Posjet Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik
- Dana 8. studenog 2025. godine smo s velikim zadovoljstvom ugostili učenike i nastavnike iz Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik. Naša škola priredila im je topli doček te bogat edukativni program ispunjen praktičnim radom, razmjenom znanja i dobrom energijom.
- Druženje je započelo predstavljanjem našeg rada i aktivnosti unutar Erasmus+ projekta. Marija Šimunović, prof. savjetnik, je detaljno objasnila pisanje Erasmus+ projekta i izbor sudionika. Najviše pažnje i šaljivih komentara izazvalo je prikazivanje fotografija i videa koji su nastali za vrijeme naših „avantura“ u Portugalu 2021. i Cipru 2022. godine. Učenici i nastavnice iz Dubrovnika su podijelili svoja iskustva i najavili svoj Erasmus+ projekt u Sloveniji.
- Radionicu Izrada prirodnog balzama za usne provela je Željka Vuko, nastavnik mentor. Upoznala je učenike sa sastojcima i procesom izrade balzama za usne te važnosti kvalitetne njege usana. Učenici su samostalno, uz nadzor nastavnice, napravili svoj balzam za usne. Radili su u mješovitim parovima, Dubrovnik-Sinj.
- Radionicu Izrada svečane frizure vodila je je strukovna nastavnica Antonija Bikić Šušnjara. Korak po korak učenicima je demonstrirala izradu svečane frizure uz upotrebu modernih tehnika i alata. Poslije je savjetima popratila učeničke radove na lutkama.
- Edukaciju i demonstraciju Hydrafacial tretmana provela je strukovna nastavnica Jelena Poljak, savjetnik. Učenice su imale priliku vidjeti profesionalan pristup njezi kože te naučiti o prednostima ovog popularnog tretmana.
- Za izradu prigodne zakuske za goste i domaće zadužen je bio nastavnik Zdravko Hrgović, prof. savjetnik. Posebno nam je drago što smo tijekom druženja mogli predstaviti našu školi i naš grad te razmijeniti iskustva i potaknuti nova razmišljanja o važnosti praktične nastave, mobilnosti i stručnoj suradnji. Zahvaljujemo učenicama i nastavnicima Obrtničke i tehničke škole Dubrovnik na posjetu. Veselimo se budućoj suradnji i novim projektima koji će doprinijeti razvoju struke i profesionalnom usavršavanju mladih.
- Autor: Jelena Poljak, Željka Vuko







Rezultati 1. i 2. kola -Nacionalna kviz Liga 4 – sezona 2025./2026.

Naše dvije ekipe Mozgalice i Kvizolozi nakon nultog, 1. i 2. kola su briljirale. Obje ekipe su se plasirale u top 25 u nultom kolu . i prvih 5. u našoj diviziji JUG kola NKL 4 – sezone 25/26. i pokazale su izvrsno znanje, brzinu i pravi timski duh. I ove školske godine sudjeluje oko 250 ekipa iz cijele Hrvatske i Bosne i Hercegovine formirane u 10, divizija.
Rezultati su izašli uoči početka 3. kola NKL 4-sezone 25/26. što je učenike dodatno motiviralo.

Ponosni smo na naše učenike koji i ove godine dokazuju da su znanje, suradnja i upornost najbolja kombinacija za uspjeh.
Naša škola nastavlja tradiciju i sudjeluje i u projektu Nacionalna kviz liga- NKL 4. u četvrtoj sezoni. Ove godine sudjeluje sa dva tima: 1.tim: Kvizolozi i 2. tim: Mozgalice
Tim: “Mozgalice” su Vjeran Mudnić Dujmin, Viktoria Bašić, Lara Žigo i Šimun Maras, učenici trećeg razreda, smjera turističko-hotelijerski komercijalist.
Tim “Kvizolozi” su Mariano Tadić Šutra, Filipa Dora Kovačević, Mirjam Jagnjić, i Šime Markulin, učenici četvrtog razreda, smjera komercijalist
Čestitke svim članovima ekipa i mentoru.

