Digitalna čistka -Digital Cleanup Day 2025.

Svaki mali korak vodi do velikih promjena – zajedno možemo stvoriti čišći, sigurniji i organiziraniji digitalni svijet!

Sudjelovanje u Digitalnoj čistki 2025.

Učenici naše škole su se i ove godine uključili u veliku svjetsku akciju, petu po redu akciju digitalnog čišćenja. U sklopu nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje, učenici 2.a razreda zanimanja ekonomist kao “zeleni” istomišljenici, zajedno sa svojom nastavnicom Nada Ratković s veseljem su se pridružili.

Digitalnu čistka, u okviru godišnje kampanje Zelena čistka (na globalnoj razini World Cleanup Day) i ove godine Udruga Žmergo koordinira na razini cijele Hrvatske i to na dan 15. ožujka 2025.  

Izvor: Udruga Žmergo

Kroz “zeleno” info centar za mlade, pripremili su upute za digitalno čišćenje pametnog telefona, kao jednog od mladima najvažnijih komada opreme / alata / pribora. U njima su i poveznice na obrasce za prijavu rezultata digitalnog čišćenja.  Fermaju, webu za mlade. Podsjećamo naš prošlogodišnji e-letak o digitalnom otpadu kao i web stranicu globalne akcije na kojoj je također pregršt korisnih materijala. 

Izvor: Udruga Žmergo

Svaki megabajt važan je, stoga, očistimo zajedno svi svoj digitalni otpad i prištedimo si CO2, odnosno stvarno zagađenje! 

Izvor: Udruga Žmergo

Učenici su prikupili potrebne podatke te je prijavljena količina obrisanih podataka kroz obrazac za prikupljanje rezultata 

Učenička predanost i trud u čišćenju digitalnog otpada doprinose sigurnijem, urednijem i odgovornijem korištenju tehnologije. Brisanjem nepotrebnih podataka i organizacijom digitalnih sadržaja, zajedno činimo korak prema boljoj digitalnoj budućnosti. 

Naš doprinos u radu potiče odgovorno ponašanje kod djece i mladih, pripremajući ih za svijet u kojem je digitalna higijena jednako važna kao i ona u stvarnom životu. Sudjelovanje najmlađih u akcijama čišćenja uvijek je od iznimne važnosti, budući da su upravo oni generacije koje treba osnažiti za aktivan doprinos očuvanju okoliša kroz pravilno odvajanje i odlaganje otpada. Time postaju pozitivan primjer svojim vršnjacima te ujedno podižu svijest o očuvanju okoliša, a nas potiču da budemo bolji.  

Veselimo u budućnosti nastaviti njegovati digitalnu odgovornost i sudjelovati u sličnim akcijama. 

Radujemo se budućim zajedničkim inicijativama!

https://www.digitalcleanupday.org

Odklikajmo digitalni otpad i uvedimo digitalnu higijenu u svoju rutinu. Klikajmo smisleno i s (na)mjerom! 

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Gradsko natjecanje mladih Hrvatskog Crvenog križa

U organizaciji GDCK Sinj, proteklog vikenda održano je 26. Gradsko natjecanje mladih Hrvatskog Crvenog križa, u koje su se uključili i učenici naše škole.

Svi učenici sinjskih škola pokazali su izvrsno znanje iz povijesti Crvenog križa, ljudskih prava, prava djeteta, te pružanja prve pomoći ozlijeđenim osobama. Natjecanje se, prema pravilima, odvijalo u dvije kategorije: kategoriji Podmladak, namijenjenoj učenicima osnovnih škola, te kategoriji Mladež, za učenike srednjih škola.

Naši učenici su sudjelovali u kategoriji Mladež za srednje škole pod nazivom: TIM Nade, pod mentorstvom nastavnice Nade Ratković, prof. savjetnik.

Učenice naše škole: Ana Čovo (4.a), Jelena Jukić (4.e), Lucija Glavinić (4.e), Nikolina Perković-Tabak (4.e), Eva Galić (3.e) i Sunčica Bilokapić (3.e). Vođa tima je učenica Jelena jukić, a mentorica voditeljica nastavnica Nada Ratković

Na poziv upućen iz GDCK Sinj svim osnovnim i srednjim školama, putem aplikacije HCK-a TIM Nade je se prijavio za natjecanje. Učenice Ana i Jelena su se natjecale cijelu osnovnu školu i postizale izvanredne rezultate u kategoriji Podmladak.

