Nagrađeni učenici i mentori naše škole

Gradonačelnik primio nagrađene učenike i njihove mentore s područja Grada Sinja

Danas su u Gradskoj vijećnici Grada Sinja gradonačelnik Miro Bulj i njegov zamjenik Denis Bobeta upriličili svečani prijem za učenike osnovnih i srednjih škola s područja Grada Sinja koji su ostvarili zapažene rezultate na državnim, regionalnim, međužupanijskim i županijskim natjecanjima u školskoj godini 2024./2025., kao i za njihove mentore.

Gradonačelnik je tom prigodom istaknuo kako je znanje najveća vrijednost koju nitko ne može oduzeti te pozvao učenike da svoje znanje i trud ulože u dobrobit zajednice. „Nadam se da će vaši uspjesi biti motivacija i drugim učenicima za još bolji rad i rezultate. Pozivam vas da nakon školovanja ostanete u svom gradu i doprinosite njegovom razvoju“, poručio je gradonačelnik Bulj.

U ime mentora, profesor Stjepan Marković zahvalio je gradonačelniku na prijemu i nagradama, istaknuvši kako ovakva priznanja puno znače jer su rezultat dugotrajnog i predanog rada. „Za ovakve rezultate ključna je kontinuiranost i predanost“, rekao je profesor Marković, poželjevši gradonačelniku puno uspjeha u daljnjem radu.

Nagrađeni učenici i mentori iz naše škole su:

Lana Marić i Dora Erceg (SSŠ bana Josipa Jelačića) – mentor: Stjepan Marković

Anđela Marić (SSŠ bana Josipa Jelačića) – mentorica: Josipa Smoljo

Petra Poljak (SSŠ bana Josipa Jelačića) – mentor: Ivan Hrgović

Učenici su nagrađeni pohvalnicama i novčanim nagradama, dok su mentori primili zahvalnice i novčane nagrade.

Grad Sinj čestita svim učenicima i mentorima na iznimnim rezultatima i doprinosu u promicanju znanja i izvrsnosti.

Čestitke učenicima i mentorima!

Objava na portalima:

https://www.sinj.hr/gradonacelnik-miro-bulj-primio-nagradene-ucenike-i-njihove-mentore-znanje-vam-nitko-ne-moze-oduzeti-ulozite-ga-u-dobrobit-zajednice

https://sinjskarera.hr/gradonacelnik-primio-nagradene-ucenike-i-njihove-mentore-s-podrucja-grada-sinja-koji-su-ostvarili-zapazene-rezultate-na-drzavnim-regionalnim-meduzupanijskim-i-zupanijskim-natjecanjima

https://www.ferata.hr/gradonacelnik-miro-bulj-primio-nagradene-ucenike-i-njihove-mentore-znanje-vam-nitko-ne-moze-oduzeti-ulozite-ga-u-dobrobit-zajednice

https://dalmatinskiportal.hr/vijesti/bulj-primio-nagradene-ucenike-i-njihove-mentore-znanje-vam-nitko-ne-moze-oduzeti–ulozite-ga-u-dobrobit-zajednice-/251705

Rezultati Nultog kola -Nacionalna kviz Liga 4 – sezona 2025./2026.

Top 25 0. kola NKL 4 – sezone 25/26.

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je 571034024_1355997829646005_5295039990568416343_n.jpg

Nova sezona je započela, a Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj ima čak dvije ekipe: Mozgalice i Kvizolozi, koje su uspješno sudjelovale u nultom kolu Nacionalne kviz lige!

Obje ekipe su se plasirale u top 25 0. kola NKL 4 – sezone 25/26. i pokazale su izvrsno znanje, brzinu i pravi timski duh.
Ponosni smo na naše učenike koji i ove godine dokazuju da su znanje, suradnja i upornost najbolja kombinacija za uspjeh.

Čestitke svim članovima ekipa i mentoru.


Idemo dalje – još jači i spremniji za nova kola!

