Vukovar 2025.

Vukovar 2025.

U sklopu projekta Ambasadori Domovinskog rata HUMSTIDZRDR (Hrvatske udruge medicinskih sestara/tehničara i drugih radnika u zdravstvu Domovinskog rata), naša škola je s drugim medicinskim školama iz Republike Hrvatske posjetila Vukovar 19. i 20. studenoga 2025. godine. Budući da se 18. studenoga obilježava Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje ovaj je odlazak za sve nas imao posebno snažno značenje.

Prvog dana, odmah po dolasku u Vukovar, uputili smo se na Trpinjsku cestu. Tamo smo zapalili svijeće i odali počast poginulim hrvatskim braniteljima. Posjetili smo Spomen dom hrvatskih branitelja i Spomen sobu Trpinjske ceste, gdje smo se upoznali s pričama o hrabrosti i žrtvi branitelja. Nakon toga popeli smo se na Vukovarski vodotoranj, simbol otpora i snage grada heroja. Dan smo završili u Memorijalnom centru, gdje smo slušali predavanje o Domovinskom ratu i teškim danima koje je Vukovar proživljavao 1991. godine.

Drugog dana okupili smo se na Memorijalnom groblju žrtava Domovinskog rata, odakle smo započeli mimohod prema Ovčari. S ponosom smo nosili zastavu naše domovine. Mimohod nije bio ni lak ni težak,bio je dostojanstven i ispunjen snažnim emocijama, a snagu nam je davala svijest o tome zašto hodamo i u čiju čast to činimo. Nakon Ovčare posjetili smo vukovarsku bolnicu, gdje smo razgledali prostorije koje i danas svjedoče o stradanjima ranjenika te o hrabrosti medicinskog osoblja. Nakon obilaska bolnice uputili smo se kući.

Ovaj posjet ostavio je na sve nas dubok i snažan dojam. Osjetili smo ponos, tugu, zahvalnost i veliko poštovanje prema žrtvama grada heroja. Drago nam je što je ovo bilo naše prvo odredište u sklopu projekta, a već se veselimo sljedećim putovanjima i novim iskustvima koja nas očekuju.

https://drive.google.com/file/d/13Cplba37iWXhbZmp-9V_P6cJeYhLBXlo/view?usp=sharing

                                                                                                                                        Lana Filipović- Grčić, 3.e

Iskoristi prilike, oblikuj bolju budućnost!

Agencija za mobilnost i programe Europske unije

Što nam donosi 2025 ?

Gotovo 53 milijuna eura dostupno je hrvatskim korisnicima kroz natječaje #ErasmusPlus i #EuropskeSnageSolidarnosti za ulaganje u obrazovanje, mlade, sport, solidarnost i razvoj vještina.

Iskoristimo priliku za rast, partnerstva i pozitivne promjene!

https://www.ampeu.hr/novosti/gotovo-53-milijuna-eura-za-hrvatsku-kroz-erasmus-i-europske-snage-solidarnosti-u-2026-godini

Agencija za mobilnost i programe Europske unije poziva sve zainteresirane prijavitelje da se upoznaju s uvjetima poziva, pripreme projektne prijedloge te iskoriste dostupne edukacije i savjetovanja Agencije kako bi uspješno sudjelovali u programima u 2026. godini. Detaljne informacije o rokovima i prijavi dostupne su na mrežnim stranicama Agencije: www.ampeu.hr/erasmus i www.europskesnagesolidarnosti.hr.

GEW 2025. Nada u akciji – za pravednu, mirnu i održivu budućnost

Aktivnost 1. Krug nade – mala djela za veliku promjenu

Učenici 1.a razreda, smjera Referent za poslovnu ekonomiju, sudjelovali su 20. studenoga 2025. u nastavnoj aktivnosti u okviru modula Uvod u poduzetništvo, pod vodstvom profesorice Nade Ratković. Aktivnost je realizirana kao dio obilježavanja Globalnog tjedna obrazovanja (17.–24. studenoga 2025.), koji je ove godine posvećen temi „Nada u akciji – za pravednu, mirnu i održivu budućnost“. U tom je kontekstu osmišljena radionica s ciljem poticanja učenika da promišljaju o osobnoj i društvenoj nadi te da kroz male, konkretne korake doprinesu pozitivnim promjenama u školskoj i lokalnoj zajednici.