Idemo dalje – još jači i spremniji za nova kola!
Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
GEW 2025: Poduzetništvo koje mijenja svijet: Misli & Djeluj
Globalni tjedan poduzetništva (GEW 2025) : Poduzetništvo koje mijenja svijet: Misli & Djeluj

“Učenici stvaraju za učenike – Poduzetništvo srcem”

Učenici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj i Komercijalno-trgovačke škole Split obilježili su Globalni tjedan poduzetništva (GEW 2025) sudjelovanjem u kreativnoj, inkluzivnoj i društveno odgovornoj aktivnosti pod nazivom „Učenici stvaraju za učenike – Poduzetništvo srcem“. Aktivnost su osmislile i vodile mentorice Nada Ratković i Marija Ištenić s ciljem poticanja učenika na razvoj poduzetničkog načina razmišljanja, empatije i djelovanja usmjerenog na dobrobit školske zajednice, u skladu s ovogodišnjim geslom GEW-a: „Poduzetništvo koje mijenja svijet: Misli & Djeluj“.

Učenici dviju škola radili su u mješovitim timovima te su najprije zajedno identificirali potrebe učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama. Na temelju zajedničke analize, timovi su svoje ideje usmjerili u tri kategorije: POMOĆ, ZABAVA i UČENJE.

U kategoriji POMOĆ izrađivali su kartice emocija, motivacijske poruke i jednostavne vizualne upute koje pomažu učenicima u svakodnevnom snalaženju i komunikaciji. U kategoriji ZABAVA stvarali su memory kartice, kratke igre i ilustrirane kartice koje unose radost i potiču interakciju među učenicima. U kategoriji UČENJE izrađivali su slikovne rječnike, vizualne podsjetnike, mini plakate i edukativne kartice koje olakšavaju razumijevanje i usvajanje novih sadržaja. Materijale su izrađivali ručno ili uz pomoć digitalnih alata, ovisno o svojim idejama i mogućnostima.

Nakon dovršetka izrade, učenici su svoje radove predstavili mentoricama i vršnjacima te ih objavili na zajedničkom Padletu. Svi su materijali darovani učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama te predani nastavnicima i stručnim suradnicima za redovitu upotrebu u radu.

Učenici 1.a razreda, smjera Referent za poslovnu ekonomiju, sudjelovali su u nastavnoj aktivnosti u okviru modula Uvod u poduzetništvo, pod vodstvom profesorice Nade Ratković. Posebnu vrijednost događaja donijela je među-predmetna suradnja dvaju modula. Modul Uvod u poduzetništvo i Modul Poznavanje poslovnog okruženja – Administrativna upravna jedinica i usmjerio je učenike prema prepoznavanju potreba okruženja, razvijanju poduzetničkih ideja i stvaranju rješenja s društvenim učinkom.

Istodobno je u modulu PPO – Administrativna upravna jedinica, pod vodstvom profesorice Ane Mušterić, učenicima zanimanja Pomoćni administrator omogućeno primjenjivanje organizacijskih, komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Nakon završetka glavne aktivnosti, oni su predstavili svoju modeliranu školsku tvrtku i odjel za odnose s javnošću, pokazujući kako se poslovna struktura može povezati s poduzetničkim učenjem.