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Obrazovanje o poduzetništvu 2025.

Jeste li znali? Obrazovanje o poduzetništvu uključeno je u kurikulume 38 europskih obrazovnih sustava, kroz međupredmetni i/ili predmetni pristup.

Kako ova integracija potiče poduzetničke vještine među učenicima saznajte u najnovijem izvješću mreže Eurydice „Entrepreneurship education at school in Europe – 2025“.

Izvješće donosi sveobuhvatan pregled obrazovanja o poduzetništvu u europskim školama – od zakonodavnog okvira i integracije u nastavu do praktičnih iskustava učenika te edukacije nastavnika i ravnatelja škola.

https://www.eurydice.hr/hr/publikacije/entrepreneurship

#EurydiceEU#AMPEU

Radionica o mentalnom zdravlju – Učenici 4. razreda medicinske škole

Radionica o mentalnom zdravlju – Učenici 4. razreda medicinske škole

U sklopu obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja, koji se obilježava 10. listopada, učenici četvrtog razreda smjera medicinska sestra / tehničar sudjelovali su u edukativno-iskustvenoj radionici o mentalnom zdravlju. Cilj radionice bio je potaknuti učenike na promišljanje o važnosti brige za sebe, prepoznavanje vlastitih emocija te usvajanje praktičnih tehnika smirivanja i suočavanja sa stresom.

Tijekom radionice učenici su u manjim skupinama obrađivali teme stresa i anksioznosti, reakcija na stres, te su upoznali i primijenili različite tehnike smirivanja, kognitivne tehnike, briga o sebi (self-care) te organizacijske alate. Posebno zanimanje izazvala je “Kutija povjerenja”, u koju su učenici anonimno ubacivali svoja razmišljanja, brige.Na kraju radionice učenici su ispunili kartice za vrednovanje s pitanjem “Što sam danas naučio/la?”, čime su osvijestili vlastita nova znanja i osjećaje nakon sudjelovanja.

Radionica je prošla u ugodnoj i opuštenoj atmosferi, a učenici su istaknuli koliko im ovakvi sadržaji pomažu u nošenju sa svakodnevnim izazovima, školskim obvezama i emocionalnim poteškoćama.

Projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja “

Projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja” provodi se u školskoj godini 2025./2026.

Cilj projekta:

  • Razviti statističku i digitalnu pismenost kod učenika kroz stvarne, zanimljive i suvremene primjere.
  • Potaknuti kritičko razmišljanje o podacima u medijima i društvu.
  • Učiti statistiku kroz praksu, istraživanja, natjecanja i digitalne alate.
  • Povezati statistiku s drugim predmetima (informatika, geografija, ekonomija, sociologija, hrvatski jezik).
  • Stvoriti školsku kulturu koja cijeni podatke, analizu i razumijevanje svijeta kroz brojke.

Aktivnosti:

1.Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike (20. listopada)

      • Tema: Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima
      • Radionice, istraživanja, digitalni radovi i Padlet-galerija.

      2. Statističko natjecanje (siječanj – ožujak)

      • Učenici rješavaju zadatke iz praktične statistike (podatkovne situacije, interpretacija grafikona, analiza anketa).
      • Kategorije: pojedinačno i timsko natjecanje.
      • Cilj: primijeniti znanje statistike u stvarnim kontekstima.

      3. Tjedan podataka – “Data Week” (travanj)

      • Kratke radionice: “Kako lažu grafovi”, “Fake news u brojkama”, “Statistika u medijima”.
      • Interaktivne aktivnosti i mini istraživanja.

      4. Statistika u svakodnevnom životu – učenički projektni radovi (svibanj)

      • Istraživanja na temu: navike učenika, prehrana, potrošnja, mediji, putovanja, sport, glazba.
      • Prezentacija i izložba radova u školi i online.

      5. Završna refleksija i digitalna izložba radova (lipanj)

      • Padlet ili Genially sa svim aktivnostima.
      • Evaluacija i dodjela priznanja za učenike.