Aktivnost

Ova aktivnost potiče učenike da razmišljaju o ulozi nade u osobnom i društvenom razvoju te da iz njenih vrijednosti kreiraju konkretne akcije. Učenici istražuju što im daje nadu, koje promjene žele vidjeti u zajednici te planiraju jednostavne, ostvarive korake koji doprinose pravednijoj, mirnijoj i održivoj budućnosti. Aktivnost uključuje individualno razmišljanje, timski rad i kratku prezentaciju, a završava refleksijom o tome kako mali postupci mogu pokrenuti velike promjene.

Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na razmišljanje o ulozi nade u osobnom i društvenom životu, te osnažiti njihovu svijest o tome kako male, jednostavne akcije mogu pokrenuti pozitivne promjene i potaknuti pravedniju, mirniju i održiviju budućnost. Aktivnost je usmjerena razvoju empatije, odgovornosti i aktivne građanske uloge.

Ishodi učenja

Provedbom aktivnosti učenici su razvijali razumijevanje nade i njezine povezanosti s osobnim vrijednostima, razlikovali su tematska područja pravednosti, mira, održivosti i zajedništva te sudjelovali u timskom planiranju jednostavnih i ostvarivih akcija. Osim toga, učenici su uvježbavali prezentacijske vještine, sposobnost argumentiranja i kreativno izražavanje. Aktivnost je posebno doprinijela razvoju empatije, zajedništva i osjećaja odgovornosti u školskom okruženju.

Aktivnost

1. Uvodni razgovor

Aktivnost je započela kratkom raspravom u kojoj su učenici zajedno s profesoricom istraživali što za njih predstavlja nada i kakvu ulogu ona ima u stvaranju boljeg društva. Kroz pitanja poput “Što za tebe znači nada u akciji?”, “Kako izgleda pravedna, mirna i održiva budućnost?” i “Može li mala akcija jedne osobe pokrenuti promjenu?” učenici su spontano iznosili svoja iskustva i uvide. U uvodnom dijelu jasno se istaknula spoznaja da su velike promjene često rezultat malih, ali dosljednih koraka pojedinca. Učenici prepoznaju da se velike promjene često rađaju iz malih koraka pojedinca.

2. Individualni rad – „Iskre nade“

U drugom dijelu aktivnosti učenici su dobili papiriće u obliku plamena, srca, lista ili kapljice na koje su zapisivali jednu stvar koja im daje nadu i jednu promjenu koju žele vidjeti u budućnosti. Ovaj je zadatak poticao osobnu refleksiju i emocionalnu osviještenost. Učenici su naveli različite ideje poput potrebe za više poštovanja među učenicima, želje za čišćim okolišem, smanjenjem konflikata među mladima i izgradnjom boljeg razrednog ozračja.

3. Timski rad – „Nada pretvorena u akciju“

Učenici su potom podijeljeni u nekoliko timova . Svaki je tim odabrao jedno tematsko područje – mir, pravednost, održivost ili zajedništvo – i istraživao konkretne probleme u školi ili zajednici. Zadaci timova uključivali su prepoznavanje jednog problema, osmišljavanje male i ostvarive akcije kojom bi doprinijeli rješenju te izradu mini-plakata “Naša akcija nade”.

Nastale su raznolike i kreativne ideje, poput Dana lijepih riječi usmjerenog na nenasilnu komunikaciju, Kutije podrške u kojoj učenici anonimno pružaju ohrabrenje jedni drugima, Zelene patrole zadužene za brigu o otpadu u školi i Malih dobrih djela usmjerenih na međusobnu pomoć.”

