Obilježavanje Svjetskog dana štednje 2025

Naša škola tradicionalno obilježava Svjetski dan štednje u sklopu kojeg su organizirane brojne aktivnosti u cilju promicanja i jačanja svijesti učenika o važnosti štednje za osobne potrebe svakog pojedinca i suvremenu ekonomiju . Ovaj važan dan obilježen je u duhu jačanja financijske pismenosti, medijske pismenosti, digitalne pismenosti, jačanja poduzetničkog duha i ostvarenja zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema.
Aktivnost 1. Štednja: zaštita, uključenost i razvoj-Saving: protection, inclusion, and development
Povodom obilježavanja Svjetskog dana štednje, učenici 3.a razreda, zanimanje ekonomist sudjelovali su u edukacijsko-kreativnom školskom događaju na temu „Štednja: zaštita, uključenost i razvoj – Saving: protection, inclusion, and development“. Aktivnost je osmišljena kako bi se potaknulo promišljanje o važnosti štednje u suvremenom društvu, njezinom utjecaju na osobnu sigurnost, financijsku uključenost te dugoročni razvoj pojedinca i zajednice.

Kroz radionice i timski rad učenici su istraživali kako štednja može doprinijeti financijskoj stabilnosti, kako utječe na osjećaj sigurnosti te zašto je važna u kontekstu odgovornog upravljanja novcem. Razgovarali su o načinima kako mladi mogu početi štedjeti, kako prepoznati mudre financijske odluke te kako štednja može pomoći u ostvarenju osobnih ciljeva.
U sklopu događaja učenici su izradili plakate, infografike, digitalne prikaze i prezentacije. Njihovi radovi prikazuju različite perspektive štednje – od jednostavnih strategija i svakodnevnih navika do globalnih trendova financijske uključenosti. Učenici 1.a razreda fokusirali su se na osnovne pojmove štednje i poruke o odgovornom upravljanju novcem, dok su učenici 3.a razreda analizirali štednju u kontekstu osobnog razvoja, ulaganja i društvene odgovornosti.
Ovim događajem učenici su razvijali financijsku pismenost, kreativnost, komunikacijske vještine i timski rad. Obilježavanje Svjetskog dana štednje pokazalo je koliko mladi mogu biti angažirani i odgovorni u promišljanju svoje financijske budućnosti te kako edukacija o štednji može biti zanimljiva, poučna i inspirativna.
Aktivnost 2. Štednja, ulaganje i odgovorno trošenje novca

Povodom obilježavanja Svjetskog dana štednje, učenici 1.a, zanimanje Referent za poslovnu ekonomiju, sudjelovali su u edukativno-kreativnom školskom programu pod nazivom „Štednja, ulaganje i odgovorno trošenje novca“. Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na razmišljanje o ulozi štednje u današnjem svijetu, njezinoj važnosti za osobnu financijsku sigurnost, veću uključenost u financijske procese te dugoročni napredak pojedinca i zajednice.
Kroz radionice, suradnički rad i rasprave učenici su istraživali na koje načine štednja doprinosi stabilnosti, kako utječe na osjećaj sigurnosti te zašto je ključna za odgovorno upravljanje novcem. Razmatrali su prve korake koje mogu poduzeti mladi kako bi počeli štedjeti, kako prepoznati promišljene financijske odluke te kako štednja može pomoći u ostvarenju životnih ciljeva.
U sklopu aktivnosti učenici su izrađivali plakate, infografike, digitalne uratke i prezentacije. Njihovi radovi prikazali su različite poglede na temu štednje – od jednostavnih svakodnevnih navika do šireg pogleda na financijsku pismenost i uključenost. Učenici 1.a razreda usredotočili su se na osnovne pojmove štednje i poruke o odgovornom korištenju novca, dok su učenici 3.a razreda temu povezali s osobnim razvojem, ulaganjima i društveno odgovornim ponašanjem.
Ovim programom učenici su jačali financijsku pismenost, kreativno razmišljanje, komunikacijske vještine i sposobnost timskog rada. Obilježavanje Svjetskog dana štednje pokazalo je koliko mladi mogu biti motivirani i osviješteni kada je riječ o planiranju svoje financijske budućnosti te kako se učenje o štednji može pretvoriti u zanimljivo i poticajno iskustvo.
https://padlet.com/nada_ratkovic1/tednja-ulaganje-i-odgovorno-tro-enje-novca-y2euh3fecytpd170

U zaključcima su učenici istaknuli kako je ključno razviti samodisciplinu i kontrolirati vlastitu potrošnju. Na taj način, kroz određeno vrijeme moguće je stvoriti financijsku zalihu. Time se izbjegavaju nepotrebni izdaci i omogućuje kupnja željenih stvari bez zaduživanja putem kredita ili korištenja kreditnih kartica.
Učenici su se složili da je štednja moguća – samo treba započeti s malim koracima. Primjerice, ako svaki dan od džeparca u kasicu odvojimo 1 euro, tijekom godine dana možemo uštedjeti čak 365 eura.
Učenici na ovaj način razvijaju nove strukovne i digitalne kompetencije i kritičko mišljenje o pametnoj i mudroj štednji. Kroz primjer dobre prakse korištenjem inovativnih metoda poučavanja ostvareni su zadani odgojno-obrazovni ishodi i očekivanja međupredmetnih tema.
Autor: Nada Ratkovič, prof. savjetnik