      Ishodi učenja:

      Učenici će:

      • razumjeti i primijeniti osnovne pojmove statistike,
      • analizirati i interpretirati podatke u stvarnim situacijama,
      • koristiti digitalne alate za obradu i prikaz podataka,
      • prepoznati važnost statističke pismenosti za osobni i društveni razvoj,
      • razvijati suradnički i istraživački pristup učenju.
      • Očekivani rezultati:

      Očekivani rezultati:

      • povećan interes učenika za statistiku,
      • jačanje kritičkog odnosa prema informacijama i podacima,
      • stvaranje digitalne zbirke radova (Padlet, e-knjiga, izložba),
      • sudjelovanje učenika u školskim i vanškolskim aktivnostima,
      • promicanje statističke pismenosti kao životne vještine.

      Završne napomene:

      Prva aktivnost – Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike – uspješno je provedena u listopadu 2025. i bila je uvod u cjelogodišnji projekt “Statistika i mi – kroz brojke do razumijevanja”, koji će se nastaviti nizom radionica, istraživanja i natjecanja tijekom školske godine.

      Aktivnost 1. Obilježavanje Europskog i svjetskog dana statistike

      Tema: Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima – za društvo koje razumije, koristi i vjeruje u podatke

      Uvod

      Dana 20. listopada obilježava se Europski i svjetski dan statistike, dan koji nas podsjeća koliko su pouzdani i dostupni podaci važni za razumijevanje svijeta oko nas.
      Učenici 2.a, 3.a i 3.m razreda, zanimanja ekonomist i turističko-hotelijerski komercijalist, zajedno sa svojom nastavnicom iz Statistike, Nadom Ratković, prof. savjetnicom, ove su godine kroz niz aktivnosti promišljali o temi „Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima“, povezujući statističku i digitalnu pismenost te razvijajući svijest o tome kako se brojke i informacije pretvaraju u znanje.

      Kada im je postavljeno pitanje žele li sudjelovati u projektu, učenici su jednoglasno odgovorili: „Rekli ste: da.“

      Taj jednostavan odgovor postao je poticaj za stvaranje, istraživanje i promišljanje o ulozi statistike u svakodnevnom životu te o važnosti točnih i dostupnih informacija u modernom društvu.

      Cilj aktivnosti

      Cilj obilježavanja je:

      • razvijati svijest o važnosti kvalitetnih i dostupnih podataka u svakodnevnom životu,
      • poticati učenike na kritičko razmišljanje i odgovorno korištenje informacija,
      • povezati statističku pismenost s digitalnim kompetencijama kroz praktične zadatke,
      • razumjeti kako podatke pretvaramo u znanje i kako se njima može doprinositi društvenom napretku.

      Ishodi učenja

      Učenici su:

      • razumjeli pojam kvalitetnog podatka i naučili razlikovati točne, relevantne i pouzdane izvore,
      • uočili važnost statistike u svakodnevnim odlukama i donošenju zaključaka temeljenih na činjenicama,
      • razvili sposobnost analize, interpretacije i vizualnog prikaza podataka,
      • koristili digitalne alate i osnovne elemente programiranja (Excel, Google Sheets, Scratch, Python, Canva, Genially) u prikazu informacija,
      • izrazili vlastite ideje o statističkoj pismenosti kroz digitalne i likovne radove,
      • surađivali u timu, dijelili ideje i prezentirali rezultate javno putem Padlet platforme.

      Statistika kao jezik stvarnosti

      Učenici su raspravljali o tome što znači podatak i kada on postaje statistika.
      Postavljali su pitanja poput:

      • Kako znamo da su podaci pouzdani?
      • Mogu li nas brojke ponekad zavarati?
      • Zašto su kvalitetni podaci važni za društvo?

