Digitalni euro – mišljenje srednjoškolaca (2.aktivnost)

Istraživačko-edukacijska aktivnost: Pametno s novcem – Trošiti, štedjeti ili investirati?

U sklopu međunarodnog istraživačkog projekta Digitalni euro – mišljenje srednjoškolaca, provodi se edukacijsko-istraživačka aktivnost osmišljena s ciljem utvrđivanja kako učenici u 2025. godini razmišljaju o novcu, kako donose financijske odluke te kako doživljavaju promjene koje donosi uvođenje digitalnog eura u Europskoj uniji.

Aktivnost „Pametno s novcem: Trošiti, štedjeti ili investirati?” usmjerena je na razvoj financijske pismenosti i poticanje kritičkog razmišljanja o budućnosti novca. Kroz uvodno izlaganje učenici se upoznaju s temeljnom razlikom između potrošnje, štednje i ulaganja te s konceptom digitalnog eura kao potencijalnog novog, sigurnog i široko dostupnog oblika digitalnog javnog novca.

Učenici istražuju kako bi digitalni euro mogao utjecati na njihove svakodnevne financijske navike, uključujući sigurnost, jednostavnost plaćanja, upravljanje osobnim budžetom i odnos prema digitalnom plaćanju općenito. Cilj je da mladi uvide kako se financijski sustavi mijenjaju te kakvu ulogu oni sami imaju u digitalnom gospodarstvu budućnosti.

Interaktivna aktivnost: Trošiti, štedjeti ili investirati?

Sudionici projekta sudjeluju u grupnoj simulaciji financijskih odluka. Učenici rade u timovima i izvlače kartice sa situacijama iz svakodnevnog života (npr. dobivanje džeparca, neočekivani trošak, ponuda za ulaganje, akcijska kupnja…), nakon čega biraju hoće li:

  • trošiti
  • štedjeti
  • investirati

Nakon donošenja odluke izvlače kartice rizika i prinosa koje oponašaju realne posljedice financijskih odluka, poput rasta vrijednosti ulaganja, gubitka zbog volatilnosti tržišta ili dobivanja malog, ali sigurnog prinosa kroz štednju.

Tijekom vježbe učenici vode financijski dnevnik, prate kako se mijenja stanje njihove „imovine“, uspoređuju različite strategije i raspravljaju o dugoročnim učincima svojih izbora. Na taj način razvijaju logičko razmišljanje, timski rad, argumentiranje odluka i razumijevanje odnosa rizik – prinos.

Digitalna ploča Padlet:

https://padlet.com/nada_ratkovic1/pametno-s-novcem-tro-iti-tedjeti-ili-investirati-kako-u-enic-456ffrv5c4mjg1p3

Sljedeća aktivnost je istraživanje.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content