praksom.

Tijekom 6 tjedana rada učenici su odrađivali tjedne izazove, izrađivali plakate, istraživali podatke, izrađivali poslovne modele za poduzeća koja posluju održivo te su raspravljali o ulozi poduzeća u borbi protiv klimatskih promjena.

Aktivnosti su uključivale i korištenje digitalne aplikacije EarthProject, putem koje su učenici pratili vlastiti utjecaj na okoliš i učili kako biti odgovorni građani.

Sudjelovanje u ovom projektu je i korak prema novim međunarodnim suradnjama, projektima, usmjerenim na digitalnu inovaciju i obrazovanje za održivi razvoj. Kroz projekte poput ovoga, učenici pokazuju kako mladi mogu biti pokretači pozitivnih promjena, koristeći znanje i suradnju kao alat za stvaranje bolje budućnosti za naš planet.

Climate Action Day i globalna suradnja

Središnji događaj projekta bio je Climate Action Day, globalni mrežni događaj, koji se održao 6. studenoga. Tijekom tog dana učenici su sudjelovali u globalnom online događaju na kojem su govorile poznate osobe te voditelji projekta dr. Jennifer Williams i Koen Timmers.

Učenici iz Sinja su također sudjelovali u online interakcijama s drugim školama, razmjenjujući iskustva i znanja. Ove aktivnosti značajno su pridonijele razvoju jezičnih, komunikacijskih i digitalnih kompetencija učenika, kao i njihovom razumijevanju važnosti međunarodne suradnje u rješavanju klimatskih izazova.

Učenici su kroz projekt razvijali kritičko mišljenje, komunikacijske vještine i ekološku svijest, a iskustva poput onog učenice Franke, koja ističe važnost usporedbe životnih uvjeta sa školom iz Južne Afrike, dodatno jačaju zahvalnost i motivaciju učenika za daljnje djelovanje.

Rezultati i vrijednosti projekta

  1. Sudjelovanje u međunarodnom projektu i globalnoj zajednici učenika i nastavnika
  2. Razvijanje svijesti o klimatskim promjenama i osobnoj odgovornosti
  3. Stjecanje međunarodnog certifikata i digitalnih znački
  4. Pristup globalnoj bazi lekcija i ideja
  5. Mogućnost uključivanja škole u mrežu Build the Change Showcase Schools
  6. Vidljivost projekta i učenika na globalnoj razini
  7. Razvijanje međupredmetnih vještina (održivi razvoj, zdravlje, poduzetništvo, društvena odgovornost)
  8. Povezivanje teorijskog znanja s praktičnim radom kroz projektno učenje

Zaključak:

Projekt Climate Action 2025 omogućio je učenicima da osvijeste važnost održivog razvoja i steknu znanja koja će im biti korisna u budućem poslovnom svijetu. Sudjelovanje u ovakvom projektu potiče učenike na aktivno promišljanje, odgovorno djelovanje i suradnju na globalnoj razini, čime škola potvrđuje svoju ulogu u obrazovanju za održivu budućnost.

Digitalna ploča Padlet:

https://padlet.com/nada_ratkovic1/climate-action-project-2025-qc8711m0ud241e2k/wish/L8KjW9qk4x92WJbv

Suradnja i mentorstvo:

Projekt će zajedno realizirali: učenici 1.a. iz Sinja (Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj) i 1.a iz Splita (Ekonomska i upravna škola Split), koji se obrazuju za zanimanje Referent za poslovnu ekonomiju, uz mentorstvo profesorica Nade Ratković i Suzane Mikulić, potaknuti globalnom inicijativom, online radionicama i virtualnom zajednicom. Projektu se mogu pridružiti i drugi zainteresirani učenici.

Paralelno sa projektom nastavnice i učenici će se pridružiti “Build THE Change ” i “Build THE Change Institutes” koje zajedno provode Take Action Global u partnerstvu s LEGO® Build the Change.

Sudjelovanje donosi i priznanja poput certifikata, znački i pristupa aplikaciji EarthProject, koja učenicima omogućuje praćenje vlastitog doprinosa zaštiti okoliša.

Mentorice projekta, istaknule su važnost uključivanja učenika u globalne inicijative koje ih osnažuju kao mlade digitalne građane svijeta

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content