POSJET DOMU ZA STARIJE I NEMOĆNE OSOBE “VUKOVARSKA” SPLIT
POSJET DOMU ZA STARIJE I NEMOĆNE OSOBE “VUKOVARSKA” SPLIT
Učenici 4. razreda Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića iz Sinja, smjera medicinska sestra/tehničar, zajedno sa svojim nastavnicama Boženom Armandom i Andreom Klišanin, posjetili su Dom za starije i nemoćne osobe “Vukovarska” u Splitu.
Ovaj edukativni posjet imao je za cilj upoznati učenike s organizacijom rada ustanove te sa specifičnim zdravstvenim potrebama starijih osoba. Kroz stručno vodstvo djelatnika Doma, učenici su imali priliku aktivno sudjelovati u pružanju njege korisnicima te pritom primijeniti teorijska znanja i vještine iz područja zdravstvene njege.
Posebno vrijedan dio posjeta bilo je stručno predavanje koje je održala glavna sestra ustanove, Zdravka Đapić-Kolak. Učenicima je približila važnost individualiziranog pristupa u zdravstvenoj njezi starijih osoba te im na konkretnim primjerima prikazala primjenu teorije u svakodnevnoj praksi.
Tijekom boravka u Domu, učenici su razvijali empatiju, unaprijedili komunikacijske vještine te stekli dublje razumijevanje za potrebe osoba treće životne dobi. Ovakva iskustva ne samo da doprinose stručnom razvoju učenika, već i oblikuju njihove vrijednosti, potičući svijest o važnosti poštovanja, dostojanstva i humanosti u skrbi za starije i nemoćne osobe.






Žene koje pokreću – Inspiracija u akciji

Danas obilježavamo žene koje grade, vode i inspiriraju! Svaka žena poduzetnica priča priču o hrabrosti, viziji i upornosti.
Danas slavimo one koje su odlučile ne čekati priliku već je stvoriti, a to je najveća snaga žena pofuzetnica.
Obilježavanje Dana žena poduzetnica u sklopu predmeta Društveno odgovorno poslovanje
U utorak, 20. svibnja 2025., učenici 2.a razreda zanimanja ekonomist su u sklopu nastavnog predmeta Društveno odgovorno poslovanje obilježili Dan žena poduzetnica, sa svojom nastavnicom Nada Ratković, s ciljem isticanja uloge i doprinosa žena u svijetu poduzetništva, ali i razvijanja svijesti o važnosti rodne ravnopravnosti i društvene odgovornosti u poslovanju.

Uvodni dio: Što znači biti žena poduzetnica?
Aktivnost je započela uvodnim razgovorom tijekom kojeg su učenici raspravljali o tome što znači biti poduzetnik/poduzetnica te koje karakteristike i izazove nosi žensko poduzetništvo. Kroz vođenu diskusiju istaknuli su prepoznatljive žene iz svijeta poslovanja, medija i lokalne zajednice, te pokušali definirati kako žene doprinose ekonomiji i društvu kroz svoje poslovne pothvate

Edukativna prezentacija: Inspirativne žene koje pokreću
Uslijedila je kratka edukativna prezentacija nastavnice/nastavnika o ženama koje su svojim radom ostavile trag u poduzetništvu. Učenici su upoznati s primjerima iz Hrvatske, regije i svijeta poznata po društveno odgovornom poslovanju.
Poseban naglasak stavljen je na poduzetnice koje svoje poslovanje temelje na društvenoj odgovornosti – kroz ekološke prakse, zapošljavanje ranjivih skupina ili promicanje rodne ravnopravnosti.
Istraživački rad u grupama: “Ona mijenja svijet”
U nastavku su učenici podijeljeni u manje grupe te su dobili zadatak istražiti jednu poduzetnicu po izboru – bilo iz lokalne zajednice, regije ili svijeta – i pripremiti kratku prezentaciju (plakat, usmeno izlaganje ili digitalna forma) o njezinom radu, izazovima i načinu na koji doprinosi društvu. Svaka grupa je svoju poduzetnicu predstavila ostatku razreda.
Neke od predstavljanih poduzetnica uključivale su vlasnice lokalnih obrta, dizajnerice, inženjerke, kao i osnivačice digitalnih startupa.
Kreativna radionica: “Moj društveno odgovorni biznis”
U drugom dijelu sata učenici su se okušali u ulozi mladih poduzetnika. Zadatak je bio osmisliti vlastitu ideju za mali biznis koji bi bio društveno odgovoran. Svaki učenik (ili par) morao je osmisliti: naziv biznisa, njegovu svrhu, kome bi služio i na koji način doprinosi zajednici, kako bi ga promovirali.

Pojedini su učenici osmislili obrte koji recikliraju tekstil, aplikacije za pomoć starijima, kafiće koji zapošljavaju osobe s invaliditetom, ili edukativne platforme za mlade poduzetnice.

