Projekt „Kultura i ekonomija moje županije“ uspješno završen

U školskoj godini 2024./2025. učenici četvrtih razreda smjera komercijalist i ekonomist sudjelovali su u međužupanijskom projektu „Kultura i ekonomija moje županije“, koji je okupio učenike i nastavnike iz više strukovnih škola s ciljem međusobnog upoznavanja i predstavljanja kulturnih i gospodarskih posebnosti svojih županija.

Cilj projekta je upoznati vršnjake iz srodnih strukovnih škola te im predstaviti kulturna i ekonomska obilježja svoje županije. Ovim projektom želimo razvijati suradnju strukovnih škola na međužupanijskoj razini te jačati digitalne i strukovne kompetencije.

Projekt je osmišljen kao suradnja na međužupanijskoj razini, a uključivao je škole iz Biograda na Moru (nastavnice Davorku Demo i Kornelija Peraić, Splita (nastavnice Ivanu Čotu, Vandu Parunov i Mariju Istenić), i Dubrovnika (nastavnicu Anitu Grbić) . Nositeljice aktivnosti profesorice su ekonomske i jezične grupe predmeta koje su s velikim entuzijazmom i profesionalnošću vodile učenike kroz niz zanimljivih i edukativnih aktivnosti.

Projekt je u potpunosti ostvario svoje ciljeve – potaknuo je učenike na istraživanje, suradnju, kreativnost i razmjenu mišljenja. Poseban naglasak stavljen je na upoznavanje s kulturnim bogatstvom i gospodarskom strukturom regije, kao i na razvoj kritičkog mišljenja i korištenje suvremenih digitalnih alata.

Ovaj projekt ne samo da je pridonio boljem razumijevanju lokalne zajednice, već je i ojačao povezanost među školama te potaknuo učenike na promišljanje o mogućnostima koje im njihova regija nudi – kako u kulturnom, tako i u ekonomskom smislu.

Kroz sudjelovanje u projektu učenici su razvijali širok spektar znanja, vještina i kompetencija važnih za osobni i profesionalni razvoj.

Ishodi ostvareni projektom:

  • Upoznavanje kulturnih i gospodarskih obilježja svoje županije
    Učenici su stekli dublje razumijevanje kulturne baštine, lokalnih običaja i gospodarskih potencijala regije.
  • Razvijanje radoznalosti i poštovanja prema kulturnoj baštini
    Projekt je potaknuo interes učenika za lokalnu kulturu, tradiciju i povijest, čime se jačala svijest o važnosti očuvanja identiteta.
  • Unaprjeđenje komunikacijskih i prezentacijskih vještina
    Sudjelovanjem u grupnim zadacima i javnim predstavljanjima, učenici su vježbali izražavanje, timski rad i javni nastup.
  • Istraživanje i analiza gospodarskog okruženja
    Učenici su razvijali sposobnosti analitičkog promišljanja kroz istraživanje lokalnog gospodarstva i poduzetničkih mogućnosti.
  • Razmjena mišljenja i iskustava s vršnjacima iz drugih škola
    Kroz međužupanijsku suradnju učenici su širili vidike, učili o drugim krajevima i stjecali nova prijateljstva.
  • Razvoj kritičkog mišljenja, kreativnosti i inovativnosti
    Radom na projektnim zadacima učenici su potaknuti na samostalno razmišljanje, rješavanje problema i pronalaženje originalnih rješenja.
  • Stjecanje digitalnih i poduzetničkih kompetencija
    Učenici su usvajali vještine korištenja digitalnih alata, ali i razumijevanja tržišnog okruženja i ekonomskih principa.
  • Odgovorno korištenje medijskih sadržaja i tehnologije
    Učili su kako birati relevantne informacije, koristiti digitalne resurse i kritički se odnositi prema medijima.
  • Timski rad i suradnja u virtualnom i stvarnom okruženju
    Projekt je snažno naglasio važnost timskog rada, suradnje i dijeljenja odgovornosti u zajedničkom cilju.

Neke od glavnih aktivnosti uključivale su:

  • Istraživanje kulturnih i gospodarskih posebnosti vlastite regije
    Učenici su proučavali kulturno-povijesnu baštinu i gospodarsku strukturu svoje županije, ističući ono što njihov kraj čini jedinstvenim i vrijednim predstavljanja.
  • Rad na ekonomskim temama kroz timsku suradnju
    Kroz grupni rad učenici su obradili aktualne gospodarske teme, razmjenjivali znanja i učili jedni od drugih, čime su unaprijedili vještine komuniciranja i timskog rada.
  • Stvaranje digitalnih sadržaja i korištenje online alata
    Izrađivali su računalne prezentacije, promotivne materijale i videozapise, koristeći različite digitalne alate. Time su razvijali digitalne i medijske kompetencije, ali i kreativnost.
  • Suradnja na zajedničkoj digitalnoj knjizi
    Učenici iz svih škola zajednički su sudjelovali u izradi digitalne knjige u kojoj su predstavili rezultate svog rada, istraživanja i osobne dojmove o projektu.

Zahvaljujemo svim učenicima i profesorima koji su sudjelovali i svojim radom doprinijeli uspješnoj realizaciji ovog vrijednog obrazovnog projekta!

Radove svih učenika možete pogledati na sljedećoj poveznici:

https://padlet.com/marijaistenic5/pojekt-kultura-i-ekonomija-moje-upanije-tlzupznnjprz60w9

Radujemo se zajedničkoj suradnji i sljedeće godine.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content