EU Code Week 2024

Istražimo buduće zanimanje uz AI

https://codeweek.eu/view/630203/istrazimo-buduce-zanimanje-uz-ai

Od petak, 18. listopada 2024. 22:36
do petak, 25. listopada 2024. 22:36

Aktivnost za učenike

U ovom događaju učenici su istraživati zanimanja za koja se školuju koristeći umjetnu inteligenciju, konkretno alate ChatGPT i Perplexity. Cilj je potaknuti učenike da koriste digitalne alate kako bi prikupili informacije o svom budućem zanimanju, te da razviju vještine kritičkog mišljenja i evaluacije informacija. Na kraju, učenici su prezentirati rezultate svog istraživanja koristeći Padlet, digitalnu ploču za organizaciju i dijeljenje informacija.

Opis aktivnosti

1.Uvod u zadatak i AI alate:

•Predstavljanje zadatka i ciljeva učenicima.

•Kratak uvod u alate ChatGPT i Perplexity, uključujući upute za njihovo korištenje

2.Definiranje ključnih pitanja:

•Učenici formuliraju  ključna pitanja o svom budućem zanimanju (npr. odgovornosti, potrebne vještine, radno okruženje, mogućnosti zapošljavanja).

3. Korištenje alata za istraživanje:

•Učenici koriste ChatGPT za dobivanje općih informacija.

•Nakon toga, koriste Perplexity za pronalaženje specifičnih podataka i aktualnih informacija koje se odnose na njihovo zanimanje.

4.  Organizacija informacija na Padletu:

•Učenici organiziraju prikupljene informacije na Padletu prema strukturiranim kategorijama.

•Dodaju slike, grafikone i druge multimedijske elemente kako bi zadatak bio vizualno privlačniji.

5.Analiza  refleksija

•Učenici uspoređuju informacije dobivene od oba alata i reflektiraju na korisnost i preciznost podataka.

•Kratka diskusija o tome kako bi mogli koristiti ove alate u budućnosti.

6.Prezentacija rezultata

•Učenici prezentiraju svoje Padlete pred razredom, objašnjavajući što su naučili o svom budućem zanimanju i koje su prednosti korištenih alata.

Link Padlet ploče:

https://padlet.com/suzana_mikulic/istra-imo-svoj-budu-i-posao-uz-pomo-umjetne-inteligencije-16-sd9kci60i2mxtfym

Voditelji aktivnosti:

Nada Ratković, Srednja strukovna škola bana  Josipa Jelačića Sinj

Suzana Mikulić, Ekonomska i upravna škola Split

Jozica Pažanin Dedić, Ekonomska i upravna škola Split

Vrijeme održavanja: 18.10.-25.10.2024.

http://www.ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj.skole.hr/

Istražimo svoj budući posao uz pomoć umjetne inteligencije

https://padlet.com/suzana_mikulic/istra-imo-svoj-budu-i-posao-uz-pomo-umjetne-inteligencije-16-sd9kci60i2mxtfym

CodeWeek4All challenge 2024-Izazov CodeWeek4All 2024

Između 14. i 27. listopada 2024. održan je EU Codeweek i sudjelovali smo u Codeweek4all izazovu koristeći kod: cw24-7eE1F
Slika ispod govori sama za sebe:


11 partnerskih zemalja iz Rumunjske, Poljske, Hrvatske, Turske, Grčke, Portugala, Srbije, Španjolske, Slovačke, Italije, Sjeverne Makedonije
Preko 50 događaja koji su uključivali korištenje:
╰┈➤ robota ili hardverskih uređaja kao što su kao što su EV3, mBot, Bee-Bot, Ozobot, Micro:bit
╰┈➤platforme za kodiranje: Scratch, https://studio.code.org/
╰┈➤platforme sa simulatorima: Open Roberta, Microsoft Make Code
╰┈➤umjetna inteligencija i mnogi drugi!

Certifikat izvrsnosti
S velikim zadovoljstvom možemo reći da smo uspješno završili izazov EU Code Week 4 za 2024. godinu.za kojeg smo nagrađeni certifikatom izvrsnosti.
Vjerujemo da je savez koji smo stvorili s drugim organizatorima aktivnosti ključan za približavanje programiranja većem broju učenika u svijetu i pomogao nam je da se približimo tom cilju.