Refleksija i zaključak
Na kraju aktivnosti provedena je kratka refleksija u kojoj su učenici komentirali što su naučili i koji su ih primjeri najviše inspirirali. Zaključeno je kako je važno prepoznati i podržavati žene u poslovnom svijetu, posebno one koje svojim radom doprinose općem dobru. Učenici su prepoznali i kako društveno odgovorno poslovanje ne mora dolaziti iz velikih korporacija, već i iz malih lokalnih ideja koje mijenjaju svakodnevicu
Rezultati i dojmovi
- Aktivnost je potaknula učenike na razmišljanje o važnosti ravnopravnosti i društvene odgovornosti u poslovanju.
- Učenici su pokazali kreativnost, analitičko razmišljanje i timski rad.
- Mnogi su izrazili želju da se slične aktivnosti ponove te da se uključe i lokalne poduzetnice uživo ili online.

Učenički radovi
Izdvojeni isječci:
Žene poduzetnice” (ili “poduzetnice”, tj. žene koje se bave poduzetništvom) predstavljaju važan i sve prisutniji segment poslovnog svijeta. Njihova uloga u gospodarstvu raste iz godine u godinu, unatoč brojnim izazovima s kojima se često suočavaju.
Žene koje pokreću: Snaga i hrabrost poduzetnica
U suvremenom društvu sve više žena prepoznaje vlastiti potencijal, snagu i kreativnost te se odlučuje na poduzetnički put. Iako je poslovni svijet i dalje često obilježen nejednakostima, žene poduzetnice svakim danom mijenjaju tu sliku – stvarajući inovativne proizvode, otvarajući radna mjesta i vraćajući zajednici kroz društveno odgovorne projekte.
Više od biznisa – društveni doprinos
Žene često u poslovni svijet ulaze s ciljem da učine razliku, ne samo da ostvare profit. Mnoge vode poslove koji promiču održivost, brigu o drugima, jednakost i etičko poslovanje. Njihovi projekti nerijetko uključuju podršku zajednici, zapošljavanje ranjivih skupina, brigu za okoliš ili obrazovanje.
Primjeri iz prakse pokazuju da žene poduzetnice nerijetko poslu pristupaju s dodatnom dozom empatije, društvene odgovornosti i dugoročne vizije.
Zašto su žene važne u poduzetništvu?
- Diversifikacija perspektiva – Žene često donose drukčiji pristup vođenju tvrtki, upravljanju timovima i inovacijama.
- Ekonomija rasta – Povećanje broja žena poduzetnica dokazano doprinosi gospodarskom rastu i otvaranju radnih mjesta.
- Društveni utjecaj – Žene često osnivaju poduzeća s jakom društvenom i lokalnom komponentom.

Izazovi na poduzetničkom putu
Iako je broj žena u poduzetništvu u porastu, njihov put nije uvijek jednostavan. Mnoge se suočavaju s:
- težim pristupom financiranju i investitorima,
- predrasudama i stereotipima u muškom dominantnom okruženju,
- balansiranjem poslovnog i obiteljskog života,
- manjkom vidljivosti i podrške, posebice u ruralnim sredinama.
Unatoč svemu tome, žene i dalje pokreću vlastite ideje i pretvaraju ih u stvarnost – često s velikom upornošću, kreativnošću i emocionalnom inteligencijom.
Zašto je važno pričati o ženama poduzetnicama?
Priče žena koje uspješno vode svoje poslove važne su jer ruše stereotipe, inspiriraju mlade djevojke da vjeruju u sebe, jačaju svijest o ravnopravnosti u gospodarstvu, ukazuju na važnost stvaranja poticajnog okruženja za sve.
Budućnost pripada i ženama
Poticanje ženskog poduzetništva nije samo pitanje ravnopravnosti – to je pitanje razvoja, inovacija i pravednog društva. Kada ženama damo podršku, stvaramo prostor za ideje koje pokreću promjene, za poslove koji donose dobrobit široj zajednici i za svijet u kojem je uspjeh dostupan svima – bez obzira na spol.
Žene poduzetnice ne čekaju priliku – one je stvaraju.
Vrijeme je da ih vidimo, podržimo i učimo od njih.
Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
Nacionalnim danom darivanja i presađivanja organa i tkiva
Nacionalnim danom darivanja i presađivanja organa i tkiva
Odlukom Hrvatskog sabora 2006. godine, 26. svibnja proglašen je Nacionalnim danom darivanja i presađivanja organa i tkiva, s ciljem izražavanja solidarnosti i podrške svima onima koji čekaju na presađivanje te zahvale svim darivateljima i njihovim obiteljima na plemenitoj odluci o darivanju.
Tim povodom diljem zemlje organiziraju se različite aktivnosti koje uključuju druženje sa građanima kako bi svakog pojedinca potaknuli na razmišljanje o darivanju organa i tkiva poslije smrti te ih ohrabrili i motivirali da razgovaraju o svojoj odluci i podijele je sa svojim bližnjima. Djelovanjem na pojedinca potiče se javna rasprava i promišljanje o ovoj temi te iz godine u godinu jača svijest javnosti o važnosti darivanja i presađivanja organa i tkiva.
Ove godine javnozdravstvena akcija održana je u Sinju u organizaciji Kliničkog bolničkog centra Split, a u suradnju s učenicima i nastavnicima Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića – smjer za medicinske sestre i tehničare. Ovogodišnji slogan je „Samo reci DA“.
Građane se na prigodnom štandu informiralo o važnosti darivanja organa i tkiva, budući je cilj ovogodišnje kampanje svakog od nas potaknuti na razmišljanje o darivanju organa i tkiva poslije smrti te nas ohrabriti i motivirati da razgovaramo o svojoj odluci i podijelimo je sa svojim bližnjima. Djelovanjem na pojedinca potiče se javna rasprava i promišljanje o ovoj temi te iz godine u godinu jača svijest javnosti o važnosti darivanja i presađivanja organa i tkiva.