Profesorica Marija Ištenić i njezini učenici, u sklopu predmeta Poduzetništvo, dodatno su obogatili aktivnost pokazujući kako stariji učenici mogu pomoći mlađima, voditi ih primjerom, prenositi iskustvo i stvarati okruženje u kojem se razvija međusobna podrška. Time je naglašena važnost vršnjačkog učenja i generacijske solidarnosti.
Ovaj događaj jasno je pokazao koliko je sinergija nastavnika, modula i kompetencija ključna za razvoj funkcionalnog i primjenjivog znanja, kao i za stvaranje inkluzivne i poticajne školske atmosfere. Učenici su kroz aktivnost razvijali empatiju, socijalnu osjetljivost, kreativnost, digitalne i komunikacijske vještine, timski rad te poduzetnički duh usmjeren na dobrobit zajednice.
Zaključno, projekt „Poduzetništvo koje mijenja svijet: Misli & Djeluj – Učenici stvaraju za učenike – Poduzetništvo srcem“ pokazao je kako se poduzetništvo, kreativnost i humanost mogu uspješno spojiti u iskustvo učenja koje pozitivno mijenja školu i zajednicu. Učenici su kroz svoj angažman živjeli poruku: „Mi mislimo. Mi djelujemo. Mi pomažemo.“ Time su dokazali da poduzetništvo koje mijenja svijet počinje upravo u učionici kroz male, ali snažne činove podrške, razumijevanja i zajedništva.
Ishodi učenja
Provedbom aktivnosti učenici su razvijali razumijevanje nade i njezine povezanosti s osobnim vrijednostima. Učili su razlikovati tematska područja pravednosti, mira, održivosti i zajedništva te su aktivno sudjelovali u timskom planiranju jednostavnih i ostvarivih akcija. Osim toga, usvajali su prezentacijske vještine, sposobnost argumentiranog izlaganja te kreativno izražavanje.
Aktivnost je posebno doprinijela razvoju empatije, osjećaja zajedništva i odgovornosti unutar školskog okruženja. Kroz iskustveno učenje učenici su razvili socijalnu osjetljivost, primijenili osnovne poduzetničke vještine – kreativnost, planiranje, izradu proizvoda i prezentaciju – te ojačali svoje socijalne i građanske kompetencije.
Na taj način pridonijeli su stvaranju inkluzivne i poticajne školske zajednice, istovremeno razumijevajući ulogu poduzetništva u poticanju pozitivnih društvenih promjena.
Teaser
Projekt „Poduzetništvo koje mijenja svijet: Misli & Djeluj“ donio je jedinstvenu i inspirativnu aktivnost „Učenici stvaraju za učenike – Poduzetništvo srcem“, u kojoj su učenici dviju škola pokazali kako poduzetništvo može biti alat za empatiju, stvaranje vrijednosti i međusobnu podršku. Kroz tri kreativne kategorije – POMOĆ, ZABAVA i UČENJE – učenici su razvijali materijale za svoje vršnjake s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, gradeći inkluzivnu, toplu i poduzetnu školsku zajednicu. Suradnjom nastavnika, povezivanjem dvaju modula i snažnom vršnjačkom podrškom, dokazali su da poduzetništvo doista može mijenjati svijet – počevši iz učionice.
Digitalna potpora
Aktivnost je bila obogaćena digitalnim alatima. Na digitalnu ploču Padlet su učenici unosili svoje uratke, objavljivali fotografije mini-plakata te pisali kratke refleksije. Time je aktivnost dobila digitalnu dimenziju i vizualnu arhivu koja se može koristiti i u nastavku projekta. Po želji, učenici mogu dodatno izraditi digitalne verzije plakata u Canvi, napraviti foto-kolaž ili snimiti kratki video izvještaj.


Događaj se nalazi na službenoj stranici GEW 2025:

Teaser
Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
Vukovar 2025.
Vukovar 2025.

U sklopu projekta Ambasadori Domovinskog rata HUMSTIDZRDR (Hrvatske udruge medicinskih sestara/tehničara i drugih radnika u zdravstvu Domovinskog rata), naša škola je s drugim medicinskim školama iz Republike Hrvatske posjetila Vukovar 19. i 20. studenoga 2025. godine. Budući da se 18. studenoga obilježava Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje ovaj je odlazak za sve nas imao posebno snažno značenje.
Prvog dana, odmah po dolasku u Vukovar, uputili smo se na Trpinjsku cestu. Tamo smo zapalili svijeće i odali počast poginulim hrvatskim braniteljima. Posjetili smo Spomen dom hrvatskih branitelja i Spomen sobu Trpinjske ceste, gdje smo se upoznali s pričama o hrabrosti i žrtvi branitelja. Nakon toga popeli smo se na Vukovarski vodotoranj, simbol otpora i snage grada heroja. Dan smo završili u Memorijalnom centru, gdje smo slušali predavanje o Domovinskom ratu i teškim danima koje je Vukovar proživljavao 1991. godine.



Drugog dana okupili smo se na Memorijalnom groblju žrtava Domovinskog rata, odakle smo započeli mimohod prema Ovčari. S ponosom smo nosili zastavu naše domovine. Mimohod nije bio ni lak ni težak,bio je dostojanstven i ispunjen snažnim emocijama, a snagu nam je davala svijest o tome zašto hodamo i u čiju čast to činimo. Nakon Ovčare posjetili smo vukovarsku bolnicu, gdje smo razgledali prostorije koje i danas svjedoče o stradanjima ranjenika te o hrabrosti medicinskog osoblja. Nakon obilaska bolnice uputili smo se kući.