Hvala onima koji su se pridružili izazovu!! Kodiranje se nastavlja cijele godine.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Radionica „Brojke ne lažu“

Obilježavanje “Svjetski i Europski Dan Statistike

Pod motom „Pouzdane statistike za bolji svijet“, u povodu obilježavanja Svjetskog dana statistike, koji se slavi svakih pet godina s ciljem isticanja važnosti kvalitetnih i pouzdanih podataka u društvu, održana je radionica „Brojke ne lažu“ sa učenicima trećeg razreda zanimanja ekonomist, u sklopu nastave iz predmeta Statistika.

Cilj radionice je približiti učenicima važnost statistike u svakodnevnom životu, gospodarstvu, znanosti i donošenju odluka i potaknuti učenike na razumijevanje praktične vrijednosti statistike

Učenici su kroz zanimljive i interaktivne aktivnosti upoznali osnovne statističke pojmove kao što su: prosjek, medijan, modus, standardna devijacija i vjerojatnost (gradivo koje im uskoro slijedi). Kroz interaktivan pristup, učenici su analizirali stvarne primjere iz medija i poslovnih izvješća, izrađivali vlastite grafikone te raspravljali o tome kako se brojke mogu interpretirati i pogrešno tumačiti. Korištenjem konkretnih primjera iz života, poput sportskih rezultata, društvenih mreža, potrošnje kućanstva i popisa stanovništva. Statistika je prikazana kao alat koji pomaže razumjeti svijet oko nas.

Poseban naglasak bio je na razvoju kritičkog mišljenja i vještina interpretacije podataka, osobito u vremenu kada smo svakodnevno izloženi velikoj količini informacija. Učenici su rješavali zadatke u parovima i timovima, izrađivali kratke prezentacije te sudjelovali u kvizu znanja na kraju radionice. Naglasak je na osvještavanje o tome kako se statistika može koristiti (ali i zloupotrijebiti) u medijima i oglašavanju. Učenici su analizirali grafikone, infografike i novinske članke te učili kako prepoznati manipulacije brojkama..

Zaključno, radionica „Brojke ne lažu“ potaknula je učenike na razmišljanje o važnosti točnih i pouzdanih podataka, te ih osnažila za kritičko promišljanje informacija s kojima se svakodnevno susreću. Radionica je pokazala kako statistika nije suhoparan niz brojeva, već ključan alat koji nam pomaže donositi informirane odluke i razumjeti svijet oko sebe. Učenici su pokazali velik interes, angažiranost i zrelost u raspravama, a ovakve aktivnosti dodatno su pridonijele motivaciji za predmet i razumijevanju njegove praktične primjene.

Za domaću zadaću učenici će izraditi kviz znanja, gdje će učenici u timovima pokazali razumijevanje naučenog sadržaja na zabavan i natjecateljski način.

Najuspješniji tim osvojit će simbolične nagrade, a svi sudionici dobit će priznanja za sudjelovanje.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Projekt “Nacionalna kviz liga (NKL)” 2024./2025. (1.faza)

Nacionalna kviz liga je projekt Kviz udruge Šibenik, jedinstveno natjecanje učenika srednjih škola u znanju koje se odvija već treću sezonu. U ranije dvije sezone sudjelovalo više od 2 500 učenika i 200 mentora iz srednjih škola Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine.  Kviz liga je koncipirana na način da natjecatelji igraju 8. kola iz svojih učionica, dvorana, društvenih prostora, gdje timovi prate live stream iz naše kviz lokacije, Kuće umjetnosti Arsen u Šibeniku. Ujedno se na toj lokaciji održava i finalno natjecanje na kojem sudjeluje najboljih 20 ekipa. Kvizovi se igraju po unaprijed definiranom kalendaru, uvažavajući kalendar nastave, koji će biti dostavljen naknadno.  Profesorima/mentorima se za sudjelovanje u NKL-u izdaje potvrdnica o radu sa darovitim učenicima u izvannastavnoj aktivnosti.  Datumi završnice će biti definirani po zaključku prijava. U slučaju promjene navedenih termina svi natjecatelji će biti pravovremeno obaviješteni. Svaka škola za svoje ekipe određuje jednog ili više profesora-proktora koji su zaduženi za održavanje regularnosti natjecanja, printanje obrazaca te dostavu rezultata svojih ekipa na centralnu e-mail adresu lige.

Poziv za sudjelovanje u NKL 3 (Prijave traju od 18.09.2024., a zatvaraju se 14.10.2024.)