Mladi ekonomski umovi -Hrvatska Ekonomska Olimpijada (CEO 2025)

Briljantan uspjeh na “Hrvatska Ekonomska Olimpijada” – CEO 2025
U vremenu kada je znanje najvrjednija valuta, Hrvatska ekonomska olimpijada (CEO 2025) ponovno je pokazala snagu i potencijal mladih umova koji oblikuju budućnost ekonomije i društva. Učenici naše škole ostvarili su izniman uspjeh na 4. Hrvatskoj ekonomskoj olimpijadi (CEO 2025), jednom od najvažnijih nacionalnih natjecanja iz ekonomije i financijske pismenosti.
Na ovogodišnjem izdanju, koje je okupilo rekordnih 325 učenika iz 32 ekonomske škole, posebno su se istaknule Paula Žanko i Mia Tokić, učenice trećeg razreda smjera ekonomist. Kroz zahtjevne zadatke iz ekonomije, statistike, matematike, financija i analitičkog promišljanja, Paula je osvojila srebrnu medalju, dok je Mia zauzela četvrto mjesto u ukupnom poretku. Time su obje izborile mjesto u hrvatskom nacionalnom timu, rame uz rame s najboljima koji će predstavljati Hrvatsku u srpnju na Međunarodnoj ekonomskoj olimpijadi (IEO 2025) u Bakuu, glavnom gradu Azerbajdžana.

Izvor: https://cerm.hr/ovo-su-najbolji-ucenici-na-ovogodisnjoj-hrvatskoj-ekonomskoj-olimpijadi-nikad-veci-odaziv-skola/ , objavljeno 13.05.2025.
Mentorica učenicima je Nada Ratković, prof. savjetnik koja ponosno ističe:
„Naši učenici nisu samo pokazali znanje, već i istinsku želju za učenjem i napredovanjem. Škola je mjesto gdje se kontinuirano njeguje razvoj talenata i potiče kreativnost, a ovaj uspjeh snažan je dokaz da se trud i zalaganje isplate,”

Nacionalni tim čine pet najbolje plasiranih učenika iz cijele Hrvatske, a uz učenice iz Sinja, u njemu su i predstavnici iz Zadra, Zagreba i Zaboka. Na svjetskoj pozornici, naši će se učenici natjecati u rješavanju složenih ekonomskih scenarija, analizama tržišta i donošenju strateških odluka koje simuliraju realne izazove globalne ekonomije. Već sada, Paula i Mia pokazale su iznimno znanje, analitičke vještine i zrelost, čime su se svrstale među najperspektivnije mlade ekonomiste Hrvatske.
Uz Paulu i Miju, sjajan rezultat postigli su i njihovi kolege iz 3.a razreda; Marko Liović, Lana Marić, Lara Matković i Helena Petričević koji su se plasirali među 10 % najboljih učenika u Hrvatskoj. Njihov uspjeh dodatno potvrđuje kvalitetu rada i kontinuiranu pripremljenost cijelog tima „Odgovorni“.
Ovaj kolektivni uspjeh naših učenika pokazuje da znanje, trud i podrška mentora mogu iznjedriti rezultate na najvišoj razini. Učenici nisu samo ponos svoje škole i regije oni su ponos cijele Hrvatske i snažan podsjetnik da budućnost pripada onima koji ulažu u znanje i obrazovanje. Naša škola kontinuirano potiče izvrsnost, inovativnost i razvoj talenata, a rezultati na državnoj i međunarodnoj razini potvrđuju njezinu poziciju kao obrazovne ustanove koja izgrađuje uspješne mlade ljude spremne za izazove budućnosti.
Natjecanje je organizirao Centar za razvoj mladih (CERM), a cijeli događaj proveden je prema međunarodnim standardima International Economics Olympiad (IEO). Hrvatska olimpijada iz ekonomije već se pozicionirala kao vodeće natjecanje za srednjoškolce iz ovog područja, a naši učenici svojim znanjem i radom zasluženo su izborili poziciju na globalnoj pozornici.
CEO 2025 nije samo natjecanje — to je platforma za prepoznavanje izvrsnosti, za umrežavanje, razmjenu znanja i poticanje kritičkog razmišljanja među mladima. To je dokaz da Hrvatska ima budućnost u rukama mladih koji razumiju ekonomiju, prate svjetske trendove i imaju viziju. U vremenu brzih promjena, ovakve inicijative daju nadu i jasno pokazuju da budućnost pripada onima koji ulažu u znanje. Mladi ekonomski umovi Hrvatske već sada oblikuju smjerove razvoja i predstavljaju snagu koja može konkurirati na svjetskoj sceni.