Izvor: Mentorica tima

Ove su godine pravovaljane prijave za natjecanje predale dvije sinjske srednje škole – TIŠ Ruđera Boškovića s mentorom Ištvanom Kerekešom i SSŠ bana Josipa Jelačića s mentoricom Nadom Ratković – te Osnovna škola Fra Pavla Vučkovića s mentorom Filipom Ratkovićem.

Izvor: Hrvatski Crveni Križ, https://www.hck.hr/press/preuzmite-logotip/241

Pobjednici ovogodišnjeg Gradskog natjecanja mladih HCK-a u Sinju u kategoriji Mladež su učenici Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića u Sinju, a predstavnici Podmladaka učenici OŠ Fra Pavla Vučkovića. Ove ekipe predstavljat će nas na Međužupanijskom natjecanju mladih Hrvatskog Crvenog križa, koje će se ove godine održati u Kaštelima 12. travnja.

Pobjednici svih Međužupanijskih natjecanja plasirat će se na Državno natjecanje mladih HCK-a, koje se tradicionalno održava u Tjednu Hrvatskog Crvenog križa. To je prilika za stjecanje novih znanja i vještina, stvaranje novih prijateljstava, te upoznavanje kulturne i prirodne raznolikosti naše zemlje. Također, to je prilika za pridruživanje Hrvatskom Crvenom križu.

HCK GDCK Sinj još jednom upućuje poziv svim školama s našeg područja da se iduće godine aktivno uključe u Natjecanje mladih Crvenog križa te time doprinesu promicanju humanosti, solidarnosti i važnosti stjecanja adekvatnih vještina prve pomoći koje su od izuzetne važnosti.

Izvori: 

Gradsko društvo Crveni Križ Sinj: https://www.gdck-sinj.hr/vijesti/u-sinju-odrzano-gradsko-natjecanje-mladih-hck-a

Fearta: https://www.ferata.hr/gradsko-natjecanje-mladih-hck-a-u-sinju/

OŠ Fra Pavla Vučkovića: https://os-frapvuckovica-sinj.skole.hr/gradsko-natjecanje-mladih-hrvatskog-crvenog-kriza/

Pravedan prijelaz na održivi način života

Svjetski dan prava potrošača u našoj školi: Pravedan prijelaz na održivi način života

U sklopu nastave Društveno odgovorno poslovanje, učenici 2.a zanimanja ekonomist su 17. ožujka obilježili Svjetski dan prava potrošača, čime smo se pridružili globalnoj inicijativi za osvještavanje uloge potrošača u održivom razvoju. Ovogodišnja tema, u organizaciji međunarodne mreže Consumers International, bila je: “Pravedan prijelaz na održivi način života”

Učenici su kroz timski rad i istraživačke zadatke analizirali:

  • Kako društveno odgovorna poduzeća mogu poticati održivo ponašanje potrošača,
  • Na koji način promjene u potrošačkom ponašanju utječu na poslovne strategije,
  • I kako poduzeća mogu pomoći u omogućavanju održivih izbora svima – ne samo onima koji si to mogu priuštiti
  • U sklopu nastave izrađene su prezentacije, infografike i edukativni plakati na teme:
  • Održivost prehrane (lokalno, sezonski, manje otpada)
  • Pametna potrošnja energije i vode u kućanstvu
  • Kružna ekonomija – smanji, ponovno koristi, recikliraj
  • Odgovorna mobilnost i štednja
  • Financijska pismenost i planiranje osobnog budžeta

Jedan od važnih zaključaka bio je da društveno odgovorno poslovanje ne završava unutar tvrtke, već se širi prema zajednici – kroz edukaciju, uključivanje ranjivih skupina i stvaranje dostupnih, zdravih i održivih proizvoda i usluga. Učenici su raspravljali i o podacima istraživanja koje je pokazalo da 94 % potrošača želi živjeti održivije, ali da im nedostaje sustavna podrška vlada, tvrtki i institucija.

Održivost nije samo izbor pojedinca – to je obveza svih nas, uključujući i poslovni sektor. Poduzeća imaju ključnu ulogu u oblikovanju održivih potrošačkih navika kroz etičke prakse, transparentnost i odgovornost. Kroz ovu aktivnost naši učenici su pokazali da razumiju kako održivost i potrošačka prava nisu samo teme za buduće poslovne ljude, već i za odgovorne građane – danas.

