
Projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja” provodi se u školskoj godini 2025./2026.
Cilj projekta:
- Razviti statističku i digitalnu pismenost kod učenika kroz stvarne, zanimljive i suvremene primjere.
- Potaknuti kritičko razmišljanje o podacima u medijima i društvu.
- Učiti statistiku kroz praksu, istraživanja, natjecanja i digitalne alate.
- Povezati statistiku s drugim predmetima (informatika, geografija, ekonomija, sociologija, hrvatski jezik).
- Stvoriti školsku kulturu koja cijeni podatke, analizu i razumijevanje svijeta kroz brojke.

Aktivnosti:
1.Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike (20. listopada)
- Tema: Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima“
- Radionice, istraživanja, digitalni radovi i Padlet-galerija.
2.Obilježavanje Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj (10. studenog)
- Tema: Povjerenje, transformacija i sutra: Znanost koja nam treba do 2050.“
- Radionice, istraživanja, eseji, videa, prezentacije, digitalni radovi i Padlet-galerija.
3. Statističko natjecanje (siječanj – ožujak)
- Učenici rješavaju zadatke iz praktične statistike (podatkovne situacije, interpretacija grafikona, analiza anketa).
- Kategorije: pojedinačno i timsko natjecanje.
- Cilj: primijeniti znanje statistike u stvarnim kontekstima.
4. Tjedan podataka – “Data Week” (travanj)
- Kratke radionice: “Kako lažu grafovi”, “Fake news u brojkama”, “Statistika u medijima”.
- Interaktivne aktivnosti i mini istraživanja.
5. Statistika u svakodnevnom životu – učenički projektni radovi (svibanj)
- Istraživanja na temu: navike učenika, prehrana, potrošnja, mediji, putovanja, sport, glazba.
- Prezentacija i izložba radova u školi i online.
5. Završna refleksija i digitalna izložba radova (lipanj)
- Padlet ili Genially sa svim aktivnostima.
- Evaluacija i dodjela priznanja za učenike.
Ishodi učenja:
Učenici će:
- razumjeti i primijeniti osnovne pojmove statistike,
- analizirati i interpretirati podatke u stvarnim situacijama,
- koristiti digitalne alate za obradu i prikaz podataka,
- prepoznati važnost statističke pismenosti za osobni i društveni razvoj,
- razvijati suradnički i istraživački pristup učenju.
- Očekivani rezultati:
Očekivani rezultati:
- povećan interes učenika za statistiku,
- jačanje kritičkog odnosa prema informacijama i podacima,
- stvaranje digitalne zbirke radova (Padlet, e-knjiga, izložba),
- sudjelovanje učenika u školskim i vanškolskim aktivnostima,
- promicanje statističke pismenosti kao životne vještine.
Završne napomene:
Prva aktivnost – Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike – uspješno je provedena u listopadu 2025. i bila je uvod u cjelogodišnji projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja”, koji će se nastaviti nizom radionica, istraživanja i natjecanja tijekom školske godine.

Autorica projekta: Nada Ratković, prof. savjetnik