Objave:
1.Centar za razvoj mladih (CERM)
https://www.ceo.cerm.hr/rezultati-hrvatske-ekonomske-olimpijade-2025
https://www.ceo.cerm.hr/wp-content/uploads/2025/05/Rezultati-Hrvatske-ekonomske-olimpijade-2025.pdf
2.Studentski.hr
3. Ferata.hr
4. Društvene mreže škole;
https://www.facebook.com/strukovna.skola.7
Prisjetimo se kako je izgledalo 5. ožujka:

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
Obilježavanje Dana Europe 2025.

Diljem Europske unije 9. svibnja svake godine obilježava se Dan Europe i slavi europski mir i zajedništvo. Datum označava godišnjicu povijesne Schumanove deklaracije iz 1950. kojom je tadašnji francuski ministar vanjskih poslova i budući predsjednik Europskog parlamenta Robert Schuman predložio osnivanje Europske zajednice za ugljen i čelik kako bi zemlje udružile proizvodnju ugljena i čelika i na taj način rat postao „ne samo nezamisliv nego i materijalno nemoguć”. Schumanova deklaracija rezultirala je uspostavom zajedničkog tržišta za ugljen i čelik i stvorila temelje Europske unije kakvu danas poznajemo.

Dan Europe ove godine posebno je svečan jer se slavi 75 godina od objave Schumanove deklaracije.
Dan Europe 12. svibnja zanimljivim radionicama obilježile su nastavnice Nada Ratković iz Srednje strukovne škole Ban Josip Jelačić iz Sinja s učenicima 4.a razreda zanimanja ekonomist i Marija Istenić iz Komercijalno-trgovačke škole Split s učenicima 4.b i 4.c razreda smjera komercijalist preko Zoom platforme u vremenu od 12:00 do 13:30 h.

Topic: Obilježavanje Dana Europe i eTwinninga
Time: May 13, 2025 12:00 AM Sarajevo, Skopje, Zagreb
Every day, until May 18, 2025, 6 occurrence(s)
Meeting ID: 759 4379 7464
Passcode: w8SPw4
Tijekom radionice pod nazivom “Jedinstveno europsko tržište: sloboda kretanja roba, ljudi, kapitala i usluga”, nastavnica Nada Ratković učenicima je pojasnila što te slobode znače za male poduzetnike i potrošače, potvrdivši to primjerom iz stvarnog života – online kupovinom iz zemalja Europske unije.

U sklopu radionice “EU fondovi i mladi poduzetnici: kako Europska unija financira budućnost”, nastavnica Marija Istenić upoznala je učenike s mogućnostima koje EU fondovi nude mladima koji žele pokrenuti vlastiti posao, ilustrirajući to primjerima uspješnih projekata financiranih iz europskih sredstava.
Nakon provedenih radionica, učenici su imali priliku provjeriti svoje znanje kroz pažljivo osmišljen kviz koji su za njih pripremile nastavnice. Kviz “Koliko poznaješ Europu” nije bio samo provjera naučenog, već i prilika da učenici kroz zanimljiva i izazovna pitanja potvrde svoje razumijevanje obrađenih sadržaja. Njihovi rezultati pokazali su kako su radionice bile uspješne – učenici su pokazali visoku razinu znanja, snalažljivosti i koncentracije. Ovakav oblik vrednovanja dodatno je motivirao učenike i dao poseban završni pečat cijelom iskustvu učenja.”

Učenici su još jednom pokazali da uz kvalitetno vođenje i angažman mogu postići iznimne rezultate, što daje poticaj za daljnje primjene ovakvih oblika rada.
Kviz: Koliko poznaješ Europu?
Odgovori na pitanja iz kviza
Odgovori na pitanja iz kviza.pdf
Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
Festival znanosti “Mreže”2025-Mreža znanja: Struka, umrežavanje i poduzetništvo