4. „Krug nade“ – zajedničko dijeljenje

U završnom dijelu radionice učenici su formirali krug u kojem je svaki tim predstavio svoju akciju. Profesoričino završno pitanje “Što se događa kada se nada pretvori u konkretan korak?” – potaknulo je učenike na dublju spoznaju da je nada istinski djelotvorna tek kada se pretoči u konkretna djela. U razredu je zatim izrađen zajednički pano “Naša nada u akciji”, na kojem su izloženi plakati i “iskre nade”.

Učenici 1.a razreda pokazali su visoku razinu angažiranosti i kreativnosti. Svaka skupina je osmislila konkretnu akciju koju su spremni provoditi tijekom cijelog tjedna. Mini-plakati izrađeni tijekom radionice izloženi su u učionici, čime je krug nade postao vidljiv i ostalim učenicima.

5. Refleksija učenika

Učenici su nakon aktivnosti istaknuli da su bolje razumjeli važnost malih promjena i njihov utjecaj na razredno ozračje. Mnogi su naglasili da su razvili sposobnost timskog rada i komunikacije, ali i da su osvijestili koliko je važno pokazivati empatiju i poštovanje. U refleksiji su izrazili i zadovoljstvo činjenicom da su sudjelovali u aktivnosti koja omogućuje stvarnu promjenu i doprinos zajednici. Posebno ih je motivirala spoznaja da nada postaje stvarna tek kada je pretvorimo u djelo.

Zaključak

Aktivnost “Krug nade – mala djela za veliku promjenu” pokazala se izuzetno uspješnom i korisnom za učenike. Potvrdila je da je nada snažan pokretač djelovanja te da učenici imaju kapacitet i volju sudjelovati u izgradnji pravednije, mirnije i održivije zajednice. Sudjelovanjem u aktivnosti razvijali su osobne, emocionalne i građanske kompetencije koje su temelj aktivnog sudjelovanja u društvu.

Digitalna potpora

Aktivnost je bila obogaćena digitalnim alatima. U Padlet su učenici unosili svoje “iskre nade”, objavljivali fotografije mini-plakata te pisali kratke refleksije. Time je aktivnost dobila digitalnu dimenziju i vizualnu arhivu koja se može koristiti i u nastavku projekta. Po želji, učenici mogu dodatno izraditi digitalne verzije plakata u Canvi, napraviti foto-kolaž ili snimiti kratki video izvještaj. Digitalna ploča Padlet:

https://padlet.com/nada_ratkovic1/nada-u-akciji-za-pravednu-mirnu-i-odr-ivu-budu-nost-aktivnos-regb3g9cz3171j3a

Svjetski dan djeceMy day, my rights

Učenici su danas zajednički obilježili Svjetski dan djece i Globalni dan obrazovanja, ističući da su dječja prava i kvalitetno obrazovanje nerazdvojno povezani. Dok Svjetski dan djece naglašava pravo svakog djeteta na sigurnost, dostojanstvo, igru i sreću — Globalni dan obrazovanja podsjeća nas da upravo obrazovanje otvara vrata jednakosti, osnaživanju i boljoj budućnosti.

Kroz različite aktivnosti učenici su poručili da nijedno dijete ne bi smjelo biti uskraćeno za priliku da uči, raste i razvija svoj puni potencijal. Njihovo zajedničko obilježavanje ova dva važna datuma naglasilo je da: bez zaštite djece nema smislenog obrazovanja, a bez obrazovanja nema održive i pravedne budućnosti za djecu.

Listen to the future. Stand up for children’s rights.. Listen to children, stand up for the rights of every child, every day.

Upravo zato, briga o djeci i ulaganje u obrazovanje nisu samo obaveze — to su temeljni preduvjeti društva koje želi napredovati, stvarati i graditi bolji svijet za generacije koje dolaze.

Poruka :

World Children’s Day 2025 – UN Chief message | United Nations

1.a razred – Referent za poslovnu ekonomiju Modul: Uvod u poduzetništvo

Datum provedbe: 20. studenoga 2025.