      Kroz razgovor i analizu stvarnih primjera iz medija, društvenih mreža i školskog života, učenici su shvatili da statistika nije samo skup brojeva, nego priča o ljudima, zajednici i društvenim promjenama. Usvojili su da loši ili netočni podaci mogu dovesti do pogrešnih zaključaka, dok kvalitetna statistika pomaže u donošenju boljih odluka i izgradnji povjerenja u institucije i informacije koje nas svakodnevno okružuju.

      „Statistika je most između podataka i stvarnosti.“ — zajednička poruka učenika

      Digitalna radionica: „Podaci koji govore“

      Učenici su radili u manjim timovima te su kroz digitalne alate poput Excela, Google Sheetsa, Scratcha, Pythona, Canve i Geniallyja analizirali i vizualizirali različite skupove podataka – od školskih tema i interesa učenika do globalnih pokazatelja.
      Kroz kreativne zadatke izradili su grafikone, infografike i digitalne plakate, prikazujući poruku da su kvalitetni podaci temelj povjerenja i da bi trebali biti dostupni svima.

      Na taj su način učenici razvijali vještine kritičkog mišljenja, analize i digitalne pismenosti, učeći kako se kodiranje, programiranje i prikaz podataka mogu spojiti u razumljivu i zanimljivu priču.

      Učenici 3.a razred Učenici 3.m razred

      Aktivnosti

      U uvodnom dijelu učenici su raspravljali o pojmovima podatak, informacija i statistika, te su propitivali njihovu vjerodostojnost i ulogu u medijima i društvenim mrežama.
      Zatim su u manjim skupinama analizirali različite primjere i izrađivali vlastite prikaze kroz digitalne alate. Svoje su radove objedinili u digitalnoj galeriji na Padletu:

      Pogledajte radove učenika: Digitalna galerija

      Pogledajte radove učenika – Padlet

      https://padlet.com/nada_ratkovic1/kvalitetna-statistika-i-podaci-dostupni-svima-ar9ef4uihxemgaj

      Na digitalnoj ploči Padlet se mogu vidjeti njihovi digitalni plakati, infografike, kodirani prikazi i kratke refleksije o značenju kvalitetnih podataka i važnosti statističke pismenosti.

      Galerija pokazuje raznolikost pristupa – od ozbiljnih analitičkih radova do kreativnih i humorističnih prikaza – ali svi dijele istu misao: „Statistika je most između podataka i stvarnosti.“

      Radovi učenika

      Refleksija učenika

      U refleksiji nakon aktivnosti, učenici su istaknuli da su kroz ovaj projekt naučili postavljati pitanja i tražiti izvore, više razumjeti podatke koje svakodnevno vide u medijima, kritički promišljati o brojkama i statistikama, te povezati teorijsko znanje s praksom. Shvatili su i važnost transparentnosti i točnosti podataka u javnom prostoru, kao i odgovornost pojedinca u njihovu korištenju i prenošenju.

      Neki su učenici zaključili:

      „Brojevi sami po sebi ne znače ništa, ako ih ne znamo razumjeti.“
      „Podaci su moćni kada su točni, razumljivi i dijeljeni sa svima.“
      „Statistika nas uči gledati svijet očima razumijevanja, a ne pretpostavki.“

      Zaključak

      Učenici su kroz projekt Kvalitetna statistika i podaci dostupni svima pokazali kako statistička i digitalna pismenost zajedno grade društvo koje razumije, koristi i vjeruje u podatke. Kroz suradnju, istraživanje i kreativnost razvijali su vještine koje su ključne za život u digitalnom dobu – kritičko mišljenje, analitičnost, odgovornost i komunikaciju.

      Zahvaljujemo učenicima i nastavnici Nadi Ratković, prof. savjetnici, na predanosti i entuzijazmu u realizaciji aktivnosti.

      Njihovi su radovi dokaz da se statistika može učiti s razumijevanjem, kreativnošću i užitkom, a ne samo kroz brojeve.