Mreža znanja: Struka, umrežavanje i poduzetništvo

Predavanje: „Mreža znanja: Struka, umrežavanje i poduzetništvo“
Datum održavanja: 9. svibnja 2025.
Mjesto održavanja: Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomska i upravna škola Split
Voditelji aktivnosti: Nada Ratković, mag.oec. i Suzana Mikulić, dipl.oec.
Sudionici: Učenici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomske i upravne škole Split
Dana 9. svibnja 2025. godine održano je stručno, inspirativno i nadahnjujuće predavanje pod nazivom „Mreža znanja: Struka, umrežavanje i poduzetništvo“. Ovo predavanje provedeno je u sklopu Festivala znanosti – Split, a organizirano s ciljem osvještavanja važnosti stručnog razvoja kod mladih, poticanja umrežavanja te osnaživanja poduzetničkog duha među učenicima.
Teme obrađene na predavanju bile su od iznimnog značaja za mlade ljude koji se pripremaju za svoje prve profesionalne korake. U suvremenom svijetu, gdje tržište rada postaje sve dinamičnije i zahtjevnije, sve je važnije ne samo imati znanje, već znati to znanje primijeniti, dijeliti i kontinuirano razvijati kroz suradnju, inicijativu i osobnu odgovornost.
Predavanje je započelo s naglaskom na važnost stručnog obrazovanja i praktičnih vještina kao temelja uspješne karijere. Struka kao temelj profesionalnog identiteta, nije samo sredstvo za zaposlenje, ona je i način da se ostvari vlastiti profesionalni identitet te doprinese društvu. Učenici su podsjećeni da svako zanimanje, bilo ono klasično ili moderno, ima svoju vrijednost i značenje.
Kroz konkretne primjere, dodatno je osvijetljena važnost povezivanja teorijskog znanja s praksom. Učenici su ohrabreni da prepoznaju potencijal vlastitih vještina i ulože trud u njihovo razvijanje.
Drugi dio predavanja, Umrežavanje kao most prema mogućnostima, bio je posvećen umrežavanju, stvaranju i održavanju korisnih profesionalnih kontakata. Predavačice su naglasile kako brojni poslovni uspjesi i prilike dolaze upravo kroz poznanstva, povjerenje i međusobnu podršku.
Učenicima su pojašnjeni pojmovi poput „profesionalna mreža“, „osobni brend“ i „mentorstvo“. Poseban naglasak stavljen je na korištenje modernih alata poput LinkedIna, sudjelovanje u stručnim radionicama, prakse i volontiranja kao načina za osobni i profesionalni rast. Kroz zanimljive i motivirajuće primjere, učenici su potaknuti na aktivno sudjelovanje u zajednici i izgradnju vlastite reputacije u profesionalnom okruženju.
Završni dio predavanja, Poduzetništvo kao stav, a ne samo zanimanje, obuhvatio je poduzetništvo. Ne samo kao oblik poslovanja, već kao način razmišljanja i djelovanja. Učenici su upoznati s osnovama poduzetničkog mindseta, kao što su prepoznavanje prilika, inovativnost, odgovornost, samostalnost i spremnost na rizik.
Poseban fokus stavljen je na etičko i društveno odgovorno poduzetništvo te važnost djelovanja u korist zajednice. Kroz inspirativne priče predavačica, učenici su vidjeli kako male ideje mogu prerasti u velike projekte, uz predan rad, znanje i vjeru u vlastite sposobnosti.
Aktivno sudjelovanje učenika
Tijekom cijelog predavanja učenici su aktivno sudjelovali. Postavljali su pitanja, iznosili svoja razmišljanja, komentirali teme te prepoznavali izazove s kojima se suočavaju u razmišljanjima o vlastitoj budućnosti. Interaktivni format predavanja omogućio je dinamičnu razmjenu ideja, a osobito ohrabruje činjenica da su brojni učenici pokazali interes za dodatne edukacije iz područja poduzetništva, poslovne etike i profesionalnog razvoja.
Dojam i zaključak
Predavanje je ispunilo sva očekivanja i ocijenjeno je kao izuzetno korisno, motivirajuće i inspirativno. Učenici su stekli nova znanja, ali i dragocjen osjećaj osnaženosti, uvjerenje da je pred njima svijet mogućnosti koji sami kroje svojim znanjem, radom, odnosima i poduzetničkim duhom.
Zaključno, može se reći kako su obrađene tri ključne komponente svakog uspješnog profesionalnog puta:
- Struka je temelj koji pruža znanje, kompetencije i identitet.
- Umrežavanje je most koji povezuje ljude, ideje i mogućnosti.
- Poduzetništvo je snaga koja pretvara znanje i ideje u konkretne rezultate i pozitivne promjene.
Kroz mrežu znanja učimo ne samo iz knjiga, već i jedni od drugih. Budućnost pripada onima koji se ne boje učiti, povezivati i stvarati. Upravo takav duh njeguje i ovakva edukacija.
Zahvaljujemo Festivalu znanosti Split na podršci i prilici da budemo dio ove vrijedne inicijative. Nadamo se da će se ovakve aktivnosti nastaviti razvijati i redovito uključivati u školske kurikulume, jer jasno je mladima ne treba samo znanje, već i prostor za primjenu, rast i stvaranje.
Materijal na poveznici: Mreža znanja-Festival znanosti 09.05.2025..pptx
Aktivnosti: https://festivalznanosti.hr/files/file/2025/4/program-FZ-2025-split.pdf


Autorica: Nada Ratković, prof. savjetnik
FESTIVAL ZNANOSTI 2025.