Nositelj aktivnosti: Nada Ratković, prof. savjetnik

U sklopu obilježavanja Globalnog tjedna obrazovanja (17.–24. studenoga 2025.)

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik

Projekt “Statističko natjecanje” 2025./2026. (otvorene prijave)

Statističko natjecanje – otvorene prijave na devetu sezonu u školskoj godini 2025./2026.

Poštovane mentorice, poštovani mentori, prijave na devetu sezonu Statističkog natjecanja i službeno su otvorene!

Obrazac prijave, kao i sve dodatne informacije možete pronaći na službenoj stranici Statističkog natjecanja putem sljedeće poveznice: https://natjecanje.dzs.hr/

Svoje ekipe možete prijaviti sve do 23. prosinca 2025. u 23:59 sati.

Nadamo se da ćete i ove godine potaknuti što veći broj učenika na sudjelovanje i željno očekujemo vaše prijave.

Statističko natjecanje je online projekt Državnog zavoda za statistiku namijenjen srednjoškolcima iz cijele Hrvatske. Cilj mu je potaknuti statističku pismenost, analitičko razmišljanje i timski rad. Sudjelovati mogu timovi od jednog do tri učenika uz mentora, bez obzira imaju li statistiku kao predmet.

U prvom se krugu rješavaju ispiti iz općeg znanja, službenih statističkih izvora i razumijevanja statističkog teksta, dok se u drugom krugu analizira zadani skup podataka. Najbolje ekipe natječu se i na europskoj razini, gdje pripremaju dvominutni video na zadanu temu.

Žiri čine profesori i stručnjaci iz statistike, znanosti, medija i poslovnog sektora, a svi naglašavaju važnost kritičkog rada s podacima. Pobjednici osvajaju nagrade Zavoda, edukacije, obilazak ALTPRO-a i poklon-pakete partnera, a nagrade su predviđene za prva tri mjesta i nagradu publike. Sve ekipe koje sudjeluju u prvom i drugom krugu dobivaju zahvalnice.

Projekt podržavaju Sofascore, ALTPRO, Srce, HalPet i Podravka, ističući važnost statistike u obrazovanju, tehnologiji i poslovanju.

O projektu

Što?
Statističko natjecanje je projekt Državnog zavoda za statistiku namijenjen srednjoškolcima iz cijele Hrvatske, a svake godine okuplja oko 1 500 sudionika. Cilj je poticati i razvijati statističku pismenost.

Zašto?
Natjecanje potiče interes za statistiku, jača analitičko razmišljanje, timsku suradnju i primjenu statističkog znanja u svakodnevnim situacijama.

Tko?
Sudjelovati mogu svi srednjoškolci u Republici Hrvatskoj, neovisno o tome imaju li statistiku kao predmet. Timovi se sastoje od jednog do tri učenika i mentora.

Kako?
Učenici u prvom krugu rješavaju ispite iz općeg znanja, službenih statističkih izvora i razumijevanja statističkog teksta, a u drugom krugu analiziraju podatke iz istraživanja.

Gdje?
Natjecanje se u cijelosti provodi online.

KALENDAR

  • Prijave: 19. 11. – 23. 12. 2025.
  • Prvi krug: 12. – 26. 1. 2026.
  • Rezultati 1. kruga: 28. 1. 2026.
  • Drugi krug: 29. 1. – 19. 2. 2026.
  • Predselekcija: 11. 3. 2026.
  • Glasovanje publike: 11. – 18. 3. 2026.
  • Proglašenje pobjednika: 10. 4. 2026.
  • Europska faza: 13. 4. – 6. 5. 2026.

Sudjelovati mogu sve redovite srednje škole u Republici Hrvatskoj.

  • A kategorija: 3. i 4. razredi
  • B kategorija: 1. i 2. razredi
    Timovi se sastoje od jednog do tri učenika i mentora iz iste škole.

Prvi krug uključuje:

  • ispit općeg znanja
  • ispit korištenja službenih statističkih izvora
  • ispit razumijevanja statističkog teksta

Drugi krug uključuje:

  • analizu podataka iz jednog istraživanja

Europska faza:
Prve dvije ekipe u svakoj kategoriji izrađuju video u trajanju od dvije minute na zadanu temu.