Ovaj posjet ostavio je na sve nas dubok i snažan dojam. Osjetili smo ponos, tugu, zahvalnost i veliko poštovanje prema žrtvama grada heroja. Drago nam je što je ovo bilo naše prvo odredište u sklopu projekta, a već se veselimo sljedećim putovanjima i novim iskustvima koja nas očekuju.
https://drive.google.com/file/d/13Cplba37iWXhbZmp-9V_P6cJeYhLBXlo/view?usp=sharing
Lana Filipović- Grčić, 3.e
Iskoristi prilike, oblikuj bolju budućnost!

Agencija za mobilnost i programe Europske unije
Što nam donosi 2025 ?
Gotovo 53 milijuna eura dostupno je hrvatskim korisnicima kroz natječaje #ErasmusPlus i #EuropskeSnageSolidarnosti za ulaganje u obrazovanje, mlade, sport, solidarnost i razvoj vještina.
Iskoristimo priliku za rast, partnerstva i pozitivne promjene!
Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva sve zainteresirane prijavitelje da se upoznaju s uvjetima poziva, pripreme projektne prijedloge te iskoriste dostupne edukacije i savjetovanja Agencije kako bi uspješno sudjelovali u programima u 2026. godini. Detaljne informacije o rokovima i prijavi dostupne su na mrežnim stranicama Agencije: www.ampeu.hr/erasmus i www.europskesnagesolidarnosti.hr.
GEW 2025. Nada u akciji – za pravednu, mirnu i održivu budućnost
GEW 2025. Nada u akciji – za pravednu, mirnu i održivu budućnost

Aktivnost 1. Krug nade – mala djela za veliku promjenu
Učenici 1.a razreda, smjera Referent za poslovnu ekonomiju, sudjelovali su 20. studenoga 2025. u nastavnoj aktivnosti u okviru modula Uvod u poduzetništvo, pod vodstvom profesorice Nade Ratković. Aktivnost je realizirana kao dio obilježavanja Globalnog tjedna obrazovanja (17.–24. studenoga 2025.), koji je ove godine posvećen temi „Nada u akciji – za pravednu, mirnu i održivu budućnost“. U tom je kontekstu osmišljena radionica s ciljem poticanja učenika da promišljaju o osobnoj i društvenoj nadi te da kroz male, konkretne korake doprinesu pozitivnim promjenama u školskoj i lokalnoj zajednici.

Aktivnost
Ova aktivnost potiče učenike da razmišljaju o ulozi nade u osobnom i društvenom razvoju te da iz njenih vrijednosti kreiraju konkretne akcije. Učenici istražuju što im daje nadu, koje promjene žele vidjeti u zajednici te planiraju jednostavne, ostvarive korake koji doprinose pravednijoj, mirnijoj i održivoj budućnosti. Aktivnost uključuje individualno razmišljanje, timski rad i kratku prezentaciju, a završava refleksijom o tome kako mali postupci mogu pokrenuti velike promjene.
Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na razmišljanje o ulozi nade u osobnom i društvenom životu, te osnažiti njihovu svijest o tome kako male, jednostavne akcije mogu pokrenuti pozitivne promjene i potaknuti pravedniju, mirniju i održiviju budućnost. Aktivnost je usmjerena razvoju empatije, odgovornosti i aktivne građanske uloge.
Ishodi učenja
Provedbom aktivnosti učenici su razvijali razumijevanje nade i njezine povezanosti s osobnim vrijednostima, razlikovali su tematska područja pravednosti, mira, održivosti i zajedništva te sudjelovali u timskom planiranju jednostavnih i ostvarivih akcija. Osim toga, učenici su uvježbavali prezentacijske vještine, sposobnost argumentiranja i kreativno izražavanje. Aktivnost je posebno doprinijela razvoju empatije, zajedništva i osjećaja odgovornosti u školskom okruženju.
Tijek aktivnosti
1. Uvodni razgovor
Aktivnost je započela kratkom raspravom u kojoj su učenici zajedno s profesoricom istraživali što za njih predstavlja nada i kakvu ulogu ona ima u stvaranju boljeg društva. Kroz pitanja poput “Što za tebe znači nada u akciji?”, “Kako izgleda pravedna, mirna i održiva budućnost?” i “Može li mala akcija jedne osobe pokrenuti promjenu?” učenici su spontano iznosili svoja iskustva i uvide. U uvodnom dijelu jasno se istaknula spoznaja da su velike promjene često rezultat malih, ali dosljednih koraka pojedinca. Učenici prepoznaju da se velike promjene često rađaju iz malih koraka pojedinca.