      Projekt je pokazao da kvalitetni i dostupni podaci čine temelj informiranog, odgovornog i demokratskog društva – društva koje zna prepoznati vrijednost znanja i pouzdanih informacija.

      Organizator događaja: Nada Ratković, prof. savjetnik

      Autorica: Nada Ratković, prof. savjetnik

      Obilježen Dan kruha

      U petak 17.10. u našoj školi je obilježen Dan kruha. Nastavili smo sa svojim humanitarnim djelovanjem u tom danu.  Naši maturanti pripremili su slastice, peciva, kruh, uštipke…koje su ostali učenici i profesori simbolično „kupovali“ ostavljajući novac od marende za sirotište Mali dom u Africi s kojim smo se povezali 2018. preko sinjskih volontera koji su i osobno nosili naše donacije.

      Sretni smo što ćemo i ove godine mnogima omogućiti obrok i priliku za opismenjavanje.

      Hvala svima koji su sudjelovali u ovom humanom djelu bilo kupovinom ili pripremanjem zalogaja dobrote.

      Autorica: Helena Balajić

      Dan ružičaste vrpce u znaku zajedništva i podrške

      Dan ružičaste vrpce u znaku zajedništva i podrške

      Povodom Dana ružičaste vrpce, koji se obilježava u listopadu, u znak podrške ženama oboljelima i liječenima od raka dojke, našu školu posjetile su članice Kluba žena Sinj liječenih od raka dojke.

      U ugodnoj i emotivnoj atmosferi, učenice trećeg razreda smjer kozmetičar i frizer, pokazale su svoje znanje i vještine, pruživši dragim gošćama njegu lica  i ruku te masažu vlasišta, šišanje i  uređivanje frizure. Ovi mali znakovi pažnje izmamili su osmijehe i stvorili trenutke opuštanja i ljepote, podsjetivši sve prisutne na važnost brige o sebi – i iznutra i izvana. Uz druženje i zakusku, razgovor i razmjenu iskustava,  događaj je imao snažnu poruku o snazi, solidarnosti i važnosti podrške u borbi protiv raka dojke.

      Zahvaljujemo našim dragim gošćama na posjeti, hrabrosti i inspiraciji koju su podijelile s nama, a našim učenicama i profesorima na trudu, empatiji i velikom srcu koje su unijeli u ovaj poseban dan. 

      Posebno smo ponosni na naše profesorice, koje su sudjelovale u Race for the Cure u Splitu 5.listopada. Ova utrka/šetnja je najveći sportski događaj za zdravlje žena. Pomaže humanitarnim organizacijama koje se bore protiv raka, te bolnicama da prikupe sredstva i podignu svijest o karcinomu. Time su još jednom pokazale da je briga o zdravlju, solidarnost i zajedništvo nešto što živimo i prenosimo svojim učenicima svakoga dana. 

      Napisale: Jelena Poljak i Željka Vuko

      Radionica o higijeni ruku – „Šljokice kao mikroorganizmi“

      Radionica o higijeni ruku – „Šljokice kao mikroorganizmi“

      Učenici 3. razreda, smjera medicinska sestra/tehničar, zajedno sa nastavnicama (Božena Armanda i Miranda Lupi-Ferandin) sudjelovali su u radionici posvećenoj važnosti pravilne higijene ruku. Na zanimljiv i kreativan način ponovili su postupak pranja i dezinfekcije ruku, a kroz praktičnu aktivnost koristili su šljokice kao simbol mikroorganizama kako bi vizualno prikazali njihovo zadržavanje na koži te važnost temeljitog pranja.

      Tijekom radionice učenici su izrađivali PowerPoint prezentacije i plakate na temu higijene ruku, promicali važnost pravilne tehnike te prepoznali povezanost higijene s prevencijom širenja infekcija.

