Radionica „Pametno i sigurno u digitalnom svijetu“

U sklopu obilježavanja Dana digitalnog učenja, 13. veljače 2025. godine, u našoj školi održana je radionica pod nazivom „Pametno i sigurno u digitalnom svijetu“. Radionicu je organizirala i vodila nastavnica Nada Ratković, uz aktivno sudjelovanje učenika trećih i četvrtih razreda.

Cilj radionice bio je podizanje svijesti o važnosti odgovornog korištenja interneta, razvijanje digitalne pismenosti te upoznavanje učenika s osnovama sigurnosti u online okruženju. Radionica je započela kratkom interaktivnom prezentacijom o opasnostima na internetu, kao što su phishing, krađa identiteta, lažne poruke i cyberbullying.

U drugom dijelu radionice učenici su podijeljeni u manje grupe te su dobili zadatak da rješavaju praktične situacije (studije slučaja), npr. kako reagirati na sumnjivu poruku ili kako prepoznati lažni link. Svaka grupa je zatim predstavila svoje rješenje ostalim učenicima. Osim toga, koristili su se digitalni alati poput Mentimetera i Padleta za iznošenje anonimnih mišljenja i prijedloga.

Na kraju radionice učenici su sudjelovali u online kvizu izrađenom u alatu Kahoot, kroz koji su ponovili i utvrdili naučeno. Pokazali su veliko znanje i zainteresiranost, a atmosfera je bila vrlo pozitivna i suradnička.

Radionica je završila zajedničkim zaključkom da je digitalni svijet prepun mogućnosti, ali i odgovornosti. Učenici su dobili i edukativne letke s kratkim savjetima o sigurnosti na internetu. Mnogi su izrazili želju da se slične radionice ponove i prošire na cijelu školu.

Rezultat radionice:

  • Učenici su naučili prepoznati i izbjeći najčešće digitalne prijetnje.
  • Razvili su svijest o važnosti sigurnih lozinki, provjere izvora i zaštite privatnosti.
  • Aktivno su sudjelovali i surađivali koristeći digitalne alate.
  • Povećana je njihova samostalnost i odgovornost u digitalnom okruženju

Dijelimo ljubav prema učenju, poučavanju i inovacijama!
Ovogodišnji Dan digitalnog učenja posvećen je slavljenju „srca“ obrazovanja – načinu na koji nas tehnologija povezuje, obogaćuje učenje i stvara istinske, smislene veze među učenicima i nastavnicima. Posebnu pažnju posvećujemo inovativnim praksama koje kroz digitalne alate potiču suradnju, angažman i kreativnost.

Umjetna inteligencija sa srcem
Primjena umjetne inteligencije u online učenju za stvaranje personaliziranih, smislenih i učeniku usmjerenih iskustava.

Canvas s pažnjom
Korištenje alata DesignPLUS za izradu intuitivnih, privlačnih i na čovjeka usmjerenih digitalnih kolegija.

Učenje u malim dozama
Korištenje mikro-učenja kako bi se kroz kratke, kvalitetne sadržaje stvorili snažni trenuci znanja koji ostavljaju dojam.

Jednak pristup za sve
Osiguravanje jednakih mogućnosti za svakog učenika kroz pažljivo planirane i uključive pristupe digitalnom obrazovanju.

Smisleni odnosi
Poticaj na redovitu i sadržajnu interakciju koja jača angažman i gradi zajednicu kroz digitalno učenje.

Dan digitalnog učenja (Digital Learning Day) obilježava se svake godine s ciljem promicanja korištenja digitalnih tehnologija u obrazovanju. Pokrenut je 2012. godine u Sjedinjenim Američkim Državama, a s vremenom su ga prihvatile škole i obrazovne ustanove diljem svijeta. Ovaj dan potiče učenike, nastavnike i obrazovne institucije da primjenjuju suvremene digitalne alate u svakodnevnom učenju i poučavanju.

Cilj Dana digitalnog učenja je poticanje razvoja digitalnih vještina, kreativnosti i kritičkog mišljenja kod učenika te jačanje digitalnih kompetencija kod nastavnika. Korištenjem interaktivnih alata, online kvizova, virtualnih učionica i edukativnih aplikacija, škole uvode suvremene metode poučavanja koje učenicima omogućuju fleksibilno, dostupno i zanimljivo učenje.