- MREŽE su središnja tema ovogodišnjeg Festivala znanosti koji se od 5. do 10. svibnja 2025. godine odvija širom Hrvatske. Festival znanosti manifestacija je koja se u Hrvatskoj kontinuirano organizira od 2003. godine s ciljem približavanja znanosti javnosti kroz informiranje o procesima, aktivnostima i rezultatima na području znanosti te motiviranja mladih za istraživanje i stjecanje novih znanja.
- U sklopu ovogodišnjeg Festivala znanosti u našoj školi je 7. 5. 2025. održana radionica Promocija kozmetičke struke na društvenim mrežama. Sudjelovali su učenici prvog razreda i nastavnice Jelena Poljak i Željka Vuko. Uvod u radionicu je bilo predavanje o vrsti, kemijskom sastavu i djelovanju kozmetičkih proizvoda. Danas se nove znanstvene spoznaje primjenjuju u proizvodnji kozmetičkih proizvoda koji se uklapaju u najnovije kozmetičke procedure. U sklopu radionice održali smo edukacije Brow lift, njega lica Glow Up preparatima uz primjenu LED maske i njega ruku s manikurom i lakiranjem.
- Brow lift je podizanje obrva poznato i pod nazivom laminacija obrva. Tijekom tretmana obrve se oblikuju i učvršćuju kemijskim losionima i vodotopivim ljepilima koji u početku omekšavaju strukturu dlake, a kasnije je fiksiraju u željeni oblik. Nakon tretmana obrve izgledaju punije i jače te zadržavaju oblik nekoliko tjedana.
- Njega lica Glow Up preparatima noviji je kozmetički tretman koji koristi preparate koji pružaju blistavu i svježu put te osiguravaju mladenački i blistavi sjaj kože, hidratiziraju i revitaliziraju kožu, potiču sintezu kolagena i pomažu ujednačavanju narušene strukture kože. Krema za završnu njegu pomaže stvaranju bisernog sjaja kože koji privlači i nježno reflektira svjetlost na holografski način.
- LED maske su visokotehnološki alati neobičnog dizajna koji rade na principu svjetlosne terapije različitih valnih duljina svjetlosti.
- Manikura je postupak njegovanja i ukrašavanja noktiju, prstiju i ruku. Postupak uključuje oblikovanje, poliranje i ukrašavanje noktiju kao i njegu kože ruku. Tretman je vrlo ugodan za korisnika.
- Svjesni smo da Festival znanosti nije samo niz predavanja i radionica, već prilika da znanost doživimo kao dio svakodnevnice, s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja, kreativnosti i znatiželje kod naših učenika, zato već pet godina sudjelujemo u provedbi Festivala znanosti u našoj školi.








Festival znanosti “Mreže” 2025-Zajedno smo jači: Snaga umrežavanja i suradnje

Zajedno smo jači: Snaga umrežavanja i suradnje

Predavanje/radionica: „Zajedno smo jači: Snaga umrežavanja i suradnje“
Datum održavanja: 8. svibnja 2025.
Mjesto održavanja: Srednja strukovna škola bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomska i upravna škola Split
Voditelji aktivnosti: Nada Ratković, mag.oec. i Suzana Mikulić, dipl.oec.
Sudionici: Učenici Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomske i upravne škole Split
Dana 8. svibnja 2025. godine, održano je predavanje/radionica pod nazivom „Zajedno smo jači: Snaga umrežavanja i suradnje“, s ciljem podizanja svijesti o važnosti timskog rada, umrežavanja i korištenja digitalnih alata u obrazovnom procesu. Predavanje je provedeno u sklopu edukativnih aktivnosti u okviru Festivala znanosti Split, a sudionici su bili učenici iz dviju srednjih škola – Srednje strukovne škole bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomske i upravne škole Split.
Predavanje je započelo objašnjenjem osnovnog koncepta umrežavanja, što znači stvaranje i održavanje profesionalnih i osobnih kontakata, te kako ti kontakti mogu doprinositi uspjehu i osobnom razvoju. Učenicima je objašnjeno kako umrežavanje nije samo poslovna aktivnost, već ključni faktor u učenju, razmjeni ideja i zajedničkom napretku. Naglašeno je kako dijeljenje znanja i iskustava kroz suradnju čini sve sudionike boljima.
Timski rad, kao temelj uspjeha u mnogim područjima, bio je drugi ključni dio predavanja. Predavačice su učenicima prikazale različite aspekte timskog rada, od usklađivanja individualnih ciljeva do postizanja zajedničkih. Učenici su upoznati s izazovima i prednostima rada u timu, uključujući komunikaciju, dijeljenje odgovornosti i zajedničko donošenje odluka. Važno je bilo naglasiti kako uspješan timski rad vodi ka većim i bržim rezultatima, što je posebno korisno u obrazovanju i profesionalnom životu.
Treći segment predavanja posvećen je korištenju digitalnih alata u modernom obrazovanju i poslovanju. Učenici su upoznati s alatima koji olakšavaju umrežavanje, suradnju i komunikaciju, poput platformi za dijeljenje informacija, virtualnih timskih radova, video poziva i mnogih drugih. Naglašeno je kako tehnologija ne služi samo za lakše obavljanje zadataka, već i kao most za povezivanje s ljudima i idejama iz cijelog svijeta.
U sklopu radionice, učenici su se podijelili u timove i dobili zadatak: „Kako poboljšati školsku zajednicu korištenjem tehnologije?“ i „Kako korištenjem tehnologije uspostaviti suradnju među školama?“. Učenici su koristili digitalni alat Padlet kako bi svoje ideje, prijedloge i rješenja podijelili u tekstualnom, infografičkom ili PowerPoint formatu.
Kroz aktivnu raspravu i izradu zadatka, učenici su kreativno razmišljali o mogućnostima implementacije tehnologije za unapređenje školskih zajednica i međusobnu suradnju među školama. Zadatak je uključivao razmatranje kako koristiti alate poput virtualnih učionica, foruma, zajedničkih dokumenata i drugih online platformi za poboljšanje suradnje, dijeljenje resursa i omogućavanje lakšeg pristupa informacijama.
Predavanje i radionica ocijenjeni su kao izuzetno korisni i motivirajući. Učenici su aktivno sudjelovali, postavljali pitanja, dijelili vlastita iskustva i razvijali ideje o tome kako umrežavanje i suradnja mogu pomoći u poboljšanju obrazovnog procesa i društvenih odnosa u školama. Kroz interaktivnu radionicu, učenici su stekli nova znanja i vještine u korištenju digitalnih alata, što im može pomoći u daljnjem profesionalnom i osobnom razvoju.
Zahvaljujemo se svim sudionicima na angažmanu i kreativnim prijedlozima te se nadamo da će ovakve inicijative nastaviti igrati važnu ulogu u obrazovanju mladih, motivirajući ih da koriste tehnologiju i suradnju kao ključne alate za uspjeh u budućnosti.
Zaključak:
Suradnja, timski rad i umrežavanje su ključni za osobni i profesionalni razvoj. Digitalni alati pružaju neograničene mogućnosti za poboljšanje školskih zajednica, proširivanje mreže kontakata i ostvarivanje zajedničkih ciljeva. Svi sudionici radionice pokazali su snažnu volju za učenjem, suradnjom i korištenjem tehnologije kao sredstva za postizanje boljih rezultata, čime je jasno pokazano da zajedno, kroz suradnju i dijeljenje znanja, možemo postići puno više.
Padlet ploča: https://bit.ly/44tD3NB

Zajedno smo jači!
U sklopu Festivala znanosti Split, učenici SŠ bana Josipa Jelačića Sinj i Ekonomske i upravne škole Split sudjelovali su u predavanju i radionici na temu „Zajedno smo jači: Snaga umrežavanja i suradnje“, umrežavanja, timskog rada i korištenja digitalnih alata. Kroz alat Padlet dijelili su ideje kako tehnologijom poboljšati školsku zajednicu i suradnju među školama. Kreativne ideje, odlična interakcija i zajednička poruka: Zajedno možemo više!

Aktivnosti: https://festivalznanosti.hr/files/file/2025/4/program-FZ-2025-split.pdf





Autorica: Nada Ratković, prof. savjetnik
Dan Škole: Zlatne ideje za zlatnu budućnost
Jedan klik, jedan trag
Naša škola nije samo mjesto učenja – ona je prostor gdje se ideje pretvaraju u stvarnost! Ponosno smo obilježili Dan škole i Dan otvorenih vrata, a posebno izdvajamo predstavljanje vježbeničke tvrtke “Zlatna koka d.o.o.” učenica 3.a razreda, te prezentaciju “Jedan klik – jedan trag” učenice 4.a razreda. Učenici su još jednom pokazali kako spoj znanja, kreativnosti i digitalnih vještina čini našu školu – školom za budućnost. Hvala svim vrijednim učenicima i mentorima koji s ljubavlju i trudom grade uspjehe svakoga dana.
Obilježen Dan škole i Dan otvorenih vrata – Škola za budućnost

U Srednjoj strukovnoj školi bana Josipa Jelačića Sinj, 7. svibnja 2025. godine svečano je obilježen Dan škole, a u sklopu proslave održan je i Dan otvorenih vrata. Bila je to prilika da pokažemo bogatstvo znanja, vještina i kreativnosti koje naši učenici svakodnevno razvijaju kroz strukovno obrazovanje, ali i da otvorimo vrata zajednici i predstavimo školu kao mjesto učenja za budućnost.

Izradila: Ana Malovan, 2.a zanimanje ekonomistkinja
Posebno ističemo predstavljanje vježbeničke tvrtke “Zlatna koka d.o.o.”, iza koje stoje učenice 3.a razreda zanimanja ekonomist, Andrea Norac-Kevo i Hana Norac Kevo. Njihova prezentacija bila je sadržajna, profesionalna i inspirativna, a nastala je kao rezultat rada u okviru nastavnog predmeta Vježbenička tvrtka, koji omogućuje učenicima simulaciju stvarnog poslovnog okruženja.

U predmetu Vježbenička tvrtka, učenici razvijaju poslovne ideje, osnivaju simulirano poduzeće i prolaze kroz sve faze poslovnog procesa – od osnutka, preko izrade poslovnog plana, vođenja poslovnih knjiga, oglašavanja i prodaje, pa sve do javne prezentacije. Time stječu ključne ekonomske, organizacijske i komunikacijske vještine, a istovremeno razvijaju timski duh, kreativnost i poduzetnički način razmišljanja.
Tvrtka “Zlatna koka d.o.o.” bavi se simbolički važnim temama poput domaće proizvodnje, održivog razvoja i tradicije, što dodatno naglašava vrijednosti koje promovira naša škola – povezivanje znanja sa stvarnim životom i odgovornim djelovanjem u zajednici.
Također, učenica 4.a razreda Petra Podrug predstavila je edukativnu i društveno odgovornu prezentaciju pod nazivom “Jedan klik – jedan trag”, kojom je ukazala na važnost sigurnog i odgovornog ponašanja na internetu, naglašavajući digitalne tragove koje svakodnevno ostavljamo.

Koje kompetencije razvijaju naši učenici?
Učenici zanimanja ekonomist tijekom školovanja stječu brojne stručne i opće kompetencije koje ih osposobljavaju za uspješan nastavak obrazovanja ili izravan ulazak na tržište rada, Nastava se temelji na primjeni znanja u stvarnim i simuliranim situacijama, čime učenici razvijaju:
Stručne kompetencije:
- Poduzetničke vještine – kako od ideje razviti poslovni plan, osnovati poduzeće i upravljati njime.
- Poslovna komunikacija – formalno i neformalno izražavanje u poslovnom kontekstu (usmeno i pismeno).
- Računovodstvene i financijske vještine – vođenje poslovnih knjiga, obračun plaća, izrada računa, planiranje budžeta.
- Marketing – osmišljavanje promocije proizvoda/usluga, izrada letaka, vođenje društvenih mreža tvrtke.
- Administrativne vještine – rad u uredskom poslovanju, upravljanje dokumentima i poslovna korespondencija.
Digitalne kompetencije:
- Rad u MS Office alatima (Word, Excel, PowerPoint), financijskim i računovodstvenim programima.
- Korištenje e-alata i platformi za učenje, komunikaciju i prezentaciju (Google Workspace, Canva, Prezi…).
- Sigurno i odgovorno korištenje interneta – razvijanje digitalnog identiteta, zaštita privatnosti i osobnih podataka.
Društvene i međupredmetne kompetencije:
- Ekološka osviještenost – kroz projekte i zadatke učenici razvijaju svijest o održivosti i zelenom poslovanju.
- Financijska pismenost – sposobnost razumijevanja osobnih i poslovnih financija.
- Kritičko mišljenje i rješavanje problema – kroz projektne zadatke, timski rad i analizu stvarnih situacija.
- Timski rad i suradnja – učenici se raspoređuju u poslovne funkcije u vježbeničkim tvrtkama, gdje svi doprinose zajedničkom cilju.
- Samostalnost i odgovornost – uče planirati svoje vrijeme, preuzimati odgovornost za zadatke i donositi odluke.
Sve ove kompetencije učenici primjenjuju kroz nastavu, projekte, vježbeničke tvrtke i različite školske i vanškolske aktivnosti, čime se osnažuju kao mlade, odgovorne osobe spremne za izazove suvremenog svijet Kroz rad u vježbeničkim tvrtkama, projektne zadatke i praktičnu nastavu, učenici usvajaju poduzetničke vještine, uče kako razviti poslovnu ideju, izraditi poslovni plan, upravljati poduzećem i predstavljati svoje proizvode i usluge. Poseban naglasak stavlja se na poslovnu i administrativnu komunikaciju, računovodstvo, marketing, kao i rad s poslovnim dokumentima i programima koji se koriste u suvremenom poslovanju. Digitalne kompetencije razvijaju kroz svakodnevno korištenje alata kao što su MS Word, Excel, PowerPoint, Google alati, kao i razne internetske platforme za dizajn i prezentaciju, čime se jača njihova digitalna pismenost i kreativnost. Veliku pažnju posvećujemo i sigurnosti na internetu, zaštiti osobnih podataka, kao i razumijevanju vlastitog digitalnog identiteta, čime učenici razvijaju odgovorno ponašanje u digitalnom okruženju. Kroz različite teme i projekte učenici postaju financijski pismeni, znaju planirati osobni i poslovni budžet, pratiti prihode i rashode te donositi financijski odgovorne odluke.
Uz stručna znanja, učenici razvijaju i kritičko mišljenje, rješavanje problema, timsku suradnju, komunikacijske vještine te odgovornost i samostalnost u radu. Također, osvješćuje se važnost održivog razvoja, ekologije i društvene odgovornosti, kroz zadatke i projekte koji povezuju ekonomiju i okoliš.
Sve ove kompetencije čine temelj obrazovanja koje odgovara zahtjevima tržišta rada 21. stoljeća i čine naše učenike spremnima za izazove koje donosi budućnost.
Svi prisutni, učenici, nastavnici, roditelji i gosti uvjerili su se da je naša škola doista „škola za budućnost“, koja osnažuje mlade ljude ne samo znanjem, već i vrijednostima, odgovornošću i inicijativom.
Od srca zahvaljujemo našim vrijednim učenicama na pripremljenim aktivnostima, kao i njihovim nastavnicama mentoricama, koje ih svesrdno podržavaju, potiču i usmjeravaju.
Zajedno gradimo školu u kojoj znanje postaje iskustvo, a učenici – pokretači budućnosti ponosno su izjavile nastavnice Nada Ratković, prof. savjetnik i Marijana Bilandžić, prof. savjetnik.

Autor: Nada Ratković, prof. savjetnik
DAN ŠKOLE I DAN OTVORENIH VRTA
7. SVIBNJA 2025.