      Pogledali su zanimljiv video „Ples ruku“ koji predstavlja Svjetska zdravstvena organizacija. Na kraju su kroz Kahoot kviz i listić s pitanjem „Što ste danas naučili?“ vrednovali svoje znanje i iskustvo, ističući kako je pravilna higijena ruku jednostavna, ali ključna mjera očuvanja zdravlja.

      Radionica je provedena u sklopu nastavne jedinice iz predmeta Zdravstvena njega uz obilježavanje Svjetskog dana pranja ruku.

      eTwinning godišnja konferencija: Celebrating what unites us

      Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je 560509732_1170434561857790_2017167201457090783_n-819x1024.jpg

      Godišnja eTwinning konferencija za 2025. godinu održat će se od 23. do 25. listopada. Učitelji, škole i dionici u obrazovanju iz cijele Europe okupit će se kako bi promišljali o tome kako obrazovanje može poticati aktivno građanstvo, demokraciju i zajedničke vrijednosti.

      Također će se dodijeliti nagrade pobjednicima europskih eTwinning nagrada za 2025. godinu, čuti njihove priče i predstaviti novu temu eTwinninga za 2025./26. godinu – Vještine za život.

      Pridružite se putem interneta i pratite prijenos plenarnih sjednica uživo:

      Visit the event website for the full programme.

      Scientix® s ponosom podržava godišnju eTwinning konferenciju 2025., koja će okupiti učitelje, škole i dionike u obrazovanju iz cijele Europe kako bi zajedno proslavili i istražili načine na koje obrazovanje može poticati aktivno građanstvo, demokratsko sudjelovanje i zajedničke vrijednosti. Na konferenciji će biti dodijeljene nagrade pobjednicima europskih eTwinning nagrada za 2025. godinu te će se predstaviti njihovi projekti i iskustva.

      Ovogodišnji događaj također će predstaviti novu eTwinning temu za 2025./26. godinu – “Skills for Life”„Vještine za život“, s naglaskom na ključne vještine koje pomažu mladima da napreduju – od matematike i znanosti do pismenosti, digitalnih i građanskih vještina.

      Check the event website for the full conference programme and links to watch the live streaming.

      Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

      Medijska pismenost i digitalni građani

      Mreža za razvoj digitalne pismenosti (Telecentar, ODRAZ, Sveučilište Algebra Bernays, Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i Hrvatska udruga poslodavaca), u suradnji s Agencijom za elektroničke medije i Nacionalnom koalicijom za digitalne vještine i radna mjesta te uz potporu European Citizen Action Service, organizira konferenciju Medijska pismenost i digitalni građani. Konferencija će se održati na Sveučilištu Algebra Bernays, 28. listopada 2025., od 9:00 do 15:00 sati. Sudionici će dobiti potvrdu o sudjelovanju, a osiguran je i besplatni ručak. Program obuhvaća stručna predavanja, rasprave i praktične radionice. Događaj je namijenjen ravnateljima i nastavnicima srednjih škola, nastavnicima visokih učilišta, predstavnicima organizacija civilnog društva te znanstvenicima koji se bave medijskim komunikacijama i iskustvenim projektnim učenjem. Poseban naglasak stavlja se na razvoj medijskog stvaralaštva i njegovo uvođenje u školske i sveučilišne kurikulume, kao i programe neformalnog obrazovanja.

      Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da se prijavite čim prije. Program i prijavni obrazac dostupni su na stranici konferencije: https://digcomp.info/medijska-pismenost-i-digitalni-gradani/.

      Konferencija o digitalnoj transformaciji obrazovanja

      28. 10. 2025.
      Sveučilište Algebra Bernays – Dvorana Steve Jobs i AV Studio
      Gradišćanska 24, Zagreb

      Registracija sudionika

      Konferencija donosi stručna predavanja, rasprave i praktične radionice, a namijenjena je ravnateljima i nastavnicima srednjih škola, nastavnicima visokoškolskih ustanova, organizacijama civilnog društva, znanstvenicima i kreatorima javnih politika koji se bave medijskim komunikacijama i iskustvenim projektnim učenjem. Fokus konferencije je na razvoju medijskog stvaralaštva i njegovom uvođenju u školske i sveučilišne kurikulume, kao i neformalno obrazovanje.