2. Individualni rad – „Iskre nade“
U drugom dijelu aktivnosti učenici su dobili papiriće u obliku plamena, srca, lista ili kapljice na koje su zapisivali jednu stvar koja im daje nadu i jednu promjenu koju žele vidjeti u budućnosti. Ovaj je zadatak poticao osobnu refleksiju i emocionalnu osviještenost. Učenici su naveli različite ideje poput potrebe za više poštovanja među učenicima, želje za čišćim okolišem, smanjenjem konflikata među mladima i izgradnjom boljeg razrednog ozračja.

3. Timski rad – „Nada pretvorena u akciju“
Učenici su potom podijeljeni u nekoliko timova . Svaki je tim odabrao jedno tematsko područje – mir, pravednost, održivost ili zajedništvo – i istraživao konkretne probleme u školi ili zajednici. Zadaci timova uključivali su prepoznavanje jednog problema, osmišljavanje male i ostvarive akcije kojom bi doprinijeli rješenju te izradu mini-plakata “Naša akcija nade”.
Nastale su raznolike i kreativne ideje, poput Dana lijepih riječi usmjerenog na nenasilnu komunikaciju, Kutije podrške u kojoj učenici anonimno pružaju ohrabrenje jedni drugima, Zelene patrole zadužene za brigu o otpadu u školi i Malih dobrih djela usmjerenih na međusobnu pomoć.”


4. „Krug nade“ – zajedničko dijeljenje
U završnom dijelu radionice učenici su formirali krug u kojem je svaki tim predstavio svoju akciju. Profesoričino završno pitanje “Što se događa kada se nada pretvori u konkretan korak?” – potaknulo je učenike na dublju spoznaju da je nada istinski djelotvorna tek kada se pretoči u konkretna djela. U razredu je zatim izrađen zajednički pano “Naša nada u akciji”, na kojem su izloženi plakati i “iskre nade”.



Učenici 1.a razreda pokazali su visoku razinu angažiranosti i kreativnosti. Svaka skupina je osmislila konkretnu akciju koju su spremni provoditi tijekom cijelog tjedna. Mini-plakati izrađeni tijekom radionice izloženi su u učionici, čime je krug nade postao vidljiv i ostalim učenicima.
5. Refleksija učenika
Učenici su nakon aktivnosti istaknuli da su bolje razumjeli važnost malih promjena i njihov utjecaj na razredno ozračje. Mnogi su naglasili da su razvili sposobnost timskog rada i komunikacije, ali i da su osvijestili koliko je važno pokazivati empatiju i poštovanje. U refleksiji su izrazili i zadovoljstvo činjenicom da su sudjelovali u aktivnosti koja omogućuje stvarnu promjenu i doprinos zajednici. Posebno ih je motivirala spoznaja da nada postaje stvarna tek kada je pretvorimo u djelo.

Zaključak
Aktivnost “Krug nade – mala djela za veliku promjenu” pokazala se izuzetno uspješnom i korisnom za učenike. Potvrdila je da je nada snažan pokretač djelovanja te da učenici imaju kapacitet i volju sudjelovati u izgradnji pravednije, mirnije i održivije zajednice. Sudjelovanjem u aktivnosti razvijali su osobne, emocionalne i građanske kompetencije koje su temelj aktivnog sudjelovanja u društvu.

Digitalna potpora
Aktivnost je bila obogaćena digitalnim alatima. U Padlet su učenici unosili svoje “iskre nade”, objavljivali fotografije mini-plakata te pisali kratke refleksije. Time je aktivnost dobila digitalnu dimenziju i vizualnu arhivu koja se može koristiti i u nastavku projekta. Po želji, učenici mogu dodatno izraditi digitalne verzije plakata u Canvi, napraviti foto-kolaž ili snimiti kratki video izvještaj. Digitalna ploča Padlet:

Rezultat “Kampanja Nade”

Hvala gospođi Katarini Jagić i GEW Croatia.