Digitalno učenje donosi brojne prednosti u odnosu na tradicionalno obrazovanje, ali zahtijeva i odgovoran pristup. Učenici tako ne samo da uče s pomoću tehnologije, već razvijaju i digitalnu pismenost – ključnu vještinu za život u suvremenom društvu.

Odgojno-obrazovni ishodi:

· razvijati umijeće svrhovite uporabe interneta i kritičko mišljenje, analitički odlučiti o odabiru odgovarajuće digitalne tehnologije, razvijati kritičko mišljenje, kreativnost i inovativnost, razvijati jezične, poduzetničke i digitalne kompetencije, razvijati komunikacijske i prezentacijske vještine, razmjenjivati iskustva, mišljenja i stavove, uvažavati međusobne razlike, surađivati u timu, razvijati pozitivno radno okruženje, komunicirati u digitalnome okružju, provoditi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju, stražiti na internetu zanimljivosti o odabranoj temi

Odgojno obrazovna očekivanja MPT-a:

ZDRAVLJE B.4.1.A Odabire primjerene odnose i komunikaciju. B.4.1.B Razvija tolerantan odnos prema drugima.

OSOBNI I SOCIJALNI RAZVOJ A 5.1. Razvija sliku o sebi. A.5.2. Upravlja emocijama i ponašanjem. A.5.3. Razvija svoje potencijale. B.5.1. Uviđa posljedice svojih i tuđih stavova/postupaka/izbora. B.5.2. Suradnički uči i radi u timu. B.5.3. Preuzima odgovornost za svoje ponašanje.

UPORABA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE A.4.1. Učenik kritički odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju. A.4.2. Učenik se koristi društvenim mrežama i mrežnim programima uz upravljanje različitim postavkama funkcionalnosti. C.4.2. Učenik samostalno provodi složeno pretraživanje informacija u digitalnome okružju. C.4.4. Učenik samostalno i odgovorno upravlja prikupljenim informacijama. D.4.1. Učenik samostalno ili u suradnji s drugima stvara nove sadržaje i ideje ili preoblikuje postojeća digitalna rješenja primjenjujući različite načine za poticanje kreativnosti. D.5.2. Učenik samostalno predlaže moguća i primjenjiva rješenja složenih problema s pomoću IKT-a. D.5.3. Učenik samostalno ili u suradnji s kolegama predočava, stvara i dijeli nove ideje i uratke s pomoću IKT-a.

UČITI KAKO UČITI A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema. A.4/5.3. Učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja. A.4/5.4. Učenik samostalno kritički promišlja i vrednuje ideje. D.4/5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

PODUZETNIŠTVO A.5.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja. B.5.1. Razvija poduzetničku ideju od koncepta do realizacije. B.5.2. Planira i upravlja aktivnostima. C.5.1. Sudjeluje u projektu ili proizvodnji od ideje do realizacije

Zaključak

Dan digitalnog učenja je više od simbolične inicijative – to je poticaj za trajnu promjenu školstva, u kojem tehnologija postaje alat za kvalitetnije, inkluzivnije i budućnosti usmjereno obrazovanje. Važno je naglasiti da digitalno učenje ne znači samo korištenje računala, već i razvijanje sposobnosti za snalaženje u digitalnom svijetu, rješavanje problema i suradnju putem interneta. Upravo zato se Dan digitalnog učenja često povezuje s temom digitalne pismenosti, koja je danas jednako važna kao i čitanje i pisanje. U konačnici, Dan digitalnog učenja je više od jednog datuma – to je pokret koji potiče pozitivne promjene u obrazovanju. Uvođenjem tehnologije na pametan i odgovoran način, obrazovni sustav može postati moderniji, pristupačniji i zanimljiviji svim učenicima. Škole koje potiču digitalne alate i vještine pripremaju svoje učenike za svijet budućnosti.

Pridružite se obilježavanju Dana digitalnog učenja i zajedno učinimo obrazovanje još dostupnijim, inovativnijim i ljudskijim!

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content