Učenički radovi:

1. Promišljanje: Što za mene znači održiva potrošnja?

„Održivost za mene znači birati pametno, a ne impulzivno. Kada biram proizvode, gledam podrijetlo, pakiranje i cijenu. Shvatila sam da kao potrošač imam moć – moj novac je moj glas. Ako kupujem lokalno i odgovorno, pomažem svom okolišu i zajednici.“

2. Infografika: 5 koraka prema održivijem stilu života

  • Kupi samo ono što ti treba
  • Koristi višekratne vrećice i boce
  • Jedi manje prerađene hrane
  • Prati račune i upravljaj budžetom
  • Koristi javni prijevoz ili bicikl kad možeš

3.Esej: Potrošač u 21. stoljeću

„Nije više dovoljno da smo samo zadovoljni kupnjom. Od poduzeća očekujem transparentnost, brigu za okoliš i društvenu odgovornost. Moj izbor više nije samo osobna odluka – on ima posljedice za društvo i planet. Održivost nije luksuz, već potreba.“

4. Anketa: Koliko smo održivi u svakodnevnim navikama?

Provela grupa učenika iz 2. razreda zanimanja ekonomist i komercijalist.

Anketirano: 57 učenika

  • 73 % koristi platnene vrećice
  • 68 % pazi na račune i vodi budžet
  • 22 % kompostira otpad
  • 45 % kupuje lokalne proizvode

Zaključak: Održivost je prisutna, ali ima još prostora za poboljšanje!

5. Video kampanja: Moj izbor, moja budućnost

Kratki video spot u kojem učenici pokazuju kako malim svakodnevnim odlukama čine velike promjene – gasimo svjetla, recikliramo, štedimo vodu, kupujemo pametno. Video je objavljen na školskom Instagramu uz hashtag #OdrživIzbor.

U radu su korišteni razni digitalni alati: Canva, Piktochart, PowerPoint.

Održivost u svakodnevici

KUPUJ PAMETNO

  • Napravi popis prije odlaska u trgovinu
  • Provjeri akcije, ali ne kupuj impulzivno
  • Izbjegavaj proizvode s previše ambalaže

ŠTEDI VODU I ENERGIJU

  • Zatvori slavinu dok pereš zube
  • Isključi svjetla i uređaje koje ne koristiš
  • Koristi LED žarulje i energetski učinkovite uređaje

3. ODABERI EKO PRIJEVOZ

  • Idi pješke ili biciklom kad god možeš
  • Dijeli prijevoz s prijateljima
  • Koristi javni prijevoz – manje emisija CO₂

4. HRANI SE ODGOVORNO

  • Jedite više sezonskog i lokalnog voća i povrća
  • Smanji bacanje hrane – koristi ostatke
  • Razlikuj „najbolje upotrijebiti do“ i „upotrijebiti do“

5. UPRAVLJAJ FINANCIJAMA

  • Prati svoje troškove – vodi mini budžet
  • Nauči razliku između „želim“ i „trebam“
  • Odvajaj barem 10 % za štednju

6. RECIKLIRAJ I OBNOVI

  • Stvari koje ne koristiš – pokloni ili prodaj
  • Staro pretvori u novo: DIY projekti
  • Razvrstavaj otpad kod kuće i u školi

Mali koraci = Velike promjene. Tvoj izbor danas – bolja budućnost sutra.

Obilježavanju Svjetskog dana prava potrošača 2025, pridružili su se učenici naše škole koji su kreativnim uradcima poslali jasnu poruku o potrebi zaštite i poštivanja prava potrošača i svojim aktivnostima ostvarili ishode

Kroz učeničke projekte dotaknuli smo se ključnih tema:

  • Pametna kupovina hrane (lokalno, sezonski, bez bacanja)
  • Štednja vode i energije u kućanstvu
  • Ekološki prihvatljiviji načini putovanja
  • Razumijevanje financija i planiranje budžeta
  • Načela kružnog gospodarstva: smanji – ponovno iskoristi – recikliraj

Na kraju dana, zaključili smo: Promjene ne dolaze preko noći, ali svaki mali korak prema održivosti vrijedi. Naša potrošačka prava uključuju i odgovornost prema okolišu i budućim generacijama.

Zahvaljujem svim učenicima koji su sudjelovali u obilježavanju ovog važnog dana!

