Međupredmetna projektna aktivnost:

Statistika u stvarnom životu: Humanost i brojke ruku pod ruku

Posjet podružnici Centar za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” u Sinju

Učenici 3.a razreda ekonomskog usmjerenja, pod vodstvom profesorice Nade Ratković, sudjelovali su u međupredmetnoj projektnoj aktivnosti koja je spojila znanje iz statistike s društvenom osjetljivošću i humanitarnim radom. Projekt je proveden u suradnji s Centar za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” – podružnica Sinj, ustanovom koja skrbi o osobama s intelektualnim i tjelesnim teškoćama.

Učenici su kroz projekt učili kako statistika nije samo zbrajanje i računanje, nego i alat koji može pomoći u stvaranju boljeg društva. Prikupljali su podatke o broju korisnika, vrstama terapija, aktivnostima i podršci koju štićenici primaju. Na temelju tih podataka, izrađene su tablice, grafovi i dijagrami te provedena jednostavna statistička analiza (prosjek, moda, medijan, raspon). Poseban naglasak stavljen je na emocionalnu dimenziju brojeva. Svaki broj u ovom projektu predstavljao je čovjeka – osobu s vlastitom pričom, potrebama i napretkom. Kroz posjet Centru i interaktivne radionice, učenici su uspostavili kontakt sa štićenicima i pokazali im izrađene infografike, prilagođene slikama i bojama kako bi bile razumljive i vizualno privlačne.

Učenici su tako spojili svoje znanje iz statistike, ekonomije i međuljudskih odnosa te na konkretan način iskusili kako brojke mogu postati alat humanosti.

Učenici su kroz interakciju s korisnicima Centra i djelatnicima imali priliku uočiti važnost podataka i brojčanih pokazatelja u planiranju skrbi, obrazovanja i podrške osobama s posebnim potrebama. Osim toga, susret je bio i prilika za razvijanje empatije, društvene osjetljivosti i odgovornosti – vrijednosti koje idu ruku pod ruku s modernim obrazovanjem.

Odgojno-obrazovni ishodi:

  • Učenik primjenjuje osnovne statističke metode (prikupljanje, obrada i prikaz podataka) u stvarnim životnim situacijama.
  • Učenik povezuje brojke s konkretnim ljudskim iskustvima i razmišlja o čovjeku iza podatka.
  • Učenik razvija empatiju i socijalnu osjetljivost kroz izravni kontakt s ranjivim skupinama.
  • Učenik analizira podatke i izrađuje infografike prilagođene osobi kojoj su namijenjene.
  • Učenik aktivno sudjeluje u timskom radu i ostvaruje suradnju s institucijama lokalne zajednice.
  • Učenik koristi znanja iz matematike, statistike, komunikacije i informatike u humanitarnom kontekstu.

„Kad se male ruke slože – sve se može!“
Učenici su pokazali da iza brojki stoje ljudi, emocije i stvarne životne priče.

U sklopu posjeta učenici su prikupili i podatke za svoj statistički projekt, analizirajući broj korisnika, vrste aktivnosti, strukturu zaposlenika i druge relevantne pokazatelje. Projektom će na konkretnom primjeru prikazati koliko statistika može pomoći u razumijevanju i unapređenju društvenih procesa.

“Nemojte nikada nikome ukrasti osmijeh.”

Naši učenici pokazali su da i ekonomisti mogu djelovati – toplim srcem i analitičkim umom.

Zahvaljujemo voditeljici Centra Andrei Milošević i svim djelatnicima na toplom prijemu, kao i učenicima na angažiranosti, osmijesima i otvorenosti.

Ako nekada svratiš do našeg grada,
Pokucaj na vrata Centra za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači,
pa ih iznenadi.
Tu uvijek sreća spava – to je mjesto puno smijeha i veselja.

Projektna aktivnost – „Statistika u stvarnom životu“ omogućila je učenicima povezivanje teorijskih znanja s praktičnom primjenom. Učili su na stvarnim primjerima, razvijali empatiju, poduzetničke vještine, ekološku svijest i aktivno se uključili u zajednicu.

Ovakve inovativne nastavne prakse doprinose razvoju cjelovite osobe – obrazovane, odgovorne i empatične.

Tema 1: Statistika u stvarnom životu: Humanost i brojke ruku pod ruku

Naziv aktivnosti: Statistika u stvarnom životu: Humanost i brojke ruku pod ruku

Nositelji aktivnosti: Učenici 3.a razreda ekonomskog usmjerenja i profesorica Nada Ratković

Partner: Centar za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači

Mjesto provedbe: Centar Juraj Bonači, Sinj

Vrijeme provedbe: Travanj i svibanj 2025.

Opis aktivnosti:

Projekt „Statistika u stvarnom životu: Humanost i brojke ruku pod ruku“ osmišljen je s ciljem povezivanja nastavnih sadržaja iz statistike s životnim situacijama i promicanjem društvene osjetljivosti. Učenici su, uz stručno vodstvo profesorice Nade Ratković, surađivali sa štićenicima Centra Juraj Bonači, ustanove koja skrbi za osobe s intelektualnim i tjelesnim teškoćama.

Aktivnosti su započele edukacijom o osnovnim statističkim pojmovima i alatima. Učenici su naučili kako prikupiti, organizirati i analizirati podatke iz stvarnog okruženja. Uz dogovorenu suradnju s Centrom, osmišljen je plan prikupljanja relevantnih podataka o broju štićenika, vrstama terapija, omjeru osoblja i korisnika, sudjelovanju u radionicama, napretku kroz različite programe i aktivnostima koje su provodili tijekom godine.

Učenici su podatke prikupili tijekom posjeta Centru, kroz razgovor s djelatnicima i uz dopuštenje vodstva ustanove. Na temelju prikupljenih podataka izrađeni su tablični prikazi, stupčasti i kružni dijagrami, izračunata je srednja vrijednost, medijan, moda i standardna devijacija. U svrhu razumijevanja značenja svakog broja, uz svaki statistički prikaz dodana je i kratka priča ili opis stvarne osobe koju broj predstavlja, čime se naglasila humanost brojki.

Posebna pažnja posvećena je oblikovanju infografika koje su vizualno prilagođene korisnicima Centra Juraj Bonači – korištene su veće slike, simboli, jarke boje i jednostavan jezik. Učenici su tijekom radionice u Centru predstavili rezultate štićenicima, sudjelovali u zajedničkim aktivnostima i razmijenili iskustva. Time je ostvarena ne samo edukativna, već i emocionalna komponenta projekta.

Značaj aktivnosti:

Ova aktivnost pokazala je kako se učenje može odvijati izvan učionice, u stvarnim situacijama gdje brojke poprimaju značenje, a učenici razvijaju empatiju, odgovornost i sposobnost primjene znanja za opće dobro. Projekt je dodatno ojačao suradnju između škole i Centra, te motivirao učenike da i ubuduće aktivno sudjeluju u društveno korisnim projektima.

Izvor: https://centar-juraj-bonaci.hr/podruznica-sinj/sinj/#main

Učenici 3.a razreda zanimanja ekonomist, će zajedno sa svojom nastavnicom Nadom Ratković, prof. savjetnicom, nastaviti rad sa štićenicima Centar za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” – podružnica Sinj s ciljem povezivanja teorijskog znanja s konkretnim primjerima iz stvarnog života. Sjedeća aktivnost je dogovorena u drugom polugodištu na temu Zeleni start-up – Poduzetništvo s ekološkom svrhom. Radujemo se novoj suradnji.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content