Jedan klik, jedan trag

Naša škola nije samo mjesto učenja – ona je prostor gdje se ideje pretvaraju u stvarnost! Ponosno smo obilježili Dan škole i Dan otvorenih vrata, a posebno izdvajamo predstavljanje vježbeničke tvrtke “Zlatna koka d.o.o.” učenica 3.a razreda, te prezentaciju “Jedan klik – jedan trag” učenice 4.a razreda. Učenici su još jednom pokazali kako spoj znanja, kreativnosti i digitalnih vještina čini našu školu – školom za budućnost. Hvala svim vrijednim učenicima i mentorima koji s ljubavlju i trudom grade uspjehe svakoga dana.

Obilježen Dan škole i Dan otvorenih vrata – Škola za budućnost

U Srednjoj strukovnoj školi bana Josipa Jelačića Sinj, 7. svibnja 2025. godine svečano je obilježen Dan škole, a u sklopu proslave održan je i Dan otvorenih vrata. Bila je to prilika da pokažemo bogatstvo znanja, vještina i kreativnosti koje naši učenici svakodnevno razvijaju kroz strukovno obrazovanje, ali i da otvorimo vrata zajednici i predstavimo školu kao mjesto učenja za budućnost.

Posebno ističemo predstavljanje vježbeničke tvrtke “Zlatna koka d.o.o.”, iza koje stoje učenice 3.a razreda zanimanja ekonomist, Andrea Norac-Kevo i Hana Norac Kevo. Njihova prezentacija bila je sadržajna, profesionalna i inspirativna, a nastala je kao rezultat rada u okviru nastavnog predmeta Vježbenička tvrtka, koji omogućuje učenicima simulaciju stvarnog poslovnog okruženja.

U predmetu Vježbenička tvrtka, učenici razvijaju poslovne ideje, osnivaju simulirano poduzeće i prolaze kroz sve faze poslovnog procesa – od osnutka, preko izrade poslovnog plana, vođenja poslovnih knjiga, oglašavanja i prodaje, pa sve do javne prezentacije. Time stječu ključne ekonomske, organizacijske i komunikacijske vještine, a istovremeno razvijaju timski duh, kreativnost i poduzetnički način razmišljanja.

Tvrtka “Zlatna koka d.o.o.” bavi se simbolički važnim temama poput domaće proizvodnje, održivog razvoja i tradicije, što dodatno naglašava vrijednosti koje promovira naša škola – povezivanje znanja sa stvarnim životom i odgovornim djelovanjem u zajednici.

Također, učenica 4.a razreda Petra Podrug predstavila je edukativnu i društveno odgovornu prezentaciju pod nazivom “Jedan klik – jedan trag”, kojom je ukazala na važnost sigurnog i odgovornog ponašanja na internetu, naglašavajući digitalne tragove koje svakodnevno ostavljamo.

Koje kompetencije razvijaju naši učenici?

Učenici zanimanja ekonomist tijekom školovanja stječu brojne stručne i opće kompetencije koje ih osposobljavaju za uspješan nastavak obrazovanja ili izravan ulazak na tržište rada, Nastava se temelji na primjeni znanja u stvarnim i simuliranim situacijama, čime učenici razvijaju:

Stručne kompetencije:

  • Poduzetničke vještine – kako od ideje razviti poslovni plan, osnovati poduzeće i upravljati njime.
  • Poslovna komunikacija – formalno i neformalno izražavanje u poslovnom kontekstu (usmeno i pismeno).
  • Računovodstvene i financijske vještine – vođenje poslovnih knjiga, obračun plaća, izrada računa, planiranje budžeta.
  • Marketing – osmišljavanje promocije proizvoda/usluga, izrada letaka, vođenje društvenih mreža tvrtke.
  • Administrativne vještine – rad u uredskom poslovanju, upravljanje dokumentima i poslovna korespondencija.

Digitalne kompetencije:

  • Rad u MS Office alatima (Word, Excel, PowerPoint), financijskim i računovodstvenim programima.
  • Korištenje e-alata i platformi za učenje, komunikaciju i prezentaciju (Google Workspace, Canva, Prezi…).
  • Sigurno i odgovorno korištenje interneta – razvijanje digitalnog identiteta, zaštita privatnosti i osobnih podataka.

Društvene i međupredmetne kompetencije:

  • Ekološka osviještenost – kroz projekte i zadatke učenici razvijaju svijest o održivosti i zelenom poslovanju.
  • Financijska pismenost – sposobnost razumijevanja osobnih i poslovnih financija.
  • Kritičko mišljenje i rješavanje problema – kroz projektne zadatke, timski rad i analizu stvarnih situacija.
  • Timski rad i suradnja – učenici se raspoređuju u poslovne funkcije u vježbeničkim tvrtkama, gdje svi doprinose zajedničkom cilju.
  • Samostalnost i odgovornost – uče planirati svoje vrijeme, preuzimati odgovornost za zadatke i donositi odluke.

Sve ove kompetencije učenici primjenjuju kroz nastavu, projekte, vježbeničke tvrtke i različite školske i vanškolske aktivnosti, čime se osnažuju kao mlade, odgovorne osobe spremne za izazove suvremenog svijet Kroz rad u vježbeničkim tvrtkama, projektne zadatke i praktičnu nastavu, učenici usvajaju poduzetničke vještine, uče kako razviti poslovnu ideju, izraditi poslovni plan, upravljati poduzećem i predstavljati svoje proizvode i usluge. Poseban naglasak stavlja se na poslovnu i administrativnu komunikaciju, računovodstvo, marketing, kao i rad s poslovnim dokumentima i programima koji se koriste u suvremenom poslovanju. Digitalne kompetencije razvijaju kroz svakodnevno korištenje alata kao što su MS Word, Excel, PowerPoint, Google alati, kao i razne internetske platforme za dizajn i prezentaciju, čime se jača njihova digitalna pismenost i kreativnost. Veliku pažnju posvećujemo i sigurnosti na internetu, zaštiti osobnih podataka, kao i razumijevanju vlastitog digitalnog identiteta, čime učenici razvijaju odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju. Kroz različite teme i projekte učenici postaju financijski pismeni, znaju planirati osobni i poslovni budžet, pratiti prihode i rashode te donositi financijski odgovorne odluke.

Uz stručna znanja, učenici razvijaju i kritičko mišljenje, rješavanje problema, timsku suradnju, komunikacijske vještine te odgovornost i samostalnost u radu. Također, osvješćuje se važnost održivog razvoja, ekologije i društvene odgovornosti, kroz zadatke i projekte koji povezuju ekonomiju i okoliš.

Sve ove kompetencije čine temelj obrazovanja koje odgovara zahtjevima tržišta rada 21. stoljeća i čine naše učenike spremnima za izazove koje donosi budućnost.

Svi prisutni, učenici, nastavnici, roditelji i gosti uvjerili su se da je naša škola doista „škola za budućnost“, koja osnažuje mlade ljude ne samo znanjem, već i vrijednostima, odgovornošću i inicijativom.

Od srca zahvaljujemo našim vrijednim učenicama na pripremljenim aktivnostima, kao i njihovim nastavnicama mentoricama, koje ih svesrdno podržavaju, potiču i usmjeravaju.

Zajedno gradimo školu u kojoj znanje postaje iskustvo, a učenici – pokretači budućnosti ponosno su izjavile nastavnice Nada Ratković, prof. savjetnik i Marijana Bilandžić, prof. savjetnik.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Skip to content