Medijska objava: GEW Croatia – Hope from Sinj
https://www.genglobal.org/croatia/news/gew-croatia-hope-sinj
Svjetski dan djece – My day, my rights
Učenici su danas zajednički obilježili Svjetski dan djece i Globalni dan obrazovanja, ističući da su dječja prava i kvalitetno obrazovanje nerazdvojno povezani. Dok Svjetski dan djece naglašava pravo svakog djeteta na sigurnost, dostojanstvo, igru i sreću — Globalni dan obrazovanja podsjeća nas da upravo obrazovanje otvara vrata jednakosti, osnaživanju i boljoj budućnosti.

Kroz različite aktivnosti učenici su poručili da nijedno dijete ne bi smjelo biti uskraćeno za priliku da uči, raste i razvija svoj puni potencijal. Njihovo zajedničko obilježavanje ova dva važna datuma naglasilo je da: bez zaštite djece nema smislenog obrazovanja, a bez obrazovanja nema održive i pravedne budućnosti za djecu.

Listen to the future. Stand up for children’s rights.. Listen to children, stand up for the rights of every child, every day.
Upravo zato, briga o djeci i ulaganje u obrazovanje nisu samo obaveze — to su temeljni preduvjeti društva koje želi napredovati, stvarati i graditi bolji svijet za generacije koje dolaze.
Poruka :
World Children’s Day 2025 – UN Chief message | United Nations
1.a razred – Referent za poslovnu ekonomiju Modul: Uvod u poduzetništvo
Datum provedbe: 20. studenoga 2025.
Nositelj aktivnosti: Nada Ratković, prof. savjetnik
U sklopu obilježavanja Globalnog tjedna obrazovanja (17.–24. studenoga 2025.)

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
Projekt “Statističko natjecanje” 2025./2026. (otvorene prijave)
Podaci su tvoja supermoć

Statističko natjecanje – otvorene prijave na devetu sezonu u školskoj godini 2025./2026.

Poštovane mentorice, poštovani mentori, prijave na devetu sezonu Statističkog natjecanja i službeno su otvorene!
Obrazac prijave, kao i sve dodatne informacije možete pronaći na službenoj stranici Statističkog natjecanja putem sljedeće poveznice: https://natjecanje.dzs.hr/
Svoje ekipe možete prijaviti sve do 23. prosinca 2025. u 23:59 sati.
Nadamo se da ćete i ove godine potaknuti što veći broj učenika na sudjelovanje i željno očekujemo vaše prijave.

Statističko natjecanje je online projekt Državnog zavoda za statistiku namijenjen srednjoškolcima iz cijele Hrvatske. Cilj mu je potaknuti statističku pismenost, analitičko razmišljanje i timski rad. Sudjelovati mogu timovi od jednog do tri učenika uz mentora, bez obzira imaju li statistiku kao predmet.
U prvom se krugu rješavaju ispiti iz općeg znanja, službenih statističkih izvora i razumijevanja statističkog teksta, dok se u drugom krugu analizira zadani skup podataka. Najbolje ekipe natječu se i na europskoj razini, gdje pripremaju dvominutni video na zadanu temu.
Žiri čine profesori i stručnjaci iz statistike, znanosti, medija i poslovnog sektora, a svi naglašavaju važnost kritičkog rada s podacima. Pobjednici osvajaju nagrade Zavoda, edukacije, obilazak ALTPRO-a i poklon-pakete partnera, a nagrade su predviđene za prva tri mjesta i nagradu publike. Sve ekipe koje sudjeluju u prvom i drugom krugu dobivaju zahvalnice.
Projekt podržavaju Sofascore, ALTPRO, Srce, HalPet i Podravka, ističući važnost statistike u obrazovanju, tehnologiji i poslovanju.
O projektu
Što?
Statističko natjecanje je projekt Državnog zavoda za statistiku namijenjen srednjoškolcima iz cijele Hrvatske, a svake godine okuplja oko 1 500 sudionika. Cilj je poticati i razvijati statističku pismenost.
Zašto?
Natjecanje potiče interes za statistiku, jača analitičko razmišljanje, timsku suradnju i primjenu statističkog znanja u svakodnevnim situacijama.
Tko?
Sudjelovati mogu svi srednjoškolci u Republici Hrvatskoj, neovisno o tome imaju li statistiku kao predmet. Timovi se sastoje od jednog do tri učenika i mentora.
Kako?
Učenici u prvom krugu rješavaju ispite iz općeg znanja, službenih statističkih izvora i razumijevanja statističkog teksta, a u drugom krugu analiziraju podatke iz istraživanja.
Gdje?
Natjecanje se u cijelosti provodi online.
KALENDAR
- Prijave: 19. 11. – 23. 12. 2025.
- Prvi krug: 12. – 26. 1. 2026.
- Rezultati 1. kruga: 28. 1. 2026.
- Drugi krug: 29. 1. – 19. 2. 2026.
- Predselekcija: 11. 3. 2026.
- Glasovanje publike: 11. – 18. 3. 2026.
- Proglašenje pobjednika: 10. 4. 2026.
- Europska faza: 13. 4. – 6. 5. 2026.
Sudjelovati mogu sve redovite srednje škole u Republici Hrvatskoj.
- A kategorija: 3. i 4. razredi
- B kategorija: 1. i 2. razredi
Timovi se sastoje od jednog do tri učenika i mentora iz iste škole.
Prvi krug uključuje:
- ispit općeg znanja
- ispit korištenja službenih statističkih izvora
- ispit razumijevanja statističkog teksta
Drugi krug uključuje:
- analizu podataka iz jednog istraživanja
Europska faza:
Prve dvije ekipe u svakoj kategoriji izrađuju video u trajanju od dvije minute na zadanu temu.
Program “Nastavnik za nastavnika” CI SDŽ (otvorene prijave)

Otvorene prijave za sudjelovanje u programu Nastavnik za nastavnika CI SDŽ
Otvorene su prijave za sudjelovanje u ovogodišnjem programu Nastavnik za nastavnika.
Popis edukacija koje će se provoditi kao i sve detalje možete pronaći kao i do sada na aplikaciji JELE (jele.izvrsna.hr).
Planirana provedba programa je od 27. studenoga 2025. do 17. ožujka 2026. u prostorijama CI SDŽ/RZC Adriatic na adresi Ruđera Boškovića 20, Split.
Za sva dodatna pitanja možete kontaktirati na info@ci-sdz.hr ili na 0914574574.
Nove ideje i razmjena dosadašnjih iskustava očekuju Vas!
Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje
In memoriam 18. studeni 1991.- 18. studeni 2025.

Da se nikada ne zaboravi i nikada, nigdje i nikome ne ponovi!
Danas se posebno prisjećamo Vukovara, Škabrnje i svih žrtvi Domovinskog rata.

Neka njihova hrabrost, žrtva i patnja budu trajna opomena svim generacijama. Sjećanje na njihovu borbu za slobodu, dostojanstvo i domovinu mora živjeti u našim srcima i djelima.
Nikada ne smijemo zaboraviti žrtve koje su podnijeli za našu budućnost, a svi mi, kao narod, imamo odgovornost čuvati mir i vrijednosti koje su oni ostavili za nas.

Odajmo im počast molitvom i paljenjem svijeća. Neka im je vječna slava i hvala!
Obilježen Svjetski dan šećerne bolesti u našoj školi
Povodom Svjetskog dana šećerne bolesti, koji se obilježava 14. studenoga, učenici trećeg razreda smjera medicinska sestra/tehničar zajedno s nastavnicama stručnih predmeta Boženom Armandom i Mirandom Lupi-Ferandin proveli su niz edukativnih i praktičnih aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti prevencije i pravilnog upravljanja šećernom bolešću.
Učenici su kroz zanimljive prezentacije predstavili uzroke, simptome i načine prevencije šećerne bolesti te istaknuli važnost zdravih životnih navika. Sudionici su imali priliku naučiti prepoznati rane znakove bolesti te se upoznati s pravilnim načinima kontrole i brige o zdravlju.
Poseban interes izazvale su praktične vježbe mjerenja razine glukoze u krvi, koje su učenici sami izvodili, pokazujući tako važnost redovitog praćenja zdravstvenog stanja. Školski su hodnici oživjeli uz kreativne plakate koje su učenici izradili, prenoseći ključne poruke o važnosti prevencije, pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti.
Ova edukativna inicijativa bila je dragocjena prilika za učenje, razmjenu znanja i promicanje zdravlja, a ujedno i podsjetnik da je briga o sebi najbolji oblik prevencije.
Zahvaljujemo svim učenicima i nastavnicama koji su sudjelovali u obilježavanju ovog važnog dana!









