Obilježavanje Europskog tjedna globalnog obrazovanja „Povezani ljudi za uključiv planet“

U tjednu od 18. do 24. studenoga 2024., naša je škola obilježila Europski tjedan globalnog obrazovanja, sudjelovanjem u aktivnostima na državnoj razini pod motom „Povezani ljudi za uključiv planet“. Obilježavanje je provedeno u sklopu nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje, pod mentorstvom profesorice Nade Ratković, uz aktivno sudjelovanje učenika 2.a razreda smjera ekonomist.

Ovogodišnji tematski fokus stavio je naglasak na važnost povezanosti među ljudima, solidarnosti, uključivosti i održivosti ključnih vrijednosti koje bi trebale biti temelj i obrazovanja i poslovanja u 21. stoljeću. Aktivnosti su osmišljene tako da povežu

kao što su klimatske promjene, siromaštvo, migracije, nejednakosti i održiva potrošnja.

Aktivnosti I obrazovni ishodi

Tijekom Tjedna provedene su raznovrsne obrazovne, kreativne i refleksivne aktivnosti, čiji su ciljevi bili:

  • povećati osviještenost učenika o globalnim temama i izazovima,
  • razviti kritičko mišljenje, empatiju i društvenu odgovornost,
  • potaknuti učenike da promišljaju kako kao pojedinci, ali i kao budući ekonomisti mogu doprinositi uključivijem i pravednijem društvu.

Najvažnije aktivnosti uključivale su:

  1. Tematsko predavanje i rasprava na temu „Odgovorno poslovanje u globalnom kontekstu“ – učenici su kroz primjere iz prakse analizirali kako tvrtke mogu pozitivno utjecati na društvo i okoliš.
  2. Kreativne radionice – učenici su izrađivali plakate, infografike i prezentacije na temu održivosti, uključivosti i globalne odgovornosti, koje su bile izložene u školskom prostoru i online kanalu škole.
  3. Simulacija društveno odgovornog poduzeća – učenici su osmislili model poslovanja koji uključuje etičko postupanje prema zaposlenicima, okolišu i zajednici, pri čemu su razvijali poduzetničko razmišljanje usklađeno s društvenim vrijednostima.
  4. Forum učenika – otvoreni razgovor o tome kako mladi vide sebe kao „globalne građane“ i što ih najviše brine u današnjem svijetu. Učenici su iznosili prijedloge za konkretne akcije koje bi kao pojedinci mogli poduzeti.

Diseminacija rezultata – aktivnosti su predstavljene na školskim društvenim mrežama i mrežnim stranicama, čime je ostvarena veća vidljivost i dijeljenje primjera dobre prakse na nacionalnoj razini.

ZAKLJUČAK

Obilježavanje Europskog tjedna globalnog obrazovanja 2024. pokazalo je koliko su teme uključivosti, globalne solidarnosti i održivosti važne za mlade ljude, posebno kada se integriraju u nastavne sadržaje. Učenici 2.a razreda smjera ekonomist pokazali su izuzetnu zrelost, angažman i spremnost da razmišljaju izvan lokalnog konteksta kao mladi građani svijeta i budući odgovorni stručnjaci.

Učenici su uspješno su povezali znanja iz nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje s aktualnim temama koje oblikuju današnje društvo i globalno tržište. Sudjelovanje na državnoj razini ne samo da je podiglo razinu svijesti među učenicima, već je i potvrdilo vrijednost obrazovanja koje oblikuje karakter, potiče angažiranost i osnažuje za djelovanje jer uključiv planet počinje s povezanim ljudima.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content