Naša škola nastavlja tradiciju i sudjeluje i u projektu Nacionalna kviz liga- NKL 3. u trećoj sezoni. Ove godine sudjeluje sa jednim timom “Odgovorni” uz mentorsko vođenje Nade Ratković, prof. savjetnik. Tim “Odgovorni” su učenici trećeg razreda, Nino Domazet, Marko Liović, Katarina Matijašević, Lana Marić, Lara Matković i Paula Žanko, učenici smjera komercijalist i ekonomist.  U trećoj sezoni natjecanja, prijavljeno je nevjerojatnih 353 tima s gotovo 1800 natjecatelja iz 84 škole i 3 zemlje: RH, BiH i Srbije.

U utorak 5.11.2024. održano je Nulto, 0.-to kolo, gdje su se učenici plasirali na prvo mjesto. Nulto kolo, služi kao pokazna vježba za sve nove ekipe i njihove mentore. Ovo kolo ne ulazi u zbroj za ukupni poredak.

Učenici natjecatelji ne smiju koristiti mobitele, pametne satove ili slične uređaje za vrijeme natjecanja. Proktor treba osigurati mjesto u učionici na koje bi učenici trebali odložiti svoje uređaje.

Prvo kolo: 19. 11. 2024. godine u 20:15 h. 

Drugo kolo: 3. 12. 2024. godine u 20:15 h. 

Treće kolo: 17.12. 2024. godine u 20:15 h. 

Sponzori: Grad Šibenik, Dalmare, Šibensko-kninska županija, Tvrđava kulture Šibenik, izdavačka kuća Alfa, Veleučilište u Šibeniku, Azimut, Sapunoteka i Dalmacija Agent.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Obilježavanje Svjetskog dana mentalnog zdravlja

Tema: Zdravlje na radnom mjestu

Svjetski dan mentalnog zdravlja, koji se obilježava svake godine 10. listopada, podsjeća nas na važnost mentalnog zdravlja kao temelja osobnog blagostanja, ali i kvalitetnog funkcioniranja u zajednici i na radnom mjestu. Ovaj dan nas potiče da pružimo podršku onima koji se suočavaju s mentalnim poteškoćama, ali i da razgovaramo o načinima očuvanja mentalnog zdravlja u svakodnevici.

Ovogodišnja tema, „Mentalno zdravlje na radnom mjestu“, stavlja fokus na povezanost između mentalnog zdravlja i profesionalnog okruženja. Istraživanja pokazuju da sigurno, podržavajuće i inkluzivno radno okruženje može imati zaštitnu ulogu za mentalno zdravlje radnika. Nasuprot tome, nezdravi radni uvjeti – poput stigmatizacije, diskriminacije, stresa, nejasnih zadataka, izostanka podrške ili izloženosti uznemiravanju – mogu ozbiljno ugroziti psihičko zdravlje pojedinca, njegovu kvalitetu života i radnu učinkovitost.

Upravo zato, edukacija o mentalnom zdravlju predstavlja ključan korak u prevenciji i ranom prepoznavanju teškoća. To je posebno važno kod učenika s teškoćama, koji su često dodatno ranjivi i u riziku od marginalizacije. Pružanjem znanja i alata prilagođenih njihovim sposobnostima, osnažujemo ih da nauče kako prepoznati vlastite emocije, kako potražiti pomoć i kako se odgovorno brinuti za sebe – i kao osobe i kao budući radnici.

Učenici zanimanja pomoćni administrator kroz ovakve aktivnosti ne samo da razvijaju svijest o važnosti mentalnog zdravlja, već i stječu konkretne vještine koje će im pomoći da se bolje nose sa svakodnevnim izazovima na budućem radnom mjestu. Također, uče o svojim pravima, važnosti suradnje, komunikacije i osobne odgovornosti – temeljnim vrijednostima zdravog radnog okruženja.

Obilježavanje dana mentalnog zdravlja nije samo jednokratna manifestacija, već prilika za dugoročnu promjenu stavova i ponašanja – u korist zdravlja, empatije i međusobne podrške.

Sigurno i zdravo radno okruženje pridonosi mentalnom zdravlju kao zaštitni čimbenik.

Radionica: Mentalno zdravlje na radnom mjestu – i tvoje je važno!

U sklopu nastavnog predmeta Osnove ekonomije i prava, s učenicima drugog razreda zanimanja pomoćni administrator održana je radionica povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja, pod nazivom “Mentalno zdravlje na radnom mjestu – i tvoje je važno!”

Cilj radionice bio je upoznati učenike s pojmom mentalnog zdravlja, njegovim utjecajem na radnu sposobnost, te važnosti brige o sebi u svakodnevnom (i budućem) radnom okruženju. Aktivnosti su bile prilagođene učenicima s teškoćama, s naglaskom na jednostavnu komunikaciju, vizualnu podršku i stvaranje sigurnog prostora za izražavanje osjećaja.

Tijek aktivnosti:

  1. Uvodni razgovor:
    Učenici su razgovarali o tome što za njih znači mentalno zdravlje i kako se osjećaju kada su pod stresom.
    Naglasak je stavljen na prepoznavanje emocija i razvijanje svijesti o vlastitim potrebama.
  2. Radionica “Moj ured, moje zdravlje”:
    Kroz kartice sa situacijama iz administrativnog okruženja učenici su raspravljali o mogućim emocijama i načinima kako se zaštititi u stresnim situacijama.
    Neki su učenici odglumili kratke scenarije, a drugi su crtali ili opisivali rješenja.
  3. Kratka vježba opuštanja:
    Provedena je jednostavna vježba disanja i vođena vizualizacija „mirnog mjesta“ radi smanjenja napetosti i osvještavanja unutarnjeg mira.
  4. Povezivanje s nastavnim sadržajem:
    Razgovaralo se o Zakonu o radu i pravima radnika na sigurno i zdravo radno okruženje. Učenici su prepoznali važnost ravnoteže između posla i osobne dobrobiti.
  5. Završna aktivnost:
    Svaki učenik je napisao ili nacrtao jednu stvar koju može učiniti za svoje mentalno zdravlje – primjerice, razgovarati s prijateljem, uzeti pauzu, prošetati ili se nasmijati.

Zaključak:

Radionica je protekla u ugodnoj i podržavajućoj atmosferi. Učenici su pokazali visok stupanj angažmana i otvorenosti, a tema mentalnog zdravlja prepoznata je kao važna za njihovu svakodnevicu i budući rad.
Posebno je naglašena poruka:
“Tvoje zdravlje je važno – i ti vrijediš.”

Svjetski dan mentalnog zdravlja 2024. – PoMoZi Da program
Povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja 10. listopada 2024., Ured UNICEF-a za Hrvatsku i HZJZ predstavili su rezultate edukativnog programa PoMoZi Da – Promicanje Mentalnog Zdravlja Djece.

Program je namijenjen učiteljima i nastavnicima te im pruža osnovna znanja i vještine za prepoznavanje i pružanje podrške učenicima s teškoćama mentalnog zdravlja. Obuhvaćene su teme poput depresije, anksioznosti, samoozljeđivanja, zlouporabe alkohola, tugovanja i suicidalnih misli.

Edukacija se provodi u tri razine:

  • Osnovna (online) – teorijska znanja o mentalnom zdravlju
  • Napredna – radionice s vještinama psihološke prve pomoći
  • Napredna (+) – dodatne teme: trauma, gubitak, suradnja s roditeljima

Rezultati (posljednje 4 godine):

  • 3.914 djelatnika završilo osnovnu razinu edukacije
  • 1.390 djelatnika završilo naprednu razinu
  • Program je prisutan u 902 škole u Hrvatskoj

Cilj programa je osnažiti nastavnike da budu podrška učenicima te potaknuti stvaranje sigurnog i podržavajućeg školskog okruženja za mentalno zdravlje djece i mladih.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

European Sustainable Development Week (ESDW) 2024

Učenici i ove godine aktivno sudjeluju u obilježavanju Europskog tjedna održivog razvoja. Za svoje aktivnosti vezane uz održivi razvoj prijavljen je događaj koji će se održavati u razdoblju od 18. rujna do 8. listopada 2024. godine. U sklopu nastavnog predmeta „Društveno odgovorno poslovanje (DOP)”, Europski tjedan održivog razvoja 2024. obilježen je s učenicima 2.a razreda zanimanja ekonomist/ekonomistkinja. U obilježavanje su se uključili i učenici 2.n razreda koji se obrazuju za zanimanje pomoćni administrator/administratorica.

Umjetna inteligencija za Održivi Razvoj/Artificial Intelligence for Sustainable Development

Umjetna inteligencija (UI) ima značajan potencijal za poticanje održivog razvoja kroz inovativna rješenja u različitim sektorima, uključujući obrazovanje, energiju, poljoprivredu, zdravstvo i upravljanje resursima. Korištenjem naprednih algoritama i analize podataka, UI može optimizirati korištenje resursa, smanjiti emisije stakleničkih plinova i potaknuti kružnu ekonomiju. U poljoprivredi, UI omogućava preciznu obradu i optimizaciju proizvodnje hrane, smanjujući otpad i upotrebu kemikalija. U energetici, predviđanje potrošnje i optimizacija distribucije energije može dovesti do smanjenja energetske potrošnje i poticanja korištenja obnovljivih izvora energije.

Aktivnosti za učenike:

  1. Istraživački zadatak: Učenici će istražiti primjere primjene umjetne inteligencije u održivom razvoju, poput pametnih gradova, precizne poljoprivrede ili obnovljivih izvora energije, te izraditi prezentaciju o tome.
  2. Simulacija energetske potrošnje: Korištenjem dostupnih softverskih alata, učenici će simulirati različite scenarije potrošnje energije u kućanstvu i istražiti kako UI može optimizirati tu potrošnju.
  3. Debata: Organizirati debatu na temu „Prednosti i rizici umjetne inteligencije u održivom razvoju,“ gdje će učenici raspravljati o etičkim i društvenim pitanjima.
  4. Projektni zadatak: Učenici mogu raditi u timovima na osmišljavanju jednostavnog modela UI koji bi mogao doprinijeti održivom razvoju, primjerice aplikacije za praćenje otpada ili potrošnje energije.

Kombinacija inovacija u UI s praktičnim obrazovnim aktivnostima može značajno pridonijeti razumijevanju i postizanju globalnih ciljeva održivog razvoja.

Artificial Intelligence for Sustainable Development

Artificial intelligence (AI) has significant potential to drive sustainable development through innovative solutions across various sectors, including energy, agriculture, healthcare, and resource management. By leveraging advanced algorithms and data analysis, AI can optimize resource use, reduce greenhouse gas emissions, and promote a circular economy. In agriculture, AI enables precise farming techniques that optimize food production, reduce waste, and minimize the use of chemicals. In energy, AI can forecast consumption and optimize distribution, leading to reduced energy use and increased reliance on renewable sources.

Student Activities:

  1. Research Task: Students will investigate examples of AI applications in sustainable development, such as smart cities, precision agriculture, or renewable energy, and create a presentation on their findings.
  2. Energy Consumption Simulation: Using available software tools, students will simulate different household energy consumption scenarios and explore how AI could optimize that consumption.
  3. Debate: Organize a debate on the topic “Advantages and Risks of Artificial Intelligence in Sustainable Development,” where students can discuss ethical and social issues.
  4. Project Task: Students can work in teams to design a simple AI model that could contribute to sustainable development, such as an app for tracking waste or energy consumption.

Combining AI innovations with practical educational activities can significantly enhance understanding and help achieve global sustainable development goals.

Aktivnost: https://www.esdn.eu/esdw/events-detail/umjetna-inteligencijaui-za-odrzivi-razvoj

Još jedna godina, još jedna prilika za promicanje ciljeva održivog razvoja u našoj školi.

https://www.odraz.hr/novosti/odraz-ove-vijesti/promicanje-odrzivosti-europski-tjedan-odrzivog-razvoja-2024

Pozivamo vas da postanete dio ove europske inicijative – promovirajte ciljeve održivog razvoja u svojoj školi, fakultetu, udruzi, poduzeću, kvartu ili lokalnoj zajednici!

Autor: Nada Ratković, prof. mentor

Obilježavanje Europskog tjedna mobilnosti 2024.

Tema: Zajednički javni prostor

Europski tjedan mobilnosti održava se svake godine od 16. do 22. rujna u organizaciji Europske komisije, s ciljem poticanja malih i velikih gradove na uvođenje i promicanje održivih prijevoznih sredstava i pozivanje ljudi da iskušaju alternative vožnji automobilom. Ovogodišnja tema Europskog tjedna mobilnosti su “Zajednički javni prostori” te se naglašava važnost kvalitetne organiziranosti javnih prostora (ulice, trgovi, šetališta,…) koji nizom unaprjeđenja mogu izravno utjecati na kvalitetu života, osnažiti sigurnost, utjecati na razinu buke i zagađenje zraka. Aktivnostima Europskog tjedna mobilnosti priključuje se standardno i naša škola, učenici i nastavnici.

Aktivnost: Traffic and Air Pollution Awareness Challenge

16 Rujan 2024 – 22 Rujan 2024

https://mobilityweek.eu/mobilityactions/?country=HR&action_uid=4EHXUzrV

Detaljan opis aktivnosti:

Za Europski tjedan mobilnosti, zanimljiva aktivnost za učenike na temu “Promet i zagađenje zraka u gradovima” uključivat će Izazov podizanja svijesti o prometu i zagađenju zraka. Cilj je podići svijest o utjecaju prometa na zagađenje zraka i istražiti održiva rješenja za smanjenje emisija u urbanim sredinama.
Europski tjedan mobilnosti ove će se godine obilježiti od 18. do 22. rujna 2024. godine, a sudjelovat će učenici 1., 2., 3. i 4. razreda Srednje strukovne škole ban Josip Jelačić Sinj uz svoje mentorice Nadu Ratković i Katarinu Cvitković-Đone.
Aktivnost će započeti s uvodom od 15 minuta, gdje će se razgovarati o povezanosti prometa, zagađenja zraka i održivosti, koristeći prezentacije ili videozapise kako bi se ključne točke ilustrirale. Zatim slijedi terenska studija od 30-45 minuta, tijekom koje će učenici promatrati prometne obrasce i kvalitetu zraka u prometnom području ili koristiti podatke o kvaliteti zraka s interneta ako promatranje vani nije moguće. Po povratku u učionicu, učenici će provesti 30 minuta analizirajući svoja zapažanja i razgovarati o tome kako promet utječe na kvalitetu zraka.
Nakon toga, učenici će se podijeliti u grupe i sudjelovati u 30-minutnoj sesiji osmišljavanja kreativnih rješenja za smanjenje prometa i zagađenja. Aktivnost će završiti 20-minutnim prezentacijama, gdje će grupe podijeliti svoje ideje, nakon čega će uslijediti rasprava o najpraktičnijim i najkreativnijim rješenjima, te refleksija o tome što učenici mogu osobno učiniti kako bi smanjili zagađenje. Opcionalno, možemo pozvati stručnjaka za okoliš da održi predavanje ili prikaza.

Učenici su zaključili kako svatko od nas može doprinijeti čišćem zraku — korištenjem javnog prijevoza, vožnjom bicikla ili hodanjem, kao i promicanjem svijesti o važnosti očuvanja okoliša.

More information

Detailed description (English):For Mobility Week, an engaging activity for students on the topic of “Traffic and Air Pollution in Cities” will involve a Traffic and Air Pollution Awareness Challenge.
The goal is to raise awareness about the impact of traffic on air pollution and explore sustainable solutions for reducing emissions in urban areas.
The European Mobility Week will be celebrated this year, in September from 18,- 22. September 2024, by students 1st, 2nd, 3rd and 4th grade at the High Vocational School ban Josip Jelačić Sinj with their mentors Nada Ratković and Katarina Cvitković-Đone.
The activity will start with a 15-minute introduction, discussing the relationship between traffic, air pollution, and sustainability, using slides or videos to illustrate key points. Next, conduct a 30-45 minute field study, where students observe traffic patterns and air quality in a busy area or use online air quality data if outdoor observation isn’t possible. Back in the classroom, spend 30 minutes analyzing their observations and discussing how traffic affects air quality.
Afterward, divide students into groups for a 30-minute brainstorming session where they come up with creative solutions to reduce traffic and pollution. Conclude with 20-minute presentations, where groups share their ideas, followed by a class discussion on the most practical and creative solutions, along with reflections on personal actions students can take to reduce pollution. Optionally, we can find an environmental expert to speak or show a documentary for further engagement.

Target group(s): students, teachers, parents, professional colleagues

Objectives: učenici, nastavnici, roditelji, stručnjaci

Važnost : Više od 70 % građana EU-a živi u gradovima, koji stvaraju čak 23 % emisija stakleničkih plinova iz prometa. Ova kampanja potiče nas da zamijenimo automobile biciklima, javnim prijevozom i hodanjem – radi zdravlja, čiste okoline i sigurnijih zajednica.

Ciljevi kampanje:

  • Promicanje aktivne mobilnosti
  • Korištenje javnog prijevoza i inovativnih rješenja
  • Mjerenje kvalitete zraka i promicanje zdravijeg života
  • Uključivanje škola, poduzeća i zajednica

Dan bez automobila – nedjelja 22. rujna!
Gradovi diljem Europe zatvaraju ulice za automobile i otvaraju ih – ljudima!

U kampanji 2024. sudjeluje više od 1950 gradova iz 40 zemalja, s temom:
“Zajednički javni prostor – za ljude, ne za aute!”

Cilj: Povećati udio održivog prijevoza u gradovima i poboljšati kvalitetu života svih nas.

Active Mobility, Education

Partner:

Professors Nada Ratković and Katarina Cvitković-Đone
High Vocational School ban Josip Jelačić Sinj
Dinka Šimunovića 14
21230 Sinj, Croatia

https://ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj.skole.hr/ https://www.facebook.com/strukovna.skola.7 https://www.instagram.com/strukovnasinj

Organiser: Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj

 https://ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj.skole.hr/

Autor: Nada Ratković, prof. mentor

 

Posjet podružnici Centra za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” u Sinju

Učenici 4.e razreda smjera medicinska sestra/tehničar, u pratnji svojih nastavnica Božene Armande i Mirande Lupi-Ferandin, imali su priliku posjetiti podružnicu Centra za odgoj i obrazovanje “Juraj Bonači” u Sinju. Ovaj posjet bio je osmišljen s ciljem poticanja svijesti o važnosti pružanja primjerene skrbi osobama s Downovim sindromom i drugim poremećajima, razvijanja empatije prema njima te poštivanja njihovih prava. Također, posjet je omogućio učenicima samoprocjenu vlastitih znanja i vještina u području zdravstvene njege, kao i usmjerenost na važnost timskog rada.

Učenici su s velikim interesom sudjelovali u različitim aktivnostima i radionicama koje su organizirali djelatnici Centra. Kroz interakciju s korisnicima, imali su priliku neposredno doživjeti svakodnevni život osoba s posebnim potrebama i naučiti kako pružiti podršku u njihovoj brizi i obrazovanju. Kao znak zahvalnosti za ugodno druženje, učenici su se fotografirali s korisnicima Centra, čime su izrazili radost i zahvalnost za priliku koju su imali.

Ovaj posjet bio je korisna lekcija o važnosti razumijevanja, poštovanja i uključivanja osoba s posebnim potrebama u društvo, što je od velike važnosti za buduće medicinske sestre i tehničare.

 

Aktivnosti i događanja u Veteranskom centru Sinj

Veteranski centar Sinj proteklih je dana bio središte niza događanja koja su obuhvatila povijesnu edukaciju, međunarodnu suradnju i književnost, potvrđujući svoju važnu ulogu ne samo u skrbi za branitelje, već i u očuvanju kolektivnog sjećanja, kulturnoj razmjeni i promicanju dijaloga među generacijama.

U petak, 14. ožujka, Centar su posjetili učenici 1. razreda Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića sa profesorom Antom Juretom, kako bi razgledali izložbu ‘Strani dragovoljci u
Domovinskom ratu’, postavljenu u suradnji sa Muzejom Domovinskog rata Split.

VIŠE NA FERATI

„BUDI MRAK IZBJEGNI RAK“

Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice, poznatiji kao Dan mimoza, tradicionalno se obilježava svake treće subote u siječnju (ove godine 18. siječnja). Cvijet mimoze je uzet kao simbol obilježavanja jer je nježan, a istovremeno i otporan (cvjeta zimi).

Javno zdravstvena kampanja „budi mRak izbjegni Rak“ podignuta je kako bi se senzibilizirala javnost o važnosti edukacije, prevencije i ranog otkrivanja raka vrata maternice. U prevenciji raka vrata maternice u Hrvatskoj je uvedeno cijepljenje protiv HPV-a kao dio kalendara cijepljenja za učenice i učenike 8. razreda osnovne škole, a ovisno o raspoloživosti i za sve druge mlađe od 25 godina. Cijepljenja provode timovi specijalista školske medicine unutar Službi za školsku i adolescentnu medicinu županijskih zavoda za javno zdravstvo.

VIŠE

 

MEĐUŽUPANIJSKO NATJECANJE U DISCIPLINI FRIZERSTVO

Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj i Udruženje obrtnika Sinj će 18. veljače 2025. godine treći put biti domaćini Međužupanijskoga natjecanja učenika u disciplini Frizerstvo.

U natjecanju sudjeluju učenici iz Dubrovačko-neretvanske, Splitsko–dalmatinske i Šibensko-kninske županije. Učenici su sudjelovanje na natjecanju ostvarili osvajanjima prvih mjesta na školskim natjecanjima. 

VIŠE

 

 OBILJEŽAVANJE DANA CRVENIH HALJINA

Dana 7. veljače, obilježili smo Dan crvenih haljina (prvi petak u veljači), kako bi se podigla svijest o moždanom udaru kod žena. Nastavnice Zdravstvene njege, Miranda Lupi-Ferandin i Božena Armanda, zajedno sa učenicima 3. e razreda smjera medicinska sestra / tehničar održali su predavanje i radionicu.