Program “Nastavnik za nastavnika” CI SDŽ (otvorene prijave)

Otvorene prijave za sudjelovanje u programu Nastavnik za nastavnika CI SDŽ

Otvorene su prijave za sudjelovanje u ovogodišnjem programu Nastavnik za nastavnika

Popis edukacija koje će se provoditi kao i sve detalje možete pronaći kao i do sada na aplikaciji JELE (jele.izvrsna.hr). 

Planirana provedba programa je od 27. studenoga 2025. do 17. ožujka 2026. u prostorijama CI SDŽ/RZC Adriatic na adresi Ruđera Boškovića 20, Split. 

Za sva dodatna pitanja možete kontaktirati na info@ci-sdz.hr ili na 0914574574. 

Nove ideje i razmjena dosadašnjih iskustava očekuju Vas!

Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

In memoriam 18. studeni 1991.- 18. studeni 2025.

Da se nikada ne zaboravi i nikada, nigdje i nikome ne ponovi!

Danas se posebno prisjećamo Vukovara, Škabrnje i svih žrtvi Domovinskog rata.

Neka njihova hrabrost, žrtva i patnja budu trajna opomena svim generacijama. Sjećanje na njihovu borbu za slobodu, dostojanstvo i domovinu mora živjeti u našim srcima i djelima.

Nikada ne smijemo zaboraviti žrtve koje su podnijeli za našu budućnost, a svi mi, kao narod, imamo odgovornost čuvati mir i vrijednosti koje su oni ostavili za nas.

Odajmo im počast molitvom i paljenjem svijeća. Neka im je vječna slava i hvala!

Obilježen Svjetski dan šećerne bolesti u našoj školi

Povodom Svjetskog dana šećerne bolesti, koji se obilježava 14. studenoga, učenici trećeg razreda smjera medicinska sestra/tehničar zajedno s nastavnicama stručnih predmeta Boženom Armandom i Mirandom Lupi-Ferandin proveli su niz edukativnih i praktičnih aktivnosti s ciljem podizanja svijesti o važnosti prevencije i pravilnog upravljanja šećernom bolešću.

Učenici su kroz zanimljive prezentacije predstavili uzroke, simptome i načine prevencije šećerne bolesti te istaknuli važnost zdravih životnih navika. Sudionici su imali priliku naučiti prepoznati rane znakove bolesti te se upoznati s pravilnim načinima kontrole i brige o zdravlju.

Poseban interes izazvale su praktične vježbe mjerenja razine glukoze u krvi, koje su učenici sami izvodili, pokazujući tako važnost redovitog praćenja zdravstvenog stanja. Školski su hodnici oživjeli uz kreativne plakate koje su učenici izradili, prenoseći ključne poruke o važnosti prevencije, pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti.

Ova edukativna inicijativa bila je dragocjena prilika za učenje, razmjenu znanja i promicanje zdravlja, a ujedno i podsjetnik da je briga o sebi najbolji oblik prevencije.

Zahvaljujemo svim učenicima i nastavnicama koji su sudjelovali u obilježavanju ovog važnog dana!

Da se nikada ne zaboravi: Učenici SSŠ bana Josipa Jelačića u znaku sjećanja na Vukovar i Škabrnju

Da se nikada ne zaboravi:

Da se nikada ne zaboravi: Učenici SSŠ bana Josipa Jelačića u znaku sjećanja na Vukovar i Škabrnju

U dostojanstvenoj atmosferi dubokog pijeteta, učenici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića pridružili su se učenicima TIŠ-a Ruđera Boškovića u obilježavanju Dana sjećanja na žrtve Vukovara i Škabrnje.

Ispred replike golubice bez glave, snažnog simbola stradanja i nade – učenici TIŠ-a su lampionima ispisali poruku „Sinj za Vukovar“ te oblikovali srce kao znak zahvalnosti svim poginulim i nestalim hrvatskim braniteljima, dok su se naši učenici priključili zajedničkom činu pijeteta i sjećanja paljenjem svijeća.

