Projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja” provodi se u školskoj godini 2025./2026.

Cilj projekta:

  • Razviti statističku i digitalnu pismenost kod učenika kroz stvarne, zanimljive i suvremene primjere.
  • Potaknuti kritičko razmišljanje o podacima u medijima i društvu.
  • Učiti statistiku kroz praksu, istraživanja, natjecanja i digitalne alate.
  • Povezati statistiku s drugim predmetima (informatika, geografija, ekonomija, sociologija, hrvatski jezik).
  • Stvoriti školsku kulturu koja cijeni podatke, analizu i razumijevanje svijeta kroz brojke.

Aktivnosti:

1.Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike (20. listopada)

  • Tema: Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima
  • Radionice, istraživanja, digitalni radovi i Padlet-galerija.

2.Obilježavanje Svjetskog dana znanosti za mir i razvoj (10. studenog)

  • Tema: Povjerenje, transformacija i sutra: Znanost koja nam treba do 2050.
  • Radionice, istraživanja, eseji, videa, prezentacije, digitalni radovi i Padlet-galerija.

3. Statističko natjecanje (siječanj – ožujak)

  • Učenici rješavaju zadatke iz praktične statistike (podatkovne situacije, interpretacija grafikona, analiza anketa).
  • Kategorije: pojedinačno i timsko natjecanje.
  • Cilj: primijeniti znanje statistike u stvarnim kontekstima.

4. Tjedan podataka – “Data Week” (travanj)

  • Kratke radionice: “Kako lažu grafovi”, “Fake news u brojkama”, “Statistika u medijima”.
  • Interaktivne aktivnosti i mini istraživanja.

5. Statistika u svakodnevnom životu – učenički projektni radovi (svibanj)

  • Istraživanja na temu: navike učenika, prehrana, potrošnja, mediji, putovanja, sport, glazba.
  • Prezentacija i izložba radova u školi i online.

5. Završna refleksija i digitalna izložba radova (lipanj)

  • Padlet ili Genially sa svim aktivnostima.
  • Evaluacija i dodjela priznanja za učenike.

Ishodi učenja:

Učenici će:

  • razumjeti i primijeniti osnovne pojmove statistike,
  • analizirati i interpretirati podatke u stvarnim situacijama,
  • koristiti digitalne alate za obradu i prikaz podataka,
  • prepoznati važnost statističke pismenosti za osobni i društveni razvoj,
  • razvijati suradnički i istraživački pristup učenju.
  • Očekivani rezultati:

Očekivani rezultati:

  • povećan interes učenika za statistiku,
  • jačanje kritičkog odnosa prema informacijama i podacima,
  • stvaranje digitalne zbirke radova (Padlet, e-knjiga, izložba),
  • sudjelovanje učenika u školskim i vanškolskim aktivnostima,
  • promicanje statističke pismenosti kao životne vještine.

Završne napomene:

Prva aktivnost – Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike – uspješno je provedena u listopadu 2025. i bila je uvod u cjelogodišnji projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja”, koji će se nastaviti nizom radionica, istraživanja i natjecanja tijekom školske godine.

Autorica projekta: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content