      PROGRAM KONFERENCIJE

      Moderator: Žarko Čižmar – Izvršni direktor u Telecentru

      9:00 – 9:30
      Kava dobrodošlice

      9:30 – 10:00
      Održivi razvoj i neprofitne medijske kampanje
      Na predavanju će se predstaviti UN ciljevi održivog razvoja i kroz primjere kampanja pokazati kako se strateška medijska komunikacija može koristiti za pokretanje društveno korisnih akcija i mobiliziranje zajednice.

      PredavačIgor Mladinović – Direktor u HEARTH thinking&doing

      10:00 – 10:30
      Obrazovni medijski sadržaji i generativna umjetna inteligencija
      Predavanje donosi pregled trendova u produkciji obrazovnih medijskih sadržaja i upotrebi generativne umjetne inteligencije u e-učenju, uključujući alate, metodologije i primjere dobre prakse u digitalnoj industriji.

      PredavačicaKlara Čičin-Šain – Group Product Education Manager u Infobipu

      10:30 – 11:30
      Radionica istraživanja o medijskoj pismenosti
      Radionica predstavlja participativne pristupe u kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjima te vodi sudionike kroz planiranje i provedbu istraživačkih intervjua. Polaznici će timski izraditi pitanja za polustrukturirane intervjue s dionicima razvoja medijske pismenosti, koje će nakon pauze snimiti na radionici produkcije podcasta.

      Voditelji radioniceMagdalena Makar – Stručna suradnica u ODRAZ-u i Antun Palanović – Predavač na Sveučilištu Algebra Bernays

      11:30 – 12:00
      Pauza za kavu

      12:00 – 14:00
      Radionica audiovizualne produkcije podcasta
      Polaznici će sudjelovati u oblikovanju slike i zvuka za intervjue sa znanstvenicima, nastavnicima, novinarima i aktivistima civilnog društva. Razgovarat ćemo o medijskoj pismenosti i kreativnim komunikacijama, o tome kako umjetna inteligencija mijenja kreativne i kulturne industrije, o kritičkom mišljenju i fact-checkingu te ulozi emocionalne inteligencije u razumijevanju stereotipa, informacija i dezinformacija.


      Voditelj podcastaIlija Jandrić
      Oblikovanje zvuka: Dubravko Kuhta (Onak kreativni studio) i Lucija Petrović (Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju) | Oblikovanje videa: Ivan Fran Prižmić (Infobip) i Ivan Lovro Guljelmović (Boom Bush Boo)

      Sugovornici:
      Mislav Balković – Rektor Sveučilišta Algebra Bernays i Predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca

      14:00 – 14:15
      Predstavljanje kampanje za razvoj medijske pismenosti
      Kampanja “Kužiš buraz” obuhvaća istraživanje o medijskoj pismenosti i kreativnim komunikacijama, radionice digitalnog pripovijedanja, konferenciju o digitalnoj transformaciji obrazovanja, okrugli stol o generativnoj umjetnoj inteligenciji u sveučilišnom obrazovanju te izradu i distribuciju promotivnog filma, podcasta i audio oglasa na društvenim mrežama i podcast platformama.

      Autori kampanje: Ivan Fran Prižmić (Infobip), Ivan Lovro Guljelmović (Boom Bush Boo) i Žarko Čižmar (Telecentar)

      14:15 – 15:00
      Radni ručak i dogovori o projektnoj suradnji

      Ovaj projekt financira European Citizen Action Service (ECAS) u okviru projekta EURECA 2025, koji sufinancira Europska unija. Izneseni stavovi i mišljenja su, međutim, isključivo stavovi autora i ne odražavaju nužno stavove Europske unije ili ECAS-a. Ni Europska unija ni ECAS ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

      Skip to content