Tijekom velikog odmora održana je minuta šutnje, a zajedničku molitvu predvodio je vjeroučitelj Lucijan Kosor.
Ovaj trenutak tišine i sabranosti podsjetio je sve prisutne na važnost očuvanja uspomene na hrabrost i žrtvu branitelja.

Cijeli događaj zabilježen je i snimkama iz zraka, kao trajan podsjetnik da se žrtve Vukovara i Škabrnje nikada ne smiju zaboraviti.

U duhu zajedništva i poštovanja, naši su učenici još jednom pokazali da se vrijednosti domoljublja i empatije prenose s generacije na generaciju, ostajući trajno utkane u identitet škole i grada.

Učenici SSŠ bana Josipa Jelačića i TIŠ-a Ruđera Boškovića zajednički su pokazali poštovanje, zahvalnost i solidarnost — da se nikada ne zaboravi.

Ambasadori Domovinskog rata na završnici kviza o Domovinskom ratu u Splitu

Ambasadori Domovinskog rata na završnici kviza o Domovinskom ratu u Splitu
Završnica kviza Ne zaboravimo Vukovar je održana 10.11. u multimedijskoj dvorani Zdravstvene
škole Split. U natjecateljskom i dostojanstvenom ozračju smo se prisjetili stradanja i žrtve grada
Vukovara te stradalih branitelja i žrtava Domovinskog rata. Sudjelovalo je 10 ekipa: iz Zdravstvene
škole pet ekipa, iz Elektrotehničke škole tri ekipe te iz naše škole dvije ekipe. Elektrotehnička škola je
odnijela zlato, naša škola srebro i Zdravstvena škola broncu.

Kviz smo započeli himnom, a zatim smo minutom šutnje odali počast braniteljima koji su hrabro dali
živote za slobodnu i neovisnu Hrvatsku i svim civilnim žrtvama rata.
Kviz se sastojao od dva dijela natjecanja. U prvom dijelu je svaki učenik ekipe pisao pisani test, a
zatim su se bodovi za svaku ekipu zbrojili. Drugi dio natjecanja se nastavio u dvorani nakon kratkog
predaha uz zakusku. U drugom dijelu ekipe su zajedno odgovarale na pitanja u zadanom
vremenskom roku.

BOROVO: JOSIP ČOVIĆ, VITO FILIPOVIĆ, ANTE GOLEM
TIGROVI: LANA FILIPOVIĆ-GRČIĆ, VLATKA FILIPOVIĆ-ČUGURA, PAOLA VARNICA
PUSTINJSKI ŠTAKORI: KLARA DOMAZET, ANA OLUJIĆ, MIRJAM VRTLAR
BLJESAK: MARKO DOMAZET, ŠPIRO MILAVIĆ, DOMINIK SUČIĆ
GROMOVI: GABRIJEL BALIĆ, ANTE BANOVAC, ANTUN UJDUR
CETINA: IVA BRČIĆ, MIHAELA ODRLJIN, MARTA GALIĆ
PAUK: ANDREA ŽURO , ANA BOŽIĆ, ANTE KOLOVRAT
PUME: ANTEA JELOVIĆ, PETRA SERDAREVIĆ, LUCIJA ŠIROVIĆ
OLUJA: MAGDALENA RAĐA, BARBARA MATOZAN, LARA
ZENGE: FRANE JELINČIĆ, ROKO ODŽA, MARKO ŠKORIĆ

Srebrnu medalju osvojile su naše učenice iz 3.e razreda:
Lana Filipović- Grčić, Vlatka Filipović- Čugura i Paola Varnica.

Čestitamo!

Najboljima su uručene prigodne nagrade. Najveća nagrada organizatorima ovog lijepog natjecanja je
bilo prekrasno ozračje u dvorani uz obećanje:

Vidimo se dogodine!

Autor: Helena Balajić

Skip to content