Preporuke:

  1. https://huzp.hr/15-ozujak-svjetski-dan-prava-potrosaca-pravedan-prijelaz-na-odrzivi-nacin-zivota/
  2. https://huzp.hr/svjetski-dan-prava-potrosaca-15-ozujak-kakva-je-zastita-potrosaca-u-hrvatskoj/
  3. https://mingo.gov.hr/vijesti/obiljezen-svjetski-dan-prava-potrosaca/9661
  4. https://odgovorno.hr/svjetski-dan-prava-potrosaca-2025-pravedan-prijelaz-na-odrzive-stilove-zivota/
  5. https://www.consumersinternational.org/what-we-do/world-consumer-rights-day/a-just-transition-to-sustainable-lifestyles-2025/
  6. https://youtu.be/_an7bisOXBE?list=PL7YVP935ytF8aPnEH2_AjOfXkktBnFrw-

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Hrvatska Ekonomska Olimpijada (HEO) 2025

Hrvatska Ekonomska Olimpijada (HEO) 2025

Održana Hrvatska ekonomska olimpijada 2025.

Dana 5. ožujka 2025. godine održana je Hrvatska ekonomska olimpijada (HEO) – jedno od najvažnijih nacionalnih natjecanja iz područja ekonomije i financijske pismenost. HEO je nacionalno natjecanje koje promiče ekonomsko obrazovanje i financijsku pismenost među mladima. U organizaciji Centra za razvoj mladih (CERM), natjecanje je okupilo učenike srednjih škola iz cijele Hrvatske, a odvijalo se istovremeno u prostorijama svojih škola, rješavali ispite iz ekonomije i financijske pismenosti. Najbolji učenici će predstavljati Hrvatsku na Međunarodnoj ekonomskoj olimpijadi (IEO) koja će se održati u srpnju 2025. godine u Bakuu, Azerbajdžan.

Iz naše škole sudjelovao je TIM: Odgovorni kojeg čine učenici : Marko Liović, Lana Marić, Lara Matković, Helena Petričević, Mia Tokić i Paula Žanko, učenici 3.a razreda koji se obrazuju za zanimanje ekonomist.

Mentorica učenicima je Nada Ratković, prof. savjetnik koja već nekoliko godina sudjeluje u HEO i ostvaruje s učenicima odlične rezultate.

Najveći broj škola do sada

HEO 2025. bilježi rekordan broj sudionika i škola. Sudjelovale su ukupno 32 srednje škole ekonomskog usmjerenja iz svih dijelova Hrvatske. Ovaj rastući interes pokazuje sve veću potrebu mladih za ekonomskim znanjima i praktičnim financijskim alatima. Sve veći interes učenika i nastavnika za sudjelovanjem u programima koji potiču primjenu teorijskog znanja u praksi, ali i razvoj kritičkog mišljenja, rješavanja problema i analitičkih vještina.

Ciljevi i važnost natjecanja

Hrvatska ekonomska olimpijada ima za cilj promovirati ekonomsko obrazovanje, razvijati financijsku pismenost te poticati mlade na kritičko razmišljanje i snalažljivost u ekonomskim kontekstima. U vremenu kada je financijska pismenost prepoznata kao jedna od ključnih životnih kompetencija, ovakva natjecanja pružaju učenicima jedinstvenu priliku da testiraju stečena znanja, ali i razviju nove vještine koje će im koristiti u akademskom i profesionalnom razvoju.

Nov format natjecanja i međunarodna usklađenost

Ovogodišnje izdanje olimpijade donijelo je niz novosti. Umjesto online financijske igre koja se koristila prethodnih godina, uvedeni su standardizirani ispiti, usklađeni s formatom IEO natjecanja. Time se učenicima omogućuje dublje razumijevanje ekonomske teorije i razvoj poslovnih vještina, ali i priprema za stvarne profesionalne izazove. učenici su se natjecali kroz dva pisana ispita – jedan iz ekonomije, drugi iz financijske pismenosti. Ispit iz financijske pismenosti obuhvaćao je pitanja višestrukog izbora, dok je ekonomija uključivala teorijska pitanja i zadatke otvorenog tipa. U dijelu financijske pismenosti učenici su odgovarali na pitanja višestrukog izbora u vremenski ograničenom roku. Fokus je bio na temama kao što su osobne financije, proračuni, štednja, investicije i odgovorno zaduživanje. Ispit iz ekonomije sadržavao je pitanja otvorenog tipa koja su zahtijevala primjenu osnovnih ekonomskih modela, razumijevanje ponude i potražnje, tržišnih mehanizama te osnovnih makroekonomskih pojmova. Učenici su time pokazali sposobnost razumijevanja ekonomskih modela, analitičkog razmišljanja i odgovornog donošenja financijskih odluka.