VIŠE

 

„Svatko može spasiti jedan život“

Hvalevrijednu edukaciju u našoj školi održale su liječnice Udruge zdravi dan, Ivana Žižić-Efendić i Nina Berović. Učenici petog razreda smjera medicinska sestra/tehničar, zajedno sa nastavnicama sudjelovali su u radionici reanimacije odnosno prve pomoći u izvanbolničkim uvjetima.

VIŠE

Radionica: Izrada anticelulitnog preparata

U srijedu 4.12.2024. godine u kozmetičkom kabinetu škole održana je radionica Izrada anticelulitnog preparata u sklopu 18. Tjedna cjeloživotnog učenja. Naša škola i učenici koji se obrazuju za zanimanje kozmetičar već šesti put sudjeluju u TCU jer smo svjesni važnosti širenja znanja i vještina te rada na sebi i svojem razvoju kroz cijeli život.

VIŠE

 

La settimana della cucina italiana

 

Prošli tjedan u sklopu tjedna talijanske kuhinje učenici koji uče talijanski jezik zajedno s prof. Talijanskog jezika Jelenom
Penić na prigodan su način obilježili jednu od najljepših kuhinja svijeta.

Budući da učenici koji se obrazuju za zanimanje kuhar trenutno uče najpoznatija talijanska predjela, iskoristili smo priliku da ono što učimo iz knjiga predočimo u praksu. Učenici su donijeli sve potrebne sastojke kako bi pripremili “ le bruschette”, jedno od najpoznatijih talijanskih predjela.

VIŠE

Svjetski dan šećerne bolesti

Povodom Svjetskog dana šećerne bolesti, 14. listopada 2024.g.,  učenici trećega razreda smjera medicinska sestra/tehničar i nastavnice stručnih predmeta, Božena Armanda i Miranda Lupi-Ferandin organizirali niz edukativnih aktivnosti kako bi podigli svijest o važnosti prevencije i pravilnog upravljanja šećernom bolesti.

VIŠE

 

Obilježavanja Dana ružičaste vrpce

Kako je cijeli listopad mjesec ružičaste vrpce, koja je postala simbol podizanja svijesti o važnosti ranog otkrivanja raka dojke, već tradicionalno pozivamo Klub žena Sinj na posljepodnevno druženje. Učenice i profesorice primile su drage nam gošće na njegu lica i tijela te njegu kose. VIŠE

POZIV NA DOSTAVU PONUDA
U POSTUPKU NABAVE RADOVA ZA SANACIJU SUSTAVA GRIJANJA U
SREDNJOJ STRUKOVNOJ ŠKOLI BANA JOSIPA JELAČIĆA,SINJ

VIŠE

Učenici naše škole, smjera medicinska sestra/tehničar, 3e razred su obilježili Svjetski dan djece. Svake godine 20. studenog obilježava se Svjetski dan djece, na dan kada je 1989. godine usvojena Konvencija o pravima djeteta.

VIŠE

Nova školska WEB stranica

 

Od 1. 10. 2024. prešli smo na novu platformu izrade školske WEB stranice.

Stranica je još uvijek u izradi pa molimo na razumijevanje ako nešto ne radi kako treba.

Stara školska WEB stranica je arhivirana i možete je posjećivati na novoj adresi.

https://web-arhiva.skole.hr/ss-strukovna-banajosipajelacica-sinj 

Neki linkovi i dokumenti na staroj WEB stranici možda neće raditi.

Hvala na razumijevanju.

 

Odlazak u mirovinu profesorica Zvjezdane Filipović-Grčić i Natalije Vardić 

U petak 30. kolovoza, na posljednjoj sjednici Nastavničkog vijeća ove školske godine, s velikim poštovanjem i pomiješanim osjećajima oprostili smo se od kolegica nakon mnogih godina posvećenih radu u našoj školi. VIŠE

 

 

Svjetski dan pranja ruku
Dana 15. listopada obilježava se Svjetski dan pranja ruku (Global Handwashing Day) kako bi se ukazalo na važnost redovitog i temeljitog pranja ruku vodom i sapunom. Ruke su dio tijela najizloženiji raznim mikroorganizmima te predstavljaju jedan od najlakših puteva prijenosa zaraznih bolesti.  VIŠE

Skip to content