Priprema za svijet rada

Kroz sudjelovanje na Hrvatskoj ekonomskoj olimpijadi učenici imaju priliku doživjeti stvarne situacije odlučivanja, analizirati probleme, donositi brze i promišljene odluke te razvijati samopouzdanje u primjeni ekonomskih koncepata. Time se izravno pripremaju za izazove koji ih očekuju na fakultetima, tržištu rada i u svakodnevnom životu.

Posebna pozornost ove je godine usmjerena na razvoj etičkog i odgovornog pristupa ekonomiji, ali i na poticanje poduzetničkog načina razmišljanja kod mladih. Novi format također pridonosi stvaranju ravnoteže između teorijskog znanja i praktičnih vještina.

Organizatori najavljuju dodatna unaprjeđenja, uključujući veći broj medalja i priznanja, kao i razvoj atraktivnijeg natjecateljskog okruženja za buduće generacije.

Međunarodna prilika za najbolje

Najbolje plasirani učenici imat će čast predstavljati Hrvatsku na Međunarodnoj ekonomskoj olimpijadi koja će se održati u srpnju 2025. u Bakuu, Azerbajdžan.. Riječ je o prestižnom globalnom događaju koji okuplja mlade talente iz cijeloga svijeta na kojem će hrvatski predstavnici odmjeriti znanje s vršnjacima iz cijeloga svijeta.

Hrvatska ekonomska olimpijada (HEO) 2025. još je jednom potvrdila svoju važnu ulogu u razvoju mladih ekonomskih talenata. Osim što je natjecanje platforma za provjeru znanja, ono je i poticaj učenicima da razmišljaju šire, odgovorno i strateški. Kao budući ekonomisti, financijski stručnjaci ili poduzetnici. Uz ovakve inicijative, Hrvatska s pravom može računati na novu generaciju kompetentnih i društveno odgovornih stručnjaka.

Rezultati natjecanja bit će objavljeni na službenim stranicama Hrvatske ekonomske olimpijade: https://www.ceo.cerm.hr/

Organizatori najavljuju i veći broj medalja i priznanja na nacionalnoj razini, što dodatno motivira učenike na uključivanje u buduća izdanja natjecanja.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Obilježavanje Dana bolesnika

Obilježavanje Dana bolesnika

Učenici trećeg razreda naše škole, smjera medicinska sestra/tehničar, obilježili su Dan bolesnika, 11. veljače, na poseban način. Učenici su, u suradnji s nastavnicama, Boženom Armandom i Mirandom Lupi-Ferandin pripremili i podijelili lijepe i motivirajuće poruke pacijentima U KBC-u Split. Ove poruke, ispunjene riječima ohrabrenja i podrške, bile su mali znak pažnje koji je pacijentima uljepšao dan. Iako su učenici željeli zabilježiti ovaj lijepi trenutak, zbog poštovanja privatnosti pacijenata i bolničkih pravila, nisu fotografirali bolesnike.  Ova akcija imala je cilj podići moral bolesnicima i pokazati im da nisu sami, te je izazvala pozitivne reakcije među pacijentima i zdravstvenim osobljem.

Projekt Build THE Change 2024./2025.

Slika 1. Logo projekta

Projekt “Build THE Change”

Take Action Global u partnerstvu s LEGO® Build the Change pokreće globalne obrazovne programe koji potiču kreativno učenje, razigrano stvaranje i aktivno sudjelovanje učenika u zaštiti planeta. Cilj je osnažiti mlade ljude da se njihov glas čuje – kroz ideje, dizajn i rješenja koja inspiriraju promjene u stvarnom svijetu.

Sve aktivnosti su besplatne, prikladne za sve uzraste i lako se integriraju u nastavu.

Profesorice Nada Ratković, prof. savjetnik (Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj) , i Suzana Mikulić, izvrstan savjetnik (Ekonomska i upravna škola Split) zajednno u školskoj godini 2024./2025. sa svojim učenicima ekonomistima, sudjeluje u međunarodnom obrazovnom projektu Build THE Change. Mentorice su istaknule važnost međuškolske suradnje i uključivanja učenika u globalne inicijative koje ih osnažuju kao mlade digitalne građane svijeta.

Izvor: https://www.buildthechangeschools.org/

Poruka projekta

“Gradimo promjene koje želimo vidjeti u svijetu – zajedno, ideju po ideju, kockicu po kockicu.”

Projekt Build the Change globalna je obrazovna inicijativa koju provodi organizacija Take Action Global u suradnji s LEGO Foundation, a usmjerena je na osnaživanje djece i mladih da kreativno promišljaju o održivoj budućnosti te da svojim idejama i djelovanjem doprinesu pozitivnim promjenama u lokalnim i globalnim zajednicama. Riječ je o inspirativnom i potpuno besplatnom programu profesionalnog razvoja namijenjenom nastavnicima koji rade s učenicima od u srednjoj školi a temelji se na vrijednostima održivosti, globalne suradnje i učenju kroz igru.

Cilj projekta:

Potaknuti učenike da, kroz vlastitu kreativnost, timski rad i kritičko razmišljanje, identificiraju izazove u vezi s klimatskim promjenama, održivim razvojem i okolišem te osmisle konkretna i inovativna rješenja – koristeći LEGO kockice, crteže, digitalne alate i druge oblike izražavanja.

Sudjelovanje u školi

U sklopu projektnih aktivnosti profesorice Nada Ratković i Suzana Mikulić organiziraju virtualne radionice, tematske projektne dane i međupredmetne aktivnosti u kojima učenici rade na osmišljavanju rješenja za okolišne i društvene izazove u svojoj zajednici.

Sudjelovanjem u ovom programu, učenici i nastavnici uče:

  • o važnosti održivog razvoja. društvenim izazovima i zaštite okoliša,
  • razvijaju empatiju i, odgovornost za zajednicu i vještine suradnje,
  • usvajaju vještine suradnje, prezentacije i kreativnog izražavanja,
  • koriste znanstveni pristup i maštu za izradu rješenja u obliku modela i vizualnih prikaza.
  • uče o održivosti, okolišu i društvenim izazovima,
  • koriste igru kao alat za učenje i rješavanje stvarnih problema,
  • postaju dio međunarodne zajednice učenika i nastavnika posvećenih stvaranju boljeg svijeta.

Globalna povezanost

Projekt povezuje škole diljem svijeta koje zajednički uče, stvaraju i dijele rješenja putem globalne digitalne platforme. Učenici profesorice Ratković tako postaju dio međunarodne mreže mladih kreativaca i budućih lidera održivosti.

O programu

Build the Change je globalna inicijativa osmišljena kako bi potaknula učenike na razvoj kreativnog razmišljanja, ekološke osviještenosti i društvene odgovornosti – kroz igru, projektno učenje i suradnju s vršnjacima iz cijelog svijeta. Program je besplatan, a namijenjen je edukatorima i učenicima. Kroz četverotjedni program, odabrani edukatori prolaze stručno usavršavanje i globalnu suradnju s ciljem izrade vlastitog edukativnog projekta koji će biti predstavljen u globalnoj zbirci rješenja.

Izvor: https://www.buildthechangeschools.org/

Tijekom četiri tjedna, sudionici prolaze strukturirani program koji potiče kreativnost, dizajnersko razmišljanje i razvoj nastavnih materijala povezanih s globalnim izazovima. U prvom tjednu, nastavnici primaju digitalni paket dobrodošlice koji uključuje vodič za sudjelovanje, uvodni video te zbirku odabranih lekcija i obrazovnih izazova. U drugom tjednu, sudionici provode jednu lekciju u svom razredu, birajući temu iz ponuđene zbirke, primjenjujući metode učenja kroz igru u različitim nastavnim područjima. Treći tjedan rezerviran je za virtualno stručno usavršavanje i povezivanje s edukatorima iz cijelog svijeta, gdje se razmjenjuju iskustva i upoznaje s osnovama instruktivnog dizajna. U četvrtom tjednu, učitelji kreiraju vlastitu originalnu lekciju, koju zatim dijele u globalnoj online biblioteci, te time stječu međunarodni certifikat i digitalnu značku kao potvrdu sudjelovanja i stručnog razvoja.

Sudjelovanjem u ovom programu, učenici imaju priliku razvijati kreativnost, kritičko mišljenje i osjećaj za zajednicu, dok učitelji jačaju svoje profesionalne kompetencije i postaju dio globalne mreže edukatora posvećenih održivoj budućnosti.

Rezultati i vrijednosti projekta Build the Change

Sudjelovanjem u projektu Build the Change, ostvaruju se značajni obrazovni, profesionalni i društveni benefiti, kako za učenike, tako i za nastavnike i školu u cjelini:

  1. Međunarodni certifikat i digitalne značke
    Nakon uspješno završenog programa, nastavnici dobivaju službeni certifikat i digitalne značke koje potvrđuju njihovo stručno usavršavanje u području globalnog obrazovanja, održivosti i inovativnih metoda poučavanja.
  2. Pristup globalnoj biblioteci lekcija i ideja: Sudionici dobivaju pristup bogatoj zbirci kreativnih lekcija, izazova i resursa razvijenih od strane edukatora iz cijelog svijeta, što im omogućava kontinuirani profesionalni rast i inspiraciju u svakodnevnom radu.
  3. Povezivanje i globalna suradnja: Kroz projekt se ostvaruju vrijedne međunarodne veze s učiteljima i školama diljem svijeta, čime se jača interkulturalno razumijevanje i potiče razmjena znanja i iskustava.
  4. Vidljivost škole na globalnoj razini: Škole koje sudjeluju u projektu imaju mogućnost uključivanja u zajednicu Build the Change Showcase Schools, što donosi međunarodno priznanje za inovativnost i posvećenost održivom razvoju.
  5. Razvoj učenika kroz kreativnost i angažman: Učenici razvijaju važne kompetencije 21. stoljeća – kreativno razmišljanje, rješavanje problema, timski rad i građanski angažman – kroz stvarne zadatke povezane s globalnim izazovima.

Suradnja i mentorstvo:

Projekt će zajedno realizirali: učenici 4.a razred iz Sinja i 4.a iz Splita, uz mentorstvo profesorica Nade Ratković i Suzane Mikulić, potaknuti globalnom inicijativom, online radionicama i virtualnom zajednicom. Projektu se mogu pridružiti i drugi zainteresirani učenici.

Paralelno sa projektom “Build THE Change” nastavnice i učenice će se pridružiti “Build THE Change Institutes” koje zajedno provode Take Action Global u partnerstvu s LEGO® Build the Change.

Poruka učenika i mentor iz Sinja i Splita:

Pridružite se i gradimo promjene zajedno!

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Projekt “Nacionalna kviz liga (NKL)” 2024./2025. (2.faza)

Ova slika ima prazan alt atribut ; naziv datoteke je 484490526_1177380430841080_6793494441238058970_n-1024x1024.jpg

Raspored natjecanja u 2025. god

U novoj 2025. godini nastavljamo s natjecanjima za sljedeća kola natjecanja prema rasporedu:

Nastavak NKL-a i sljedeća kola održat će se:

4. kolo – 16. siječnja (Četvrtak)

5. kolo – 30. siječnja (Četvrtak)

6. kolo – 13. veljače. (Četvrtak)

 Vremenik završnih kola, finalno natjecanje

Posljednja dva kola regularnog dijela su prema utvrđenom redoslijedu:

– 7. kolo – 6. ožujka

– 8. kolo – 13. ožujka

Tablica nakon 7. kola.

Finalni vikend održat će se 28. i 29. ožujka u Šibeniku.

Precizne upute oko organizacije i hodograma finalnog natjecanja bit će proslijeđene pravovremeno svim finalistima.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Projekt “Kultura i ekonomija moje županije”

I ove školske godine Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj nastavlja s međuskolskim i međužupanijskim projektom pod nazivom “Kultura i ekonomija moje županije”.

Cilj projekta je upoznati vršnjake iz srodnih strukovnih škola te im predstaviti kulturna i ekonomska obilježja svoje županije. Ovim projektom želimo razvijati suradnju strukovnih škola na međužupanijskoj razini te jačati digitalne i strukovne kompetencije.

Nositelji projekta u našoj školi je nastavnica Nada Ratković.

Naši projektni partneri su: Komercijalno-trgovačka škola Split (nositelj projekta Marija Istenić, prof. savjetnca,  Ivana Čota i Vanda Parunov), Srednja škola Biograd na moru (nositelj projekta: Davorka Demo, prof. izvrsna savjetnca i Kornelija Peraić, prof. mentorica) i Ekonomska i trgovačka škola Dubrovnik (nositelj projekta: Anita Grbić, prof. izvrsna savjetnica).

Surađujući na različitim aktivnostima učenici će se baviti gospodarskim temama i učiti o povijesnim, kulturnim i prije svega ekonomskim obilježjima svoga kraja.

Naglasak je na sljedećim aktivnostima:

  • istraživanje i predstavljanje zanimljivosti s kulturnog i gospodarskog stajališta u svojoj regiji
  • rad na različitim ekonomskim temama
  • rad u grupama na kulturnim i gospodarskim aktivnostima zajedničkim za sve škole sudionice
  • otkrivanje, istraživanje ​​i stvaranje digitalnih materijala
  • dijeljenje iskustva i razmjena uradaka
  • suradnja tijekom uzastopnih aktivnosti i video poziva tijekom kojih učenici mogu komunicirati, razmjenjivati iskustva i svoje uratke
  • izrada kviza znanja
  • rad učenika na zajedničkoj knjizi koristeći različite online alate

Suradnjom na projektu učenici će razmjenjivati iskustva s učenicima drugih strukovnih škola na međužupanijskoj razini, razvijati kritičko mišljenje, kreativnost, inovativnost, međusobnu komunikaciju, suradnju, timski rad i osjećaj odgovornosti.​ Učenici će razvijati i druge vještine poput medijskih, komunikacijskih, prezentacijskih, poduzetničkih, socijalnih i digitalnih što je i cilj projektne nastave. Učenici i nastavnici škola sudionica će se povezati, podijeliti iskustva i zajedno razvijati pozitivno radno okruženje. Imati će priliku otkrivati, istraživati ​​i stvarati digitalne materijale, djeleći iskustva i razmjenjujući svoje uratke. Zajednički će učiti i provoditi planirane projektne aktivnosti.

Dana 21. veljače 2025. u 19 h preko ZOOM aplikacije održan je zajednički sastanak na kojem su dogovarane daljnje aktivnosti vezane za projekt, rokovi u kojima se aktivnosti trebaju odraditi, a dogovorili smo i sljedeći zoom sastanak s našim učenicima.

Topic: KULTURA I EKONOMIJA MOJE ŽUPANIJE
Time: Feb 21, 2025 07:00 PM Sarajevo, Skopje, Zagreb
Join Zoom Meeting
https://us04web.zoom.us/j/76825432456?pwd=X143W4Ix7dFTrqzZ4tWHwsnb4WbvQw.1
Meeting ID: 768 2543 2456
Passcode: X2KXc1

Iznimno se radujemo daljnjoj zajedničkoj suradnji.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnica

Kreće Ideja godine 2025

Izvor: https://www.srednja.hr/ideja-godine/krece-ideja-godine-2025-natjecanje-koje-najbolje-ideje-ucenika-nagraduje-putovanjem-u-europi/

Kreće Ideja godine 2025 – Prijavi se i osvoji putovanje u Europu

Učenici srednjih škola, su spremni za novi izazov. Ideja godine 2025, popularno natjecanje u pisanju poslovnog plana, službeno je započelo! Ako imate kreativnu, domišljatu i provedivu ideju, sada je trenutak da okupite tim, razradite poslovni plan i prijavite se.

Deset najboljih timova ili pojedinaca svoje će ideje predstaviti uživo pred stručnim žirijem u Zagrebu, a pobjednike očekuje studijsko putovanje u Europi!

O natjecanju

Ideja godine 2025. jedinstveno je natjecanje koje učenike potiče na poduzetništvo i inovaciju, uz poseban naglasak na primjenu novih tehnologija poput umjetne inteligencije, IoT-a, proširene i virtualne stvarnosti, blockchaina i drugih. Cilj je potaknuti srednjoškolce na razmišljanje izvan okvira, uz vodstvo nastavnika mentora.

Mentorica Nada Ratković, prof. savjetnik, i ove školske godine mentorirat će zainteresirane učenike.

Ključni datumi

  • 4. ožujka – Online edukacija o pisanju poslovnog plana (11:00)
  • 16. ožujka do 23:59 – Rok za rane prijave (s mogućnošću dobivanja povratnih informacija)
  • 6. travnja do 23:59 – Finalni rok za prijave
  • 14. travnja – Objava finalista
  • 24. i 25. travnja – Finale uživo u Zagrebu, na Effectus veleučilištu

Kako sudjelovati?

  1. Napiši poslovni plan – koristi predložak dostupan na portalu srednja.hr
  2. Pošalji prijavu – uz plan, možeš priložiti i video, prezentaciju ili drugi materijal
  3. Sudjeluj u online edukaciji – nauči sve o pisanju poslovnog plana i izbjegni česte pogreške
  4. Pripremi prezentaciju – ako uđeš u finale, tvoja ideja dolazi pred žiri uživo!

Nagrada

Pobjednici osvajaju nezaboravno studijsko putovanje u Europi, a svi finalisti imat će priliku posjetiti Zagrebački inovacijski centar (ZICER), upoznati startup zajednicu i proslaviti svoj uspjeh.

Prijavite se, pokažite svoju kreativnost i znanje te postanite dio poduzetničke budućnosti Hrvatske!

Za više informacija i prijavu posjetite: srednja.hr/ideja-godine

Sretno svima – ideje mijenjaju